Ентусиазъм за търговския сектор и в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ентусиазъм за търговския сектор и в България

Ентусиазъм за търговския сектор и в България

Продажбите на телевизори вече са нагоре, заведения и пивовари също чакат ръст

2776 прочитания

© Цветелина Ангелова


Предстоящото европейско първенство по футбол внесе оптимизъм и в търговския сектор в България, показва допитване на "Капитал Daily". Традиционно покрай големи спортни събития има ръст в продажбите на отделни стоки като черна техника, алкохол и др., по-високи обороти отчитат и заведенията. През последните няколко години обаче тази тенденция не беше силно изразена заради кризата, но сега има нотки на оптимизъм.

Продажбите на телевизори растат

Може би най-рязък тласък на продажбите по време на европейското първенство ще се усети при телевизорите. Според търговските вериги се очаква пласираните LCD и LED-устройства да нараснат двойно по време на спортното събитие, а растежът започна още от май. "Продажбите са даже над очакванията ни. Търсят се най-вече телевизори с по-големи размери", казва Божидар Колев, съсобственик на "Технополис". По-старите модели вече са почти изчерпани и се продават основно новите линии на производителите, които излязоха на пазара през април. Според Колев цените на тези модели вече са по-ниски, а те разполагат с все повече възможности.

Според Николай Китов, съсобственик на "Техномаркет", потребителите купуват всякакви модели според възможностите си и растежът на продажбите е във всички категории.

Мениджърът казва, че телевизорите стават все "по-умни" и като общ европейски стандарт се налагат скъпи доскоро екстри като достъп до интернет и др. На първо място по продажби остават продуктите на Samsung, следвани от LG, а по-назад след двете южнокорейски марки се нареждат Toshiba, Sony и Philips.

Пивоварите и заведенията също очакват увеличение

Традиционно покрай големите спортни събития има и увеличение на оборотите на заведенията, както и в пивоварния сектор. "По традиция връзката между футбол и бира има силен емоционален заряд. Това ни дава основание да сме убедени, че предстоящото Европейско първенство със сигурност ще допринесе за повишаване ръста на подажбите", коментират от "Каменица". От компанията съобщават, че и досегашният им опит показва, че подобни мащабни спортни събития влияят връху повишаването на продажбите.

Въпреки че България не участва на първенството, от ресторантьорския бранш също съобщиха, че очакват по-високи обороти покрай предстоящите мачове. От сдружението на сектора съобщиха, че обикновено повишението е до 40%, но е възможно да бъде намалено покрай въведената съвсем наскоро забрана за пушене. Ресторантьори вече коментират, че монтират телевизори и в летните градини на заведенията, където могат да се настанят клиентите пушачи.

За предстоящото първенство се готвят и хотелите и заведенията по Черноморието, които са обявили и промоциални оферти за покупката на бира по време на футболните срещи. Част от заведенията пък щели да пускат и чуждестранни канали, за да може туристите да следят коментарите на родния си език, казаха още от сектора.

Предстоящото европейско първенство по футбол внесе оптимизъм и в търговския сектор в България, показва допитване на "Капитал Daily". Традиционно покрай големи спортни събития има ръст в продажбите на отделни стоки като черна техника, алкохол и др., по-високи обороти отчитат и заведенията. През последните няколко години обаче тази тенденция не беше силно изразена заради кризата, но сега има нотки на оптимизъм.

Продажбите на телевизори растат


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel

    Наивници! Народа е затънал до гуша в дългове. Всеки ден се вдигат някакви сметки на монополистите. Заплатите тотално се понижават. Безработицата расте. Предприятията масово фалират. Българският малък бизнес е сритван постоянно от държавата и монополистите, които тя е създала. Фондовете на ЕС са достъпни само за мафията. ТИМ разсипва цели сектори. А вие си мечтаете за оживление на търговията.

  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22

    "...Традиционно покрай големите спортни събития има и увеличение на оборотите на заведенията, както и в пивоварния сектор. ..."

    Пивоварите ги разбирам — футбол, приятели, биричка... Заведенията, обаче, на каква традиция разчитат, с тази забрана на пушенето, хич не ми е ясно. :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK