Всеки пети продаден в Европа автомобил Toyota и Lexus е хибрид

При липсата на държавна подкрепа субсидирането в България идва от дилъра на марките

До момента в цял свят са продадени около 5 милиона хибрида Toyota, като почти 3 милиона
от тях са Prius<br/><br/>
До момента в цял свят са продадени около 5 милиона хибрида Toyota, като почти 3 милиона
от тях са Prius<br/><br/>
До момента в цял свят са продадени около 5 милиона хибрида Toyota, като почти 3 милиона от тях са Prius<br/><br/>    ©  Toyota
До момента в цял свят са продадени около 5 милиона хибрида Toyota, като почти 3 милиона от тях са Prius<br/><br/>    ©  Toyota
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Всеки пети автомобил Toyota и Lexus, продаден в Европа през 2012 г., е хибрид и повратната точка в масовизирането на хибридната технология на Стария континент е достигната, съобщиха през седмицата от пресслужбата на японския производител. В края на миналата година от Toyota Motor Europe отчитат за пръв път преминаване на границата от 500 000 купени хибрида (375 000 Toyota и 125 00 Lexus) в Европа.

В световен мащаб през миналата година са продадени 1.2 млн. коли от двете марки, задвижвани от двигател с вътрешно горене и електромотор. Една от основните причина за този резултат е разширяването на гамата от хибридни модели, като към момента за Toyota и Lexus те са общо 10. Плановете на Toyota Motor Corporation са до 2015 г. портфолиото на компанията да включва 21 модела с подобно задвижване. Друга причина за популярността на хибридите е фактът, че те имат отлични екологични показатели, което се стимулира финансово от почти всички държави в Европа. Оказва се, че България е единствената държава в Европейския съюз без модерно автомобилно законодателство, което стимулира покупката и експлоатацията на по-икономични автомобили.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 4
    • + 6

    Айде без субсидии ? Аман от "привилигировани" да искат пари от данъкоплатците , ако даден вид двигател, кола или технология е конкурентноспособна да се състезава наравно с другите а не с държавни пари да се прави бизнес и купуват коли

    Нередност?
  • 2
    vaniyo_1 avatar :-|
    Иван Томов

    Така или иначе бъдещето е на тези коли. Със събсидия или без.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Ново място: Unica

Ново място: Unica