BMW M1 Coupe е три пъти най
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW M1 Coupe е три пъти най

BMW M 1 купе има съотношение 4 кг/конска сила<br /><br />

BMW M1 Coupe е три пъти най

Със своите 340 коня и луд характер автомобилът респектира, но и забавлява

Георги Пауновски
7642 прочитания

BMW M 1 купе има съотношение 4 кг/конска сила<br /><br />

© BMW


Има автомобили, които респектират, а в ръцете на неопитни водачи не могат да разкрият потенциала си и дори се превръщат в опасно оръжие. BMW M1 Coupe е от тях. Това е най-скъпата, най-мощната и най-бързата версия на единичката, типична кола за майстори на волана, оборудвана с достатъчно електронни системи, за да не наказва всяка грешка. Към автомобил, изглеждащ като тази баварка, няма как да не изпиташ уважение. Всеки детайл по нея буквално крещи, че това не е случайна кола, а потенциален рали шампион.Нервакът

Под предния капак на оранжевия звяр, предлаган също в бяло и черно, е монтиран трилитров, шестцилиндров редови бензинов мотор с мощност 340 к.с. при 5900 об/мин. и максимален въртящ момент 450 Нм при 4500 об/мин. Теоретично M1 Coupe се ускорява от място до 100 км/ч за 4.9 секунди. Реално обаче постигането на този резултат изисква много тренировки, тъй като дори на сух асфалт с отлично сцепление колата върти гуми при всяко подаване на газ.

Ако всички системи за сигурност и контрол са активни, което е за препоръчване като за начало, оранжевата лампичка на тракшън контрола мига с честотата на включен пътепоказател. Забелязвам тази особеност и бързо стигам до решението да задействам режима M Dynamic Mode, който осигурява добър компромис между безопасността и спортното шофиране. Електрониката не само дава на колелата да боксуват, но дори позволява контролирано пързаляне в завоите. Така М-ката е доста по-бърза и забавна за каране, като е в стихията си на планински път. При всички случаи подаването на газ при излизане от завоите трябва да става внимателно особено на втора предавка.

Специалистът

Още с натискането на старт бутона започва едно буботене, което кара кръвта на водача да закипи. Лошото е, че бученето е постоянен спътник дори ако просто се возите кротко. Тук е моментът да отбележа, че двете места отзад не са само за украса, което наред с приличния багажник превръща купето в пълноценен автомобил с три врати.

Разбира се, аз нямам намерение да качвам пътници, тъй като се насочвам към изоставената самолетна писта край Сапарева баня. Там откривам, че посочената максимална скорост от 270 км/ч не е мит и се достига, ако имате на разположение права с дължина около километър и половина.

Спирането от тази скорост до състояние на покой се гарантира от вентилирани дискове с размер 360 мм отпред и 350 мм отзад. Спирачките захапват брутално, но вършат работата си отлично, като нито за момент колата не излиза от зададения с волана курс. Както може и да се очаква BMW M1 Coupe друса брутално, но пък почти нищо не може да го извади от равновесие.

Цена и конкуренти

Както можете да се досетите, BMW M1 Coupe не е евтина играчка. Цените започват от 100 950 лв. с ДДС. Като алтернатива на модела могат да се разглеждат Audi RS 3 Sportback (340 к.с.), което обаче е с четири врати, и Mercedes C Coupe 63 AMG (358 к.с.) с цена 120 674 лв. без ДДС.

Обемът на багажника е приличните 380 литра
Фотограф: BMW
Алуминиеви акценти,спортен волан и седалки, контрастниоранжеви шевове, алкантарата и специалнатакожа, оформят интериора
Фотограф: BMW

Има автомобили, които респектират, а в ръцете на неопитни водачи не могат да разкрият потенциала си и дори се превръщат в опасно оръжие. BMW M1 Coupe е от тях. Това е най-скъпата, най-мощната и най-бързата версия на единичката, типична кола за майстори на волана, оборудвана с достатъчно електронни системи, за да не наказва всяка грешка. Към автомобил, изглеждащ като тази баварка, няма как да не изпиташ уважение. Всеки детайл по нея буквално крещи, че това не е случайна кола, а потенциален рали шампион.Нервакът

Под предния капак на оранжевия звяр, предлаган също в бяло и черно, е монтиран трилитров, шестцилиндров редови бензинов мотор с мощност 340 к.с. при 5900 об/мин. и максимален въртящ момент 450 Нм при 4500 об/мин. Теоретично M1 Coupe се ускорява от място до 100 км/ч за 4.9 секунди. Реално обаче постигането на този резултат изисква много тренировки, тъй като дори на сух асфалт с отлично сцепление колата върти гуми при всяко подаване на газ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK