С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 7 юни 2012, 20:14, 2691 прочитания

Ентусиазъм за търговския сектор и в България

Продажбите на телевизори вече са нагоре, заведения и пивовари също чакат ръст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предстоящото европейско първенство по футбол внесе оптимизъм и в търговския сектор в България, показва допитване на "Капитал Daily". Традиционно покрай големи спортни събития има ръст в продажбите на отделни стоки като черна техника, алкохол и др., по-високи обороти отчитат и заведенията. През последните няколко години обаче тази тенденция не беше силно изразена заради кризата, но сега има нотки на оптимизъм.

Продажбите на телевизори растат


Може би най-рязък тласък на продажбите по време на европейското първенство ще се усети при телевизорите. Според търговските вериги се очаква пласираните LCD и LED-устройства да нараснат двойно по време на спортното събитие, а растежът започна още от май. "Продажбите са даже над очакванията ни. Търсят се най-вече телевизори с по-големи размери", казва Божидар Колев, съсобственик на "Технополис". По-старите модели вече са почти изчерпани и се продават основно новите линии на производителите, които излязоха на пазара през април. Според Колев цените на тези модели вече са по-ниски, а те разполагат с все повече възможности.

Според Николай Китов, съсобственик на "Техномаркет", потребителите купуват всякакви модели според възможностите си и растежът на продажбите е във всички категории.

Мениджърът казва, че телевизорите стават все "по-умни" и като общ европейски стандарт се налагат скъпи доскоро екстри като достъп до интернет и др. На първо място по продажби остават продуктите на Samsung, следвани от LG, а по-назад след двете южнокорейски марки се нареждат Toshiba, Sony и Philips.



Пивоварите и заведенията също очакват увеличение

Традиционно покрай големите спортни събития има и увеличение на оборотите на заведенията, както и в пивоварния сектор. "По традиция връзката между футбол и бира има силен емоционален заряд. Това ни дава основание да сме убедени, че предстоящото Европейско първенство със сигурност ще допринесе за повишаване ръста на подажбите", коментират от "Каменица". От компанията съобщават, че и досегашният им опит показва, че подобни мащабни спортни събития влияят връху повишаването на продажбите.

Въпреки че България не участва на първенството, от ресторантьорския бранш също съобщиха, че очакват по-високи обороти покрай предстоящите мачове. От сдружението на сектора съобщиха, че обикновено повишението е до 40%, но е възможно да бъде намалено покрай въведената съвсем наскоро забрана за пушене. Ресторантьори вече коментират, че монтират телевизори и в летните градини на заведенията, където могат да се настанят клиентите пушачи.

За предстоящото първенство се готвят и хотелите и заведенията по Черноморието, които са обявили и промоциални оферти за покупката на бира по време на футболните срещи. Част от заведенията пък щели да пускат и чуждестранни канали, за да може туристите да следят коментарите на родния си език, казаха още от сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро 2 Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

16 яну 2020, 1983 прочитания

Сделките на 2019: Малко, малки, местни 3 Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

16 яну 2020, 3530 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Държавата отделя нищожни средства за лекарства

Секторът смята, че е удачно да се създаде лекарствен регулатор по подобие на енергийния

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10