Полет на кредит
Туристическите агенции ще изпитат финансови затруднения, защото приходите им идват със закъснение, а сроковете за разплащане с авиопревозвачите се скъсяват
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Когато държавата или пък някоя голяма компания си избира туристическа агенция, която да се грижи за превоза и настаняването на служителите й при командировки, обикновено поставя изискване. А то е ползваните билети да са на разсрочено плащане. Обикновено между един и два месеца. Този начин на работа е традиционен и се прилага от години, а договорите, които туроператорите сключват със своите корпоративни клиенти са дългосрочни.
Дали заради кризата, или заради правилата на работа в отделните компании обаче, все повече фирми, включително и държавните учреждения искат отложено плащане на ползваните от тях билети.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Ами нормално е да го отнасят, като са наредили на пазара 160 сергии за билети. Ако има окрупняване, то и сроковете за плащане няма да са в техен ущърб (поне разликата няма да е над месец и половина).
Нещо е пропуснато в този материал. Запознат съм с политиките по пътуване на няколко мултинационални компании и при всички тях плащания за полет и хотел се извършват единствено чрез кредитна карта.
И вълка (клиентът) сит - защото погасява задълженията си към банката с отложено плащане 1-2 месеца
И агнето (агенцията) цяло - получават си парите в рамикте на 3-7 дни.
Изобщо не виждам толкова голям проблем....
Е, то не става да работиш само с "парите на другите". Щом правиш бизнес, редно е да имаш собствен капитал. Във всеки производствен и търговски процес влагаш свои средства и после чакаш да ти се върнат - кога с печалба, кога не.
Аз съм редовен "пътешественик" - 4 пъти годишно до София (около $1800 за билет) и си плащам много преди да се кача на самолета. Не разбирам какъв е проблема! Има кредитни карти с поне 45 дни гратис от издаващата банка. Днес си купих билета за 19 декември - $1711.50. Щастие, защото предишният (юни 2012) ми струваше $3340, но бизнес класа в едната посока (до София). И повярвайте - от Париж до София бях единственият пътник в бизнес класата на Air France. Че кой лети 2.5 часа в бизнес класа? Не си струва разликата в цената! Но презокеанския полет си е кеф - спиш си като момченце! Air France са добри - препоръчвам ги, ако ми направят отстъпка! :)
[quote#4:"vassilun"]"Аз съм редовен "пътешественик"... Не разбирам какъв е проблема!"[/quote]
И аз не разбрах, какво общо имат твоите 4 пътувания годишно с договорите между големите корпоративни клиенти и туроператорите. :)
Бизнес класата вероятно :)
Публикувано през m.capital.bg
Човека иска да се похвали че лети в бизнес класа, толкова ли не ви стана ясно :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход