Български, от Баховица

Voleex C10 е най-продаваният модел на Great Wall у нас, като на него се падат почти половината от сделките<br>

Български, от Баховица

Въпреки някои недостатъци Great Wall Voleex C10 е добра алтернатива

Георги Пауновски
8871 прочитания

Voleex C10 е най-продаваният модел на Great Wall у нас, като на него се падат почти половината от сделките<br>

© Георги Пауновски


Откакто започна предлагането, а по-късно и сглобяването на моделите на китайската Great Wall в България най-малко двадесетина пъти познати са ме питали що за коли предлагат те. Едва сега обаче имах възможност да натрупам лични впечатления от най-малкия представител в гамата - Voleex С10.

Не на клонирането

В сравнение с първата версия на модела европейската модификация е преминала сериозна еволюция по отношение на дизайна. Колата вече не е бледо копие на Toyota Yaris 2, като има модерна, приятна и хващаща окото визия.

Оформлението на интериора също е на ниво. Арматурното табло е покрито с приятна на външен вид мека пластмаса със ситна шарка. Оказа се обаче, че при пряка слънчева светлина тя се отразява неприятно в предното стъкло.

Приборното табло е стилно с бяла скала на черен фон и бяла подсветка, като показанията на оборотомера и километража са лесно четими. Показанията за нивото на гориво, температурата на охладителната течност и изминатите километри са в електронен вид, но трудно се виждат, ако включите фаровете, докато е светло, защото вариант за регулиране на осветеността на приборното табло няма. Разочарова ме липсата на бордови компютър и дори термометър за външната температура.

Оформление според нуждите

Блокът за управление на вентилацията е лесен за разбиране и управление, същото важи и за аудиосистемата, която чете MP3, има USB вход и място за свързване на музикален плеър. Воланът се регулират само по височина, но не и по-дълбочина. Въпреки жегата навън по време на теста в купето климатика поддържа приятен хлад.

Имам някои забележки към ергономията на седалките. На предните страничната опора е плитка, като при движение по път със завои равната повърхност на долната им част създава усещане, че ще изпаднеш от тях.

Седалките от задния ред са на релси и се сгъват в съотношение 60 към 40, така че вътрешното пространство и багажният обем могат да варират според нуждите. При максимално дръпнати назад задни седалки комфортно в колата могат да пътуват четирима души със стандартни габарити, като при нужда има място за пети. Заради издадената напред централна конзола обаче пътникът до шофьора трябва да пътува със събрани колене.

Фабрично на газ

Багажникът е на две нива, като в тестовия автомобил под кората, на мястото на резервната гума, беше поставена бутилката на фабричната газова инсталация. Вратата на багажника обаче се затваря след сериозно блъскане. Вероятно става въпрос на напасване, а и тестовият Voleex беше китайска сглобка, докато амбициите са българските да са по-добри.

Най-малкият модел на Great Wall се продава само с един мотор - 1.5-литров бензин, осъвременена стара разработка на Mitsubishi, с променлив ход на клапаните, мощност 97 конски сили и максимален въртящ момент 130 Нм. Той придава на Voleex C10 прилична динамика. Ускорението до 100 км/ч. става за 11.1 секунди, което е един от най-добрите показатели сред конкурентите в сегмента с подобна мощност. Направи ми впечатление, че почни няма разлика в динамичните качества при шофиране на газ и бензин.

Градска фурия

Ако карате Voleex С10 само в града, твърде вероятно е да бъдете силно впечатлени и да нямате никакви критика към колата - тя е пъргава, маневрена, с отличен обзор във всички посоки. Ходовата част поема смело всички неравности, но и безмилостно ги предава в салона. Воланът е една идея по-тежък от приятното за шофиране в града, но на магистрала и междуградски път той се оказва достатъчно директен и информативен.

Voleex C10 е с добре разчетена за града скоростна кутия, като от първа до трета предавка осигуряват максимално добро ускорение. Пета пък е по-дълга и може спокойно да се включи още при 50 км/ч.

Магистрално изпитание

Извън града, и особено на магистрала, китаецът от Баховица не е толкова убедителен. При подминаване на 100 км/ч. моторът се чува твърде отчетливо, а при 130 км/ч разговорите в салона стават с надвикване. Иначе колата достига и поддържа без проблем актуалната разрешена скорост, но към рева на мотора се добавят и шумовете на вятъра.

След 410 изминати километра, от които около 50 в градски условия и през цялото време с работещ климатик, Voleex С10 не успява да изпразни дори газовата бутилка, като по мои сметки разходът на газ е около 8-9 л/100 км. По книжка на бензин колата харчи 7.3 л/100 км, показател с около два литра по-висок от този на конкурентите с мотор с подобна мощност.

