Млечен път

Търсенето на кисело мляко по БДС засега расте бавно

Новите стари продукти    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От юли, когато влезе в сила стандартът (БДС) за българското кисело мляко, рекламният слоган  "Къде е млякото" сякаш позагуби актуалност.

БДС не е задължителен, но фирмите, които решат да го спазват, трябва да произвеждат популярния продукт само по правилата. А те изискват да се използва само свежо мляко, отговарящо на евроизискванията за качество, български закваски и българска технология. Млякото може да е само с 2% или с 3.6% масленост. Продуктът трябва да е с леко по-кисел от налагания през последните години вкус.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tarna avatar :-|
    tarna
    • - 1
    • + 5

    Ние купуваме мляко по БДС от различни производители. Впечатлението ми е, че е по-рядко от другите млека. Не знам дали така трябва или е по-разредено.
    Има обаче недоверие към написаното на етикетите, не става дума само за млеката, а за всички продукти. Смятам, че производителите трябва да популяризират продуктите си чрез информиране на потребителите за съставките, да се подлагат на тестове за съответствие.

    Нередност?
  • 2
    liben46 avatar :-|
    liben46
    • - 3
    • + 5

    Прави ми впечатление, че особената консистенция на млякото "На баба" се е запазила и в млякото им по БДС. Това ме кара да мисля, че нещо там не е наред. Не трябва да се провлачва като с...л.

    Нередност?
  • 3
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • - 1
    • + 11

    За 20 години вкусът на хората дотолкова се е променил , че сега и да се произведе нещо като навремето рядко хората го харесват.
    Това е нормално.

    tarna , киселото мляко навремето беше по-рядко от сегашното и се вкисваше за три дни. После ставаше като оцет.
    Айде като отчетем новите технологии и хигиена сега да се запазва десетина дни , но ако е повече има нещо нередно.
    Веригите не искат продукти с толкова малка трайност и това налага определени задачи за решаване пред производителите.

    Нередност?
  • 4
    z_zafirov avatar :-?
    The_Curious
    • - 3
    • + 7

    Аз пък ще направя реклама на млеката сред приятелите ми, а и съм заклет фен и клиент на ОМК с марката Верея. Чакам ги като топъл хляб млекцата...

    Нередност?
  • 5
    tsvety_shoppix avatar :-|
    Tsvety_Shoppix
    • + 10

    Напълно съгласна съм с това, че веригите не искат продукти с малка трайност. Това показва, че вместо да се мисли повече за потребителя и неговото удовлетворение, на първо място се поставя финансовата печалба и изгодата за "продавача". А къде остава купувача?

    Нередност?
  • 6
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво
    • + 2

    От всички млека които се продават в Шумен, определено най-доброто досега беше местното "Ханско" и съм изненадан, че липсва в тоя списък. Нямам никаква идея какво е било съотношението на суровините за него, но вкуса му беше изключително близък до едновремешното автентично кисело мляко. Когато сме си там, купуваме почти само него.
    Тук в Португалия купуваме само един вид от тукашния LIDL. Знам, че е доста далеч от нашенското, но от всички видове и марки йогурти с които е заринат пазара, това е най-близо на нашия вкус.

    Нередност?
  • 7
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво
    • + 8

    Най-тъпото е, че исконно българските продукти тук, а и не само тук, изобщо ги няма по Европа! Или по-скоро: има ги, но като гръцки!? И сиренето ни, и киселото ни мляко, дори и такива неща като нашенските сарми с лозови листа и вита баница!
    Дори напоследък се появи една реклама за кисело мляко на една от големите вериги с текст: Автентичен гръцки йогурт! Всеобщо признат за най-добрия в света!?
    Ето, върху това трябва да мислят у нас! И производители, и управници!

    Нередност?
  • 8
    tsvety_shoppix avatar :-|
    Tsvety_Shoppix
    • + 3

    Този факт още веднъж потвърждава, че на първо място се мисли как, от какво и колко може да се спечели. Вместо да съхраняваме традициите си и да ги продължаваме, ние сме склонни "да ги продадем". Но на каква цена?

    Нередност?
  • 9
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • + 5

    Чак се учудих, че Данон-ската "Баба" се е научила на български БДС. Нали те доколкото помня бяха пионерите на йогурта и сухото мляко. Има нещо съмнително според мен в цялата работа - както при Активията им. Обаче са рекламодатели много сериозни и никой няма да обели и дума срещу тях.

    Нередност?
  • 10
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • + 3

    Това е добре - но трябва да се прави МНООООООГО повече за промоцията на нашето мляко в чужбина защото гърците са на всякъде!!!
    Само по щатите съм забелязъл че има доста предлагане на наше сирене и дори някои гърци го предпочитат пред тяхното - защото е далеч по-качествено и маслено!
    Има потенцял и трябва да се търсят пазари навън- не само в България!!!

    Нередност?
Нов коментар