Black Friday - продажби за рекордните 59 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Black Friday - продажби за рекордните 59 млрд. долара

Reuters

Black Friday - продажби за рекордните 59 млрд. долара

Покупките през интернет за пръв път надхвърлиха 1 мрд. долара

8005 прочитания

Reuters

© Reuters


Продажби за рекордните 59.1 млрд. долара, а онлайн-сделките за пръв път надхвърлиха стойността от 1 млрд. долара. Това е резултатът в числа на приключилия Black Friday (черен петък) в САЩ и почивните дни за Деня на благодарността, съобщиха световните агенции. По традиция те откриват сезона на празничното пазаруване за Коледа.

По данни на Федерацията за търговия на дребно в САЩ през "черния петък" и последвалите почивни дни тази година американците са похарчили рекордните 59.1 млрд. долара (около 423 долара на човек). В тези дни магазините са били посетени от 139 млн. американци, което е с 8 млн. повече, отколкото преди година. За първи път американците са похарчили над 1 млрд. долара за интернет пазаруване.

Продажбите по интернет са се увеличили с близо 21% в сравнение с 2011 г. На семейния празник - Деня на благодарността - в четвъртък продажбите онлайн са скочили със 17.4 процента спрямо миналата година, посочва проучването на IBM Digital Analytics Benchmark.

На следващия ден значително нарастване (16.3 на сто) се наблюдава при мобилните устройства и главно таблетите "iPad". Най-сериозно увеличение има в продажбите на битова техника (28%) и дрехите (17.5 на сто).

Подготовка за "кибер понеделника"

Активното пазаруване продължава и днес в т.н. "кибер понеделник" - деня на големите разпродажби в интернет магазините. Според прогнозите на компанията за проучвания comScore за един ден американците ще похарчат за онлайн пазаруване над 1.5 млрд. долара, което е с 20 процента повече от миналата година. Те са привлечени от факта, че търговците увеличават отстъпките, за да накарат купувачите да посетят сайтовете им, отбелязва AP.

Анкета сочи, че повечето американци, работещи в офиси, планират днес да си купят необходимите стоки, като не се отделят от служебния компютър. Според специалисти най-много онлайн покупки ще бъдат направени по обяд. Експертите отбелязват, че благодарение на голямото разпространение на мобилни устройва - сматфони и лаптопи, хората все по-малко имат нужда от настолни компютри, за да

пазаруват онлайн.

Всяка година интернет магазините, стремейки се да догонят конкурентите си, започват разпродажбите все по-рано. Още в полунощ човек може да се снабди с много от желаните стоки на по-ниски цени - от обувки и дрехи до нови модели техника. Същевременно много интернет търговци започнаха да правят намаления още преди "черния петък".

Още от четвъртък

Много от офлайн веригите, сред които например Sears, Target и Wal-Mart, също поставиха началото на празничните намаления предварително, като при някои от тях офертите започнаха още от 8 часа вечерта в четвъртък. 

"Черният петък продължава да е важен ден в ритейл сектора, но тази година расте броят на търговците, които пуснаха офертите си още в Деня на благодарността", коментира създателят на анализаторската компания ShopperTrak Бил Мартин. Така по думите му част от средствата, спестени от потребителите за празничното пазаруване, са били похарчени още преди "черния петък". Според прогнозата на компанията общо за празничния сезон (ноември и декември) продажбите в сектора на дребно ще се увеличат с 3.3% спрямо миналата година.

Продажби за рекордните 59.1 млрд. долара, а онлайн-сделките за пръв път надхвърлиха стойността от 1 млрд. долара. Това е резултатът в числа на приключилия Black Friday (черен петък) в САЩ и почивните дни за Деня на благодарността, съобщиха световните агенции. По традиция те откриват сезона на празничното пазаруване за Коледа.

По данни на Федерацията за търговия на дребно в САЩ през "черния петък" и последвалите почивни дни тази година американците са похарчили рекордните 59.1 млрд. долара (около 423 долара на човек). В тези дни магазините са били посетени от 139 млн. американци, което е с 8 млн. повече, отколкото преди година. За първи път американците са похарчили над 1 млрд. долара за интернет пазаруване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    nogica avatar :-P
    nogica

    за България ли става въпрос?

  • 2
    datamode avatar :-?
    datamode

    До коментар [#1] от "nogica":

    Да, за новия "Технополис" в Габрово.

  • 3
    nshopov avatar :-|
    Kobra

    Купувайте.. Купувайте.. стоки дет' не вид треват с пари дет' немате :) хахахаха. После Китайците ще плащат!

  • 4
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip

    Нека да купуват хората Нека се движи икономиката Нека с еотпускат кредити от тези затлачени банки ч е всичко е направо замряло

  • 5
    kachev avatar :-|
    kachev

    Питам се кога ние в България ще можем да се възползваме от толкова големи отстъпки като американците или като европейците. Виждал съм с очите си отстъпки до 70-80%. В България 20-30%.....

  • 6
    kamendc avatar :-|
    Камен

    Когато почнем да правим обороти по $59 милиарда.
    При такъв оборот е нормално да се пускат разни стоки, намалени ударно, като зарибявка. Ако си забелязал, те винаги са в ограничени количества, пише го с малки букви в брошурите.
    Оборотът от останалите стоки, които купуваш така и така като си отишъл до мола с пълно портмоне, компенсира тези намаления.

  • 7
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Ами ще са рекрдни я - когато петъчните продажби започнаха в Четвъртък вечер...!

  • 8
    patchev avatar :-|
    HXP

    Аз се питам, кога в България ще проникнат повече онлайн магазини, които реално да предлагат продукти с намаление по дяволите!!

  • 9
    investor avatar :-P
    investor

    До коментар [#8] от "HXP":

    Ами защо не направиш един онлайн магазин и в него реално да предлагаш продукти с намаление :) да покажеш как става, по дяволите :)

  • 10
    t_ avatar :-|
    t_

    При нас "Черен петък" няма. Всъщност от около 3 години в магазин "Хиполенд" правят отстъпка 25% на всички предлагани стоки. В този сектор няма много конкуренция и надценките са големи, та 25% не е намаление което да ги стресне. За клиентите, обаче, това си е добра и истинска отстъпка. Миналата година отидох рано сутринта. Вечерта някои от нещата ги бяха свършили. Тази година отидохме вечерта. Много хора имаше.
    Така става като не лъжеш клиента и му дадеш добра оферта - идва при теб. Мога да дам и редица примери за обратното. Но няма смисъл. Търговците, които злоупотребяват с клиента си го получават тъпкано. Пазарът не прощава, колкотои да се забави и да не им се вярва на някои.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK