Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 10 апр 2013, 8:19, 13207 прочитания

Пристрастие на гранули

Динамичният начин на живот увеличава консумацията на разтворимо кафе

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредицата "Кафе" е част от специално издание на "Капитал". Всяка сутрин от 8 до 11 април ще можете да прочетете по няколко нови статии от нея. Всички тях ще намeрите на capital.bg/kafe.

Икономическата криза се отрази негативно на пазара на разтворимо кафе, но през 2012 г.  тенденцията се обърна и категорията отбеляза ръст. "Това е най-бързо растящият сегмент в категорията кафе", подчертава Юлиана Борисова, маркетинг мениджър "Кафе" на "Крафт фуудс България". Според нея обяснението за този тренд е в глобалната тенденция да се живее по-динамично.

Как се произвежда


Разтворимото кафе може да се раздели на три вида: прахообразно, агломерирано и freeze-dried (получено чрез замразяване). Видът се определя от начина на обработка на кафеeния екстракт, обяснява особеностите на категорията Михаела Добрева, старши продуктов мениджър в "Крафт фуудс България"..

Разтворимото кафе се получава по метод, който много прилича на приготвянето на кафе в домашни условия в кафеварка или филтър машина – преминаване на вода през мляно кафе. Полученият екстракт се обработва по два начина: чрез преминаване през сушилни с висока температура и получаване на прахообразен продукт (spray-drying). Прахообразните частици, получени по този метод, могат да се обработят допълнително, за да прилепнат една към друга и да образуват порести гранули с по-тъмен цвят. Това се нарича агломерирано кафе.

Третият начин е чрез замразяване на кафеените зърна при много ниска температура и изтегляне на водата от тях във вакуум (freeze-drying). При този метод се получават големи гранули с геометрична форма. Това е най-модерната технология за производство на разтворимо кафе, която e сложна, но гарантира високо качество и максимално запазване на аромата и вкуса на кафето.



На българския пазар са представени всички големи европейски марки. Лидер в категорията е Nescafe, следвано от Jacobs. При разтворимото кафе няма сезонност на покупките, отбелязва Михаела Добрева. Според експертите на "Крафт фуудс България" консуматорите на разтворимо кафе са предимно активни хора на средна възраст, които търсят удобство и качество в забързаното си всекидневие.

Градски легенди

Съществуват няколко мита за разтворимото кафе. Един от тях е, че то се получава по химичен начин. "Напълно грешно твърдение. Разтворимото кафе е 100% кафе. За получаването му се използват само вода и прясно смляно кафе, не се използват никакви химически вещества", категорична е Юлиана Борисова.

Няма разлика в съдържанието между разтворимото и обикновеното кафе, разтворимото кафе съдържа същите компоненти каквито мляното, оборва друг мит тя. Според нея е и грешно да се мисли, че тъмният цвят на гранулите означава по-качествено разтворимо кафе.

С навлизането на големите вериги и дискаунтъри на пазара се появиха и много нови и евтини марки разтворимо кафе. Големите компании обаче твърдят, че в много случаи по-ниската цена означава и по-ниско качество.

В дългосрочен план категорията има потенциал за растеж за сметка на мляното кафе, смята Михаела Добрева. И се аргументира с динамичния живот на потребителите, които "търсят повече удобството, но продължават да държат на качеството на любимата си напитка".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 1329 прочитания

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 2555 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Спокойствие и само спокойствие

Или как се получава безкофеиновото кафе

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10