Оборудване на ниво

Great Wall Voleex С10 се предлага само в едно ниво на оборудване с доста глезотийки, които при конкурентите се доплащат - сгъваем ключ, пълен ел. пакет, климатик, аудиосистема, фарове за мъгла, две въздушни възглавници, лети джантни, четири дискови спирачки, спирачен асистент, ABS, парктроник и т.н. При тази екипировка цената от 15 990 лв. с ДДС е отлична спрямо конкурентите (виж таблицата).

визитка   
дължинависочинаширинамеждуосие
3.81 м.1.54 м.1.70 м.2.46 м.
    
двигателуск. 0-100 км/чмакс. скоросткомб. разход
1.5 (97 к.с.)11.1 сек.175 км/ч.7.3 л/100 км.
    
багажникрезервоардиам. обр. завойцена
330-1100 л.40 л.9.9 м.15 990 лв. с ДДС

Конкурентите*   
 старт. ценаоборудван** 
Дачия Сандеро13,99018,790 
Шкода Фабия17,26820,814 
Рено Клио18,07523,790 
Форд Фиеста18,23023,290 
Пежо 20718,92022,742 
Киа Рио18,66419,969 
Опел Корса19,19524,830 
Фолксваген Поло19,43124,937 
Ситроен С319,79825,009 
Тойота Ярис20,78123,391 
Хюндай i2021,99023,490 
Шевролет Авео21,02521,416 
* - по данни на сайтовете на компаниите   
** - със сходен на "Волекс" мотор и оборудване   

Откакто започна предлагането, а по-късно и сглобяването на моделите на китайската Great Wall в България най-малко двадесетина пъти познати са ме питали що за коли предлагат те. Едва сега обаче имах възможност да натрупам лични впечатления от най-малкия представител в гамата - Voleex С10.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


9 коментара
  • 1
    antisocial avatar :-|
    antisocial

    Поредната платена публикация, при това на манифактурни сглобки с китайски оттенък.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    dobri74 avatar :-|
    dobri74

    Дано това производство прсъшествува още дълго време. То е добро за нашата икономика. Особено ако в бъдеще се увеличи производството на части за колата в България. Нека всеки, на когото му е нужна кола, дори и при равни параметри да избере българското.

  • 3
    antisocial avatar :-|
    antisocial

    Последното какво значи, да храним микренския циганин, респективно БСП функционерите и да рискуваме живота си, карайки ръчна изработка с незнайно качество

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    gospodin avatar :-|
    Г-н D

    До коментар [#2] от "dobri74":

    Добри, крайно наивни призиви! Замисли се какво от дрехите, обувките, бялата и черната техника около теб са българско производство. Това, че покрай мароканските, гръцките, македонските, турските, испанските и т.н. домати от време на време случваме и родни съвсем не означава, че имаме производства, които могат да задоволят пазара. А за китайско-ганчевите коли - не, благодаря.

  • 5
    marley avatar :-|
    marley

    Изказва се реално мнение от тест драйв. По тая логика излиза, че всяко положително мнение е платено. Пък и доколкото ми е известно всеки е свободен да отиде да тества колите и да напише впечатление. Глупаво е да нападаш без да имаш реално основание.

  • 6
    t_ avatar :-|
    t_

    Аз бях почти решил да си купя такава кола. Всичко си има - ел. пакет като на кола доста по - висок клас, оборудване както си трябва, добра гаранция.
    Ако я бяха обезшумили малко, щях да я взема. Поема си пътя както трябва и е достатъчно стабилна, не вози твърдо, много е пъргава. Само дето като вдигнахме не 130, а 90 км/ч аз трудно чувах дилъра, който седеше до мен на предната седалка. Жена ми каза, че въобще не ни е чувала. Като погледнахме после под капака, се оказа, че единственото обезшумяващо нещо е една лепенка 50 на 60 см, залепена между двигателя и купето. Жалко наистина. За нещо толкова малко и евтино като едно малко по - голямо парче вата, залепено за купето или около двигателя, са опропастили толкова добре изглеждащата и като че ли и добре изработена кола.
    Буквално се бях бръкнал да плащам и се отказах само заради това. Наистина е твърде шумна. Надявам се да си вземат бележка и да оправят този проблем. Във всяка друга насока колата е хубава.

  • 7
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    Много надписи.

  • 8
    stanislav_vu avatar :-|
    stanislav

    На ГРЕЙТ УОЛ няма нищо слабо ,лошо , всичко е на ниво !

  • 9
    petko_pt avatar :-|
    petko_pt

    Много добра алтернатива е , ако питате мен :) няма да откажа на такава колица, а вече Грейт Уол доказаха, че са качествени :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход