Новата S-класа на Mercedes се цели в приза най-добър автомобил в света

Използването във фаровете на светодиоди дава на дизайнерите повече свобода<br>

Новата S-класа на Mercedes се цели в приза най-добър автомобил в света

Лимузината ще има версия с разход под 4 л/100 км

12884 прочитания

Използването във фаровете на светодиоди дава на дизайнерите повече свобода<br>

© Mercedes


Както при всяко предишно поколение,клиентите очакват новата S-класа да наложи стандартите във всяко отношение и да заслужи името "Най-добър автомобил в света" - тези думи на председателят на управителния съвет на Daimler Дитер Цетче илюстрират най-ясно какви цели са преследвали от компанията при създаването на новия си флагман. Лимузината се крепи на три темела - интелигентно шофиране, ефективни технологии и усещане за лукс. Амбициите на Mercedes са с плъгин хибрид версията да представят първата S-класа с разход на гориво под 4 л/100 км, при това за модел с мощност 442 конски сили..

В преследването на тази цел значително е подобрен коефициентът на въздушно съпротивление, теглото е намалено, а в лимузината всички крушки са заменени от светодиоди - общо над 500. Това решение във фаровете позволява постоянно да се кара на дълги светлини, без да има заслепяване на колите в отсрещната лента или движещи се отпред. Асистентът за нощно виждане пък е допълнен с термокамера за по-ранно визуализиране на хора и животни, намиращи се в опасна близост до пътното платно.

Две хибридни версии и предвидливо окачване

За момента гамата включва две хибридни версии, една с дизелов и една с бензинов двигател. Всички те са лидери в класовете си по отношение на ефективността, като в сравнение с предшественика разходът на гориво е намален с 20%. Сред новите системи в S-класата интерес представлява тази, която променя настройките на очакването според състоянието на пътя пред колата, сканирано от стереокамера. Тя се предлага като екстра за версиите с осемцилиндрови мотори. Серийно лимузината разполага с адаптивна система за намаляване на вибрациите и подобрено въздушно окачване.

Специално внимание при новата S-класа е обърнато на интериора, където щедро се използват дърво, естествена кожа и метализираните повърхности. В сравнение с предходния модел возещите се отзад имат повече пространство в областта на коленете и над главите, като изборът за втория ред седалки е между пет варианта - цяла, две отделни, луксозни и т.н. Допълнително индивидуализиране на задната част на купето предлага оборудването First Class Fond, която разполага с интегрирана телефонна слушалка, допълнителни ниши, сгъваема масичка, охлаждащи и загряващи поставки за чаши и т.н.

Масаж като с вулканични камъни

Преработената функцията за масаж в седалките използва 14 отделно регулируеми възглавнички, като благодарение на варианта със затопляне на определени зони се постига ефект, близък до масажа с вулканични камъни.

Като опция се предлага системата за вентилация AIR-BALANCE с функции за ароматизиране, йонизиране и по-мощно филтриране в сравнение с базовия автомобил. Автоматичната система THERMOTRONIC за климатизация в задната част на купето предлага две допълнителни зони за подобряване на топлинния комфорт. Напълно ново е електрическото отопление на подлакътниците.

Два екрана - три картини

Работното място на водача се отличава с прегледност и интуитивност, като традиционното приборно табло е заменено от TFT екран с диагонал 30.7 см, на който се извежда различна полезна информация. Втори дисплей със същия размер е разположен в средата на арматурното табло и служи за управление на системите за забавление, навигацията и т.н. Запазва се познатата от предишното поколение на S-класата система на един и същ екран водачът и пътникът до него да виждат различни изображения. Своят дебют в лимузината прави мултимедийна система с интуитивно управление и визуализация чрез анимации Burmester.

Визитка   
дължинаширочинависочинамеждуосие
5.12, 5.25* м.1.90 м.1.50 м.3.04, 3.17* м.
    
двигателуск. 0-100 км/чмакс.скоростср. разход
S400Hybrid (306 к.с.)6.8 сек250 км/ч6.3 л/100 км.
    
S500 (455 к.с.)4.8 сек250 км/ч8.6 л/100 км.
    
S350BlueTec (258 к.с.)6.8 сек250 км/ч5.5 л/100 км.
    
S350BlueTecHybrid (306 к.с.)7.6 сек240 км/ч4.4 л/100 км.
* - удължена версия   

Както при всяко предишно поколение,клиентите очакват новата S-класа да наложи стандартите във всяко отношение и да заслужи името "Най-добър автомобил в света" - тези думи на председателят на управителния съвет на Daimler Дитер Цетче илюстрират най-ясно какви цели са преследвали от компанията при създаването на новия си флагман. Лимузината се крепи на три темела - интелигентно шофиране, ефективни технологии и усещане за лукс. Амбициите на Mercedes са с плъгин хибрид версията да представят първата S-класа с разход на гориво под 4 л/100 км, при това за модел с мощност 442 конски сили..

В преследването на тази цел значително е подобрен коефициентът на въздушно съпротивление, теглото е намалено, а в лимузината всички крушки са заменени от светодиоди - общо над 500. Това решение във фаровете позволява постоянно да се кара на дълги светлини, без да има заслепяване на колите в отсрещната лента или движещи се отпред. Асистентът за нощно виждане пък е допълнен с термокамера за по-ранно визуализиране на хора и животни, намиращи се в опасна близост до пътното платно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


5 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5

    Отдавна не са правили толкова "неодушевен" предмет.

  • 2
    tochnia avatar :-(
    teo

    Пропуснали сте да напишете най-важното -> Новата "S Class", може сама да се движи интелигентно по пътя и да завива без да държим волана.

    Това е истинската революция!

  • 3
    hristov87 avatar :-|
    Петър Христов

    До коментар [#2] от "teo":

    най-важното е колко ще струва... :) и дали ще е оправдана цената ?

  • 4
    beriya avatar :-|
    beriya


    [quote#3:"Петър Христов"]най-важното е колко ще струва... :) и дали ще е оправдана цената ?[/quote]
    Много за тези които не могат да си я позволят. Разбира се, че цената и ще е оправдана, както на досегашните s-klase, цена която да ситуира модела в точно определена пазарна ниша.

  • 5
    beriya avatar :-|
    beriya

    [quote#4:"beriya"]Много за тези които не могат да си я позволят[/quote]
    В пред вид - много ще струва.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Мол vs ритейл парк в Русе

Мол vs ритейл парк в Русе