Opel Corsa на диета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Opel Corsa на диета

Corsa EcoFlex e зелена не само отвън<br>

Opel Corsa на диета

Eкоавтосалон

Георги Пауновски
2414 прочитания

Corsa EcoFlex e зелена не само отвън<br>

© Георги Пауновски


Преди близо година Opel Corsа мина през фейслифт. Чак сега обаче ми се отвори възможност да натрупам впечатления от обновения автомобил, при това в неговата най-екологична версия - ecoFLEX. Тестовата Corsa беше издържана в тематичния и нов за модела зелен цвят. Той отваря колата и на този фон, новостите във външния вид се забелязват още по-отчетливо. Основните различия са отпред, където нови са горната и долната радиаторна решетка, емблемата на "Опел" пък е рестилизирана. Различни са и фаровете с типичните за марката "крилообразно" оформени дневни светлини. Новите фарове за мъгла са с интегриран хромиран елемент.

Технологиите

Далеч по-интересни от външните промени при Opel Corsa ecoFLEX са скритите за окото технологични новости. На първо място това е старт/стоп системата, която в градски условия може да спести около 0.5 литра гориво на 100 км, като гаси мотора, когато колата е в покой (при червен светофар например). Двигателят на подложената на диета Corsa е дизелов, с работен обем 1.3 литра и мощност 95 к.с. Той гарантира ускорение до 100 км/ч за 12.3 секунди и достигане на максимална скорост от 177 км/ч. Разходът на гориво е 3.5 л/100 километра, което е с около литър по-малко от нормалната версия на модела със същия мотор. За разлика от стандартната Corsa ековерсията на колата разполага с преработен стартер, по-мощен акумулатор и допълнителна водна помпа, осигуряваща работата на парното, когато моторът е спрял.

В града

Естествено екологичната Corsa носи най-много ползи при движение в града. Точно в тази среда се потопих в натоварения трафик в петък следобед, като за капак времето беше и горещо. В общи линии автоматичното гасене и палене на мотора не дразни и в един момент почти забравих за него, още повече че климатикът продължава да си работи, дори когато двигателят си почива. Запалването на мотора става бързо и без неприятни вибрации веднага след като бъде натиснат съединителят, за да се включи на скорост. В крайна сметка след 100 километра по-софийските улици бордовият компютър отчете разход на гориво от 4.4 л/100 км.

На магистралата

За да проверя дали пък диетата не е спънала твърде много колата, излязох и извън града. На магистрала "Тракия" корсата без проблем поддържаше 140 км/ч, но разходът на гориво наближи 6 л/100 км. Вече на първокласен път автомобилът демонстрира прилични динамични качества, като изпреварванията не са проблем. Явно при фейслифта конструкторите са пипнали и настройките на окачването, тъй като обновената Corsa вози доста по-комфортно отпреди. В същото време стабилността в завой е добра.

В рамките на теста бордовият компютър отчете разход на гориво под 5л/100 км.
Фотограф: Георги Пауновски

Преди близо година Opel Corsа мина през фейслифт. Чак сега обаче ми се отвори възможност да натрупам впечатления от обновения автомобил, при това в неговата най-екологична версия - ecoFLEX. Тестовата Corsa беше издържана в тематичния и нов за модела зелен цвят. Той отваря колата и на този фон, новостите във външния вид се забелязват още по-отчетливо. Основните различия са отпред, където нови са горната и долната радиаторна решетка, емблемата на "Опел" пък е рестилизирана. Различни са и фаровете с типичните за марката "крилообразно" оформени дневни светлини. Новите фарове за мъгла са с интегриран хромиран елемент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Първият от верига складове

Първият от верига складове

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK