Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Цените на горивата достигнаха рекордни нива тази година и въпреки това пътуването може да ни излиза по-евтино, отколкото досега, ако спазваме няколко прости правила. Автомобилните производители хвърлят милиони, за да измислят технологии, които намаляват консумацията на гориво на техните модели (виж карето).
С едно отривисто движение на десния крак шофьорът обаче може да хвърли техните усилия в кошчето. Докато иновациите се борят за намаляване на разхода с пет, десет, до 20%, стилът на каране може да го свали дори наполовина.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
пропуснали сте най-важният съвет
"не карайте, когато това не е абсолютно необходимо !"
когато можете да ходите пеш, с колело или с градски транспорт, разбира се без да се налага да се прави компромис с удобството, но движението е полезно при всички случаи ! ;-)
Нещо не разбрах следния текст:
Много по разумно е да стигнете до светофара или струпаните коли отпред по инерция. За предпочитане е колата да е на скорост, защото така консумацията е нулева, докато на свободна моторът все пак "си сръбва", макар и минимално, количество гориво.
Как на скорост консумацията е нулева ?!? Нали все пак оборотите са по-високи (1200-1800) отколкото на нулева (800) ? Някой може ли да коментира...
До коментар [#2] от "kak_taka":
При всички съвременни автомобили се електрониката на двигателя изключва притока на гориво при движение на скорост с отнета газ. Всъщност, това се случваше още в карбураторните автомобили от 80-те - имаше електрически клапан в карбуратора, който прекъсваше бензина за празен ход, при движение по инерция.
Извинявм се за граматическите грешки, не мога да го редактирам вече :)
P.S. И при common rail дизеловите двигатели това важи.
да допълня ffwd - не се подава гориво, а само въздух. Затова колата забавя ход. Оборотите са високи, но те са принудителни - двигателят се задвижда от движението на колата, а не обратното.
И си сменете въздушния филтър.
Така е действително, когато можете да карате на скорост (4та, 5та) без газ - най-добре, не изключвайте по инерция.
На скорост без газ клапаните се затварят и няма никакъв разход на гориво, а по инерция има.
И аз преи време като ми казаха не можах да повярвам, но веднъж се качих в едно БМВ с показател за моментния разход на гориво исе уверих, че наистина е така.
Благодарско за обясненията !!!
Изясни ми се
Който е карал кола с разходомер със стрелка, се е научил - лесно се вижда огромната разлика в разхода при на вид малка разлика в начина на натискане на педала. А между другото, от старите коли разходомер имат само руските лади.
А иначе всички карат на макс, защото как така ще се покажат на пътя, че едва ли не спестяват. То и затова западните коли нямат разходомери - нали са много богати.
До коментар [#7] от "bai_6ile":
А ако е по надолнище, карането на скорост не задейства ли моторна спирачка? Аз съм фен на изключването от скорост и безспорно забелязвам ефект. От билото на Витиня, на Ихтиман, частично от Предела надолу и на още няколко такива места, които знам наизуст, съм свикнал да карам по 4-5 километра на нулева, като избягвам спирачката. На скорост ще ми спре след няколкостотин метра.
И още един съвет от мен: купувайте си автомобили с 6. скорост - ефектът на дълъг път е невероятен! При ускоряване прескачайте предавки, няма нужда да ги изцеждате една по една.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.