С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 9 май 2013, 15:28, 3055 прочитания

Екорали: България се включва с три отбора в европейското за икономични автомобили

За първи път страната ни е представена в "Шел екомаратон" и от ученици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България ще участва с три отбора в своеобразното европейско първенство за икономични автомобили "Шел екомаратон", което ще се проведе от 15 до 19 май в Ротердам, Холандия. За пръв път страната ни има толкова много представители в надпреварата, като в същото време за пръв път сред тях има и ученици. Ролята ни пионери се пада на възпитаниците на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Никола Вапцаров" в град Чепеларе.

Колата на учениците се казва "Сторм" и черпи енергия от зареждащи се от контакта батерии и соларен панел на покрива. При дължина 2.50 метра екологичното превозно средство тежи 40 килограма и според създателите му може да имине 400 км. с 1 кВтч електричество. Носещата конструкция на "Сторм" е изработена от алуминий и стомана, а купето от фибростъкло, като са използвани и доста части от велосипеди. Амбициозният автомобил на чепеларци развива скорост до 52 км/ч.


Тази година е знаменателна за българското участие в "Шел екомаратон" и заради факта, че за пръв път сред колите има чист електромобил, зареждащ се от електрическата мрежа. Той е разработен от студентите от Техническия университет във Варна и с него те ще се състезават в категорията "Градски тип". Автомобилът, кръстен "Квази", има рама от алуминий, купе от вералит и тежи 95 килограма. Колата е дълга 2.22 м и развива скорост до 60 км/ ч. Очакванията са "Квази" да измине поне 190 км с 1 кВтч електроенергия.

Ветераните в състезанието за икономични автомобили от Техническия университет в София участват за шести пореден път, като тази година залагат на "Еко 2". Колата тежи 90 кг, дълга е 3 м, задвижва се от водородна горивна клетка и развива скорост до 40 км/ ч. Шасито на автомобила е изработено от дуралуминий, а купето е от стъклопласт. Отборът на ТУ - София, който миналата година зае второ място в категорията си, отива в Холандия с амбициите тази година да е пръв.

В тазгодишното издание на "Шел екомаратон" ще участват 224 отбора от 24 страни. Автомобилите в състезанието са разделени в две категории - автомобили от градски тип и прототипи. Във всяка от тях победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с 1 кВтч електричество или 1 литър гориво.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 2972 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2805 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Icona Vulcano събира най-доброто от италианския дизайн и инженерна мисъл

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг