За какво ни е интернет
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За какво ни е интернет

За какво ни е интернет

Потребителите ползват глобалната мрежа най-често за банкиране, пазаруване и търсене на работа

4248 прочитания

© Надежда Чипева


Банкирането, пазаруването и търсенето на работа са нещата, за които потребителите на интернет по света най-често използват глобалната мрежа. Това показва извършено в периода 7 - 21 февруари по поръчка на Reuters проучване на френската маркетингова компания Ipsos.

Банка в компютъра

Данните от проведеното сред над 19 хиляди потребители от 24 страни изследване показват, че близо 60% от хората са използвали интернет, за да проверят банковите си сметки и други финансови активи през последните 90 дни. Пазаруването онлайн е посочено като извършвана дейност от 48% от анкетираните, а 41% от хората са търсили работа по интернет.

"Лесно е. Можеш да го вършиш по всяко време на денонощието и за повечето транзакции не се начисляват такси", обяснява по повод онлайн банкирането Керън Готфрийд, мениджър проучвания в Ipsos Global Public Affairs, цитирана от Reuters.

Шампионите в това отношение са шведите, почти 90% от които използват електронно банкиране. Високи са и резултатите във Франция, Канада, Австралия, Полша, Южна Африка и Белгия, където около 75% от потребителите банкират онлайн. Според проучването най-често онлайн банкирането се ползва от по-възрастни потребители – между 54 и 60 години, с по-високо образование и доходи.

На пазар с мишка

Германците и британците пък са лидерите по отношение на пазаруването в мрежата. По 74% от хората в двете страни са си купили нещо по интернет в последните три месеца. Следват го 68% от шведите, 65% американците и 62% от южнокорейците. "Показателно е, че водещите четири страни са все развити западни държави", коментира Готфрийд.

Онлайн пазаруването е най-непопулярно в Саудитска Арабия, Мексико, Унгария и Русия, където 28% от потребителите или по-малко го практикуват. Като цяло обаче почти половината от хората по света са пазарували по интернет. Делът на потребителите, които търсят в мрежата информация за продукти, които смятат да купят, е още по-голям – 61%, показват резултатите от проучването. И в тази категория, подобно на електронното банкиране, най-голяма е групата на хората с по-високо образование и по-добри доходи.

Кликни за работа

Данните са показателни и по отношение на това колко са се променили нещата от времето, когато търсенето на работа ставаше главно през специализираните страници на вестниците, посочва Reuters. Според получените резултати 41% от хората са заявили, че използват интернет за търсене на работа.

Най-често до глобалната мрежа прибягват поляците (61%), следвани от унгарците, южноафриканците и мексиканците. Едва 17% от потребителите в Япония и 25% от тези в Южна Корея и Франция са предпочели мрежата като средство за търсене на работа. По думите на Готфрийд резултатите отразяват и ситуацията на пазара на труда в съответните страни. Доказателство е и фактът, че около половината от търсещите работа по интернет са на възраст под 35 години, несемейни и с по-ниски доходи, пише Reuters.

Банкирането, пазаруването и търсенето на работа са нещата, за които потребителите на интернет по света най-често използват глобалната мрежа. Това показва извършено в периода 7 - 21 февруари по поръчка на Reuters проучване на френската маркетингова компания Ipsos.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.