Банкирането, пазаруването и търсенето на работа са нещата, за които потребителите на интернет по света най-често използват глобалната мрежа. Това показва извършено в периода 7 - 21 февруари по поръчка на Reuters проучване на френската маркетингова компания Ipsos.
Банка в компютъра
Данните от проведеното сред над 19 хиляди потребители от 24 страни изследване показват, че близо 60% от хората са използвали интернет, за да проверят банковите си сметки и други финансови активи през последните 90 дни. Пазаруването онлайн е посочено като извършвана дейност от 48% от анкетираните, а 41% от хората са търсили работа по интернет.
"Лесно е. Можеш да го вършиш по всяко време на денонощието и за повечето транзакции не се начисляват такси", обяснява по повод онлайн банкирането Керън Готфрийд, мениджър проучвания в Ipsos Global Public Affairs, цитирана от Reuters.
Шампионите в това отношение са шведите, почти 90% от които използват електронно банкиране. Високи са и резултатите във Франция, Канада, Австралия, Полша, Южна Африка и Белгия, където около 75% от потребителите банкират онлайн. Според проучването най-често онлайн банкирането се ползва от по-възрастни потребители – между 54 и 60 години, с по-високо образование и доходи.
На пазар с мишка
Германците и британците пък са лидерите по отношение на пазаруването в мрежата. По 74% от хората в двете страни са си купили нещо по интернет в последните три месеца. Следват го 68% от шведите, 65% американците и 62% от южнокорейците. "Показателно е, че водещите четири страни са все развити западни държави", коментира Готфрийд.
Онлайн пазаруването е най-непопулярно в Саудитска Арабия, Мексико, Унгария и Русия, където 28% от потребителите или по-малко го практикуват. Като цяло обаче почти половината от хората по света са пазарували по интернет. Делът на потребителите, които търсят в мрежата информация за продукти, които смятат да купят, е още по-голям – 61%, показват резултатите от проучването. И в тази категория, подобно на електронното банкиране, най-голяма е групата на хората с по-високо образование и по-добри доходи.
Кликни за работа
Данните са показателни и по отношение на това колко са се променили нещата от времето, когато търсенето на работа ставаше главно през специализираните страници на вестниците, посочва Reuters. Според получените резултати 41% от хората са заявили, че използват интернет за търсене на работа.
Най-често до глобалната мрежа прибягват поляците (61%), следвани от унгарците, южноафриканците и мексиканците. Едва 17% от потребителите в Япония и 25% от тези в Южна Корея и Франция са предпочели мрежата като средство за търсене на работа. По думите на Готфрийд резултатите отразяват и ситуацията на пазара на труда в съответните страни. Доказателство е и фактът, че около половината от търсещите работа по интернет са на възраст под 35 години, несемейни и с по-ниски доходи, пише Reuters.
Банкирането, пазаруването и търсенето на работа са нещата, за които потребителите на интернет по света най-често използват глобалната мрежа. Това показва извършено в периода 7 - 21 февруари по поръчка на Reuters проучване на френската маркетингова компания Ipsos.
0 коментара