Полъх на парфюм
Пазарът на аромати бележи скромен ръст от 2% и при повечето марки живее на промоция


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Ако знаем кой аромат е хит, ще предлагаме само него, усмихва се сред морето от парфюми Асен Генов, директор за България на Coty (Adidas, Playboy, Calvin Klein, Cerruti, Lancaster). Само в магазините на една от големите световни козметични вериги в България се предлагат над 500 линии дамски аромати и 300 мъжки от над 100 престижни марки. Многообразието в хипермаркетите, аптеките и дрогериите е още по-голямо.
И заради това, че ароматите не се застояват дълго по регалите, през миналата година вносителите на парфюми и дезодоранти имат повод за лека усмивка заради ръста от 2-3% процента в стойност, който регистрират. Но само лека. В повечето сегменти пазарът, който се оценява на около 200 млн. лв. по най-скромни изчисления на компаниите, расте със скромни стойности спрямо предишната година. Увеличението при повечето марки се дължи на промоции, на видимо намаляване на цените, на почти задължителни подаръци и допълнителни екстри за клиентите. От това българите не ухаят много повече отпреди, но пък представителите на световните козметични концерни и веригите луксозни магазини, дрогериите и хипермаркетите отбелязват, че са успели да задържат клиентите си.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.