С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 апр 2013, 9:37, 18876 прочитания

Трудното начало

Отварянето на кафене изисква поне няколко месеца работа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредицата "Кафе" е част от специално издание на "Капитал". Всяка сутрин от 8 до 11 април ще можете да прочетете по няколко нови статии от нея. Всички тях ще намeрите на capital.bg/kafe.

 
 
Кризата ви е оставила без работа или просто мечтаете за собствен бизнес? Много от хората, изправени пред подобни дилеми, решават да открият свое заведение. Вариантите са много - кафене, закусвалня, ресторант, бар... Възможностите също.

На пръв поглед отварянето на кафене изглежда лесно на фона на стартирането на много други бизнеси. Все пак обаче трябва да имате предвид, че освен наема на подходящо помещение, избора на интериор и продукти, които ще се предлагат, има и доста административна работа, която трябва да се свърши. В зависимост от конкретното населено място процедурите по издаването на необходимите разрешителни може да отнемат между 2 месеца и половин година, казват хора от бранша. Много зависи и дали помещението, което ще се ползва, има статут на заведение или тепърва предстои да се издаде такъв. Ако случаят е първият, вие ще разполагате с голяма част от необходимите разрешителни.


Откъде да започнете

В случай че имате свое помещение, което планирате да превърнете в някакъв тип заведение, е необходимо да започнете с архитектурния проект на помещението, който трябва да бъде предаден в съответна община. Необходимо ви е още разрешение от Агенцията по безопасност на храните, откъдето трябва да направят проверка за оборудване, хигиенни норми, предлагани храни и др. В агенцията ще изискват още да предоставите договор за периодична дезинфекция на заведението, както и въвеждането на добри практики при работа с храни. Друго изискване е да се направи замерване на допустимите норми на шум от инспекцията за опазване на общественото здраве в случаите, когато ще се работи до по-късно вечерта.

Регистрация в общината



За да започнете работа, е необходима регистрация на заведението в съответната община. Тук също има различни особености, свързани с работното време, с факта дали има маси навън или не, какъв тип е фирмата ви. В общината се подава заявление в търговския отдел, като таксите във всички градове са различни. Необходимо е да представите данни са фирмата - актуално състояние и др., необходимите документи за самото помещение (собственост, наем), както и да попълните различни формуляри. За да стартирате работа, ви е необходима и партида на фирмата при доставчика на електроенергия и ВиК услуги.

Категоризация

Всяко заведение получава категоризация, като таксата за нея зависи от големината и вида на заведението - колкото по-голямо е то, толкова по-скъпа е. След като получите табелата с категоризацията, трябва да я поставите на видимо място в обекта. Не забравяйте и закупуването на касов апарат, който вече трябва да е свързан с агенцията по приходите, както и договор със служба по трудова медицина за изготвяне на подходящи условия на труд. Всички служители в заведението трябва да имат и здравни книжки. На входа на заведението е необходима да бъде упомената и
информация за фирмата, работно време, материално отговорното лице.

Сроковете

Сроковете за изваждане на всички документи и размерът на таксите зависят в голяма степен от града, в който ще се намира заведението. В случаите, когато ползваното помещение вече има статут на заведение, е напълно възможно в рамките на около два месеца да започне работа. Ако тепърва ще придобива този статут, процедурите значително се удължават и надвишават шест месеца. Много от административните процедури биха могли да се движат паралелно една с друга. От бранша отбелязват, че най-голямото забавяне идва от агенцията по храните, защото при заведение за хранене проверките отнемат поне 2-3 месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Димитър Маджаров 2" очаква между 3 и 5% ръст на приходите за 2019 г. "Димитър Маджаров 2" очаква между 3 и 5% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията продължава да инвестира в разширяване на предлаганите млечни и месни продукти

10 дек 2019, 565 прочитания

Финландска храна в България 3 Финландска храна в България

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване

10 дек 2019, 1491 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Миньорска стачка в Чили оскъпи медта

BHP Billiton увеличава производството на метала въпреки очакванията за излишъци

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10