Предстоящото европейско първенство по футбол внесе оптимизъм и в търговския сектор в България, показва допитване на "Капитал Daily". Традиционно покрай големи спортни събития има ръст в продажбите на отделни стоки като черна техника, алкохол и др., по-високи обороти отчитат и заведенията. През последните няколко години обаче тази тенденция не беше силно изразена заради кризата, но сега има нотки на оптимизъм.
Продажбите на телевизори растат
Може би най-рязък тласък на продажбите по време на европейското първенство ще се усети при телевизорите. Според търговските вериги се очаква пласираните LCD и LED-устройства да нараснат двойно по време на спортното събитие, а растежът започна още от май. "Продажбите са даже над очакванията ни. Търсят се най-вече телевизори с по-големи размери", казва Божидар Колев, съсобственик на "Технополис". По-старите модели вече са почти изчерпани и се продават основно новите линии на производителите, които излязоха на пазара през април. Според Колев цените на тези модели вече са по-ниски, а те разполагат с все повече възможности.
Според Николай Китов, съсобственик на "Техномаркет", потребителите купуват всякакви модели според възможностите си и растежът на продажбите е във всички категории.
Мениджърът казва, че телевизорите стават все "по-умни" и като общ европейски стандарт се налагат скъпи доскоро екстри като достъп до интернет и др. На първо място по продажби остават продуктите на Samsung, следвани от LG, а по-назад след двете южнокорейски марки се нареждат Toshiba, Sony и Philips.
Пивоварите и заведенията също очакват увеличение
Традиционно покрай големите спортни събития има и увеличение на оборотите на заведенията, както и в пивоварния сектор. "По традиция връзката между футбол и бира има силен емоционален заряд. Това ни дава основание да сме убедени, че предстоящото Европейско първенство със сигурност ще допринесе за повишаване ръста на подажбите", коментират от "Каменица". От компанията съобщават, че и досегашният им опит показва, че подобни мащабни спортни събития влияят връху повишаването на продажбите.
Въпреки че България не участва на първенството, от ресторантьорския бранш също съобщиха, че очакват по-високи обороти покрай предстоящите мачове. От сдружението на сектора съобщиха, че обикновено повишението е до 40%, но е възможно да бъде намалено покрай въведената съвсем наскоро забрана за пушене. Ресторантьори вече коментират, че монтират телевизори и в летните градини на заведенията, където могат да се настанят клиентите пушачи.
За предстоящото първенство се готвят и хотелите и заведенията по Черноморието, които са обявили и промоциални оферти за покупката на бира по време на футболните срещи. Част от заведенията пък щели да пускат и чуждестранни канали, за да може туристите да следят коментарите на родния си език, казаха още от сектора.
Предстоящото европейско първенство по футбол внесе оптимизъм и в търговския сектор в България, показва допитване на "Капитал Daily". Традиционно покрай големи спортни събития има ръст в продажбите на отделни стоки като черна техника, алкохол и др., по-високи обороти отчитат и заведенията. През последните няколко години обаче тази тенденция не беше силно изразена заради кризата, но сега има нотки на оптимизъм.
Продажбите на телевизори растат
2 коментара
Наивници! Народа е затънал до гуша в дългове. Всеки ден се вдигат някакви сметки на монополистите. Заплатите тотално се понижават. Безработицата расте. Предприятията масово фалират. Българският малък бизнес е сритван постоянно от държавата и монополистите, които тя е създала. Фондовете на ЕС са достъпни само за мафията. ТИМ разсипва цели сектори. А вие си мечтаете за оживление на търговията.
"...Традиционно покрай големите спортни събития има и увеличение на оборотите на заведенията, както и в пивоварния сектор. ..."
Пивоварите ги разбирам — футбол, приятели, биричка... Заведенията, обаче, на каква традиция разчитат, с тази забрана на пушенето, хич не ми е ясно. :)