Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 10 апр 2013, 8:16, 4291 прочитания

Чаша очарование

Кафе миксовете предлагат разнообразие във вкуса, цените и опаковките

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредицата "Кафе" е част от специално издание на "Капитал". Всяка сутрин от 8 до 11 април ще можете да прочетете по няколко нови статии от нея. Всички тях ще намрите на capital.bg/kafe.
Кафе миксовете се наложиха трайно във всекидневието заради удобството и разнообразието. И заради това, че приличат на чашата с кафе, която си приготвяш сам у дома. Кафе миксовете са вторият по големина сегмент в кафе категорията и имат около 30% дял в стойност. Лидер е мляното кафе (около 45%), а на трето място е разтворимото кафе (около 25%).

Видовете


Според данни от Nielsen през 2012 г. в страната са продадени близо 2700 тона кафе миксове за около 50 млн. лв. Миксовете без пяна са комбинация между кафе, мляко/сметана, захар и други добавки, а предложенията са за 2 в 1, 3 в 1, 4 в 1 (с женшен, гуарана, гинко билоба или витамини например).

Продуктите с пяна, наричани още кафе специалитети  (разтворимото капучино, латте, кафе с шоколад, с ванилия и др.), също привличат почитатели. Характерно е, че потребителите възприемат втория вид миксове не толкова като заместители на кафето, а като продукт, близък до други напитки и дори като вид закуска.

"Отделен сегмент са айс кафетата, подходящи за летните месеци. На практика този сегмент бе създаден през 2006 г., когато за пръв път бе лансирано Jacobs Ice Coffee", уточнява Бранимир Братанов, старши продуктов мениджър кафе миксове в "Крафт фуудс България". .



Между тези сегменти съществуват разлики – като видове, цена, целева група, дори поводи за консумация. Кафетата от типа 3 в 1 се консумират често и по всяко време, докато кафе специалитетите се свързват по-често със "специални" случаи ("да отдъхнеш", "да се поглезиш").

Консумацията на кафе миксове отбеляза силен ръст в период 2006 - 2009 г., последван от лек спад и в стойност, и в обем през последните години, но пазарът е по-скоро стабилен, обобщава Братанов. Според него основният сегмент са миксовете 3 в 1 и 2 в 1, които формират над 90% от стойността на категорията. Разтворимите кафе специалитети съществуват по-отдавна, но имат сравнително малък дял.

Кафе извън дома


Категорията се отличава с много висока честота на покупка. Най-често пазарува този, който консумира напитката. В България кафе миксовете се консумират главно извън дома - в офиса, в училище или докато потребителите са в движение, и това се случва основно между закуска и обяд, и в следобедните часове, отчитат от "Крафт фуудс България". Големите магазини и супермаркетите увеличават дела си в продажбите на миксове, но все още повече от половината покупки се извършват в средни и малки магазини. Разнообразието от опаковки на кафе миксове е голямо, но най-търсени са подходящите за една чаша.

Консуматори са хора от всички възрастови групи, но основните любители на кафе миксовете са по-младите на възраст до 30 години, отбелязва Братанов. Според него търсенето на кафе миксове е със слабо изразена сезонност, с изключение на айс сегментът, чийто пик е през летните месеци.

"В близък план развитието на категорията ще зависи главно от подобряването или влошаването на икономическата обстановка в страната. В по-дългосрочен план категорията има потенциал за растеж, но на по-ниски нива от периода 2005 - 2008 г.", прогнозира Братанов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1238 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 1970 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Пристрастие на гранули

Динамичният начин на живот увеличава консумацията на разтворимо кафе

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10