С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 31 яну 2013, 17:26, 3412 прочитания

Растящото търсене ще продължи да вдига цената на гумата

Рекордните продажби на автомобили оскъпяват суровината, след като котировките й достигнаха тригодишно дъно през август

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Намаляването на доставките на гума и рекордните продажби на автомобили, изглежда, ще поддържат тенденцията на оскъпяване на суровината от последните месеци, пише Bloomberg. Според прогнозите на сингапурската International Rubber Study Group (IRSG) излишъкът на пазара на гума ще намалее с 61% през 2013 г., тъй като търсенето в световен мащаб ще достигне рекордни нива. Очаква се фючърсите да се увеличат с 11% до 350 йени за килограм (3849 долара за тон) на токийската борса спрямо сегашната цена от 314.5 йени.

Тайланд, Индонезия и Малайзия, които отговарят за 67% от световния пазар, започнаха да намаляват производството, за да повишат цените, които спаднаха до тригодишно дъно от 205.6 йени през август, поради започналото в последните месеци на миналата година поскъпване на фона на възстановяването на някои от големите икономики и повишеното търсене на автомобили. Гумите за превозни средства представляват около 70% от потреблението на суровината.


Устойчиво поскъпване

От началото на тази година гумата е поскъпнала с 4% на Токийската стокова борса, увеличавайки ръста от 53%, постигнат в края на 2012 г. след достигнатото през август дъно. В края на миналата година запасите на гума в световен мащаб достигнаха 2 млн. тона, което е достатъчно да покрие търсенето в Северна Америка за около две години. В резултат трите най-големи производителя решиха да изсекат 247 хил. акра от плантациите си, както и да намалят износа с 300 хил. тона за шестте месеца до март.

Въпреки това единствено вторият най-голям производител Индонезия прогнозира спад на производството с 8.9% през 2013 г., което ще е първият спад от 2009 г. насам. Същевременно най-големият производител Тайланд очаква ръст на производството от 3.4%, а за Малайзия се очаква увеличение с 6.5%. IRSG, която координира понижаването на производството, ще проведе среща този месец, за да реши дали е необходимо допълнително намаление на плантациите.



Според изчисленията на групата растящото търсене ще намали излишъците от гума до 179 хил. тона през тази година и 153 хил. през 2014 г. спрямо 460 хил. тона през 2012 г. Китай, който поглъща 34% от световното производство, ще увеличи търсенето си със 7.2% тази година след увеличението от 4.5% за миналата.

Автомобилен пазар

Въпреки че в еврозоната пазарът на автомобили достигна най-ниското си ниво от близо 20 години заради кризата, в САЩ и Азия продажбите достигнаха рекордни нива. Очаква се през тази година продажбите в световен мащаб да нараснат с още 2.4% до 82.7 млн. бройки, като китайският пазар може да надхвърли 20 млн. броя. Поскъпването на естествената гума вероятно ще увеличи разходите на големи производители на автомобилни гуми като Bridgestone, Michelin и Goodyear, чието производство също достигна рекордни нива през 2012 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-търсени в OLX през декември са PlayStation 4, iPhone X и маратонки Nike Най-търсени в OLX през декември са PlayStation 4, iPhone X и маратонки Nike

Играчки и сувенири ще подарят за Коледа 74% от потребителите на платформата за обяви

12 дек 2019, 875 прочитания

Българските продукти заемат 67% от асортимента на четирите най-големи търговски вериги 1 Българските продукти заемат 67% от асортимента на четирите най-големи търговски вериги

Благодарение на партньорството над 45 местни дружества продават продукцията си и в чужбина

12 дек 2019, 736 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Европейските акции продължиха да отстъпват

Разочароващи корпоративни резултати прекъснаха дългата печеливша серия на пазарите

Още от Капитал
Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10