Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
От юли, когато влезе в сила стандартът (БДС) за българското кисело мляко, рекламният слоган "Къде е млякото" сякаш позагуби актуалност.
БДС не е задължителен, но фирмите, които решат да го спазват, трябва да произвеждат популярния продукт само по правилата. А те изискват да се използва само свежо мляко, отговарящо на евроизискванията за качество, български закваски и българска технология. Млякото може да е само с 2% или с 3.6% масленост. Продуктът трябва да е с леко по-кисел от налагания през последните години вкус.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Ние купуваме мляко по БДС от различни производители. Впечатлението ми е, че е по-рядко от другите млека. Не знам дали така трябва или е по-разредено.
Има обаче недоверие към написаното на етикетите, не става дума само за млеката, а за всички продукти. Смятам, че производителите трябва да популяризират продуктите си чрез информиране на потребителите за съставките, да се подлагат на тестове за съответствие.
Прави ми впечатление, че особената консистенция на млякото "На баба" се е запазила и в млякото им по БДС. Това ме кара да мисля, че нещо там не е наред. Не трябва да се провлачва като с...л.
За 20 години вкусът на хората дотолкова се е променил , че сега и да се произведе нещо като навремето рядко хората го харесват.
Това е нормално.
tarna , киселото мляко навремето беше по-рядко от сегашното и се вкисваше за три дни. После ставаше като оцет.
Айде като отчетем новите технологии и хигиена сега да се запазва десетина дни , но ако е повече има нещо нередно.
Веригите не искат продукти с толкова малка трайност и това налага определени задачи за решаване пред производителите.
Аз пък ще направя реклама на млеката сред приятелите ми, а и съм заклет фен и клиент на ОМК с марката Верея. Чакам ги като топъл хляб млекцата...
Напълно съгласна съм с това, че веригите не искат продукти с малка трайност. Това показва, че вместо да се мисли повече за потребителя и неговото удовлетворение, на първо място се поставя финансовата печалба и изгодата за "продавача". А къде остава купувача?
От всички млека които се продават в Шумен, определено най-доброто досега беше местното "Ханско" и съм изненадан, че липсва в тоя списък. Нямам никаква идея какво е било съотношението на суровините за него, но вкуса му беше изключително близък до едновремешното автентично кисело мляко. Когато сме си там, купуваме почти само него.
Тук в Португалия купуваме само един вид от тукашния LIDL. Знам, че е доста далеч от нашенското, но от всички видове и марки йогурти с които е заринат пазара, това е най-близо на нашия вкус.
Най-тъпото е, че исконно българските продукти тук, а и не само тук, изобщо ги няма по Европа! Или по-скоро: има ги, но като гръцки!? И сиренето ни, и киселото ни мляко, дори и такива неща като нашенските сарми с лозови листа и вита баница!
Дори напоследък се появи една реклама за кисело мляко на една от големите вериги с текст: Автентичен гръцки йогурт! Всеобщо признат за най-добрия в света!?
Ето, върху това трябва да мислят у нас! И производители, и управници!
Този факт още веднъж потвърждава, че на първо място се мисли как, от какво и колко може да се спечели. Вместо да съхраняваме традициите си и да ги продължаваме, ние сме склонни "да ги продадем". Но на каква цена?
Чак се учудих, че Данон-ската "Баба" се е научила на български БДС. Нали те доколкото помня бяха пионерите на йогурта и сухото мляко. Има нещо съмнително според мен в цялата работа - както при Активията им. Обаче са рекламодатели много сериозни и никой няма да обели и дума срещу тях.
Това е добре - но трябва да се прави МНООООООГО повече за промоцията на нашето мляко в чужбина защото гърците са на всякъде!!!
Само по щатите съм забелязъл че има доста предлагане на наше сирене и дори някои гърци го предпочитат пред тяхното - защото е далеч по-качествено и маслено!
Има потенцял и трябва да се търсят пазари навън- не само в България!!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.