Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Скромен, но пък стабилен и ежегодно растящ - секторът на пощенски услуги в България за пореден път през 2012 г. е един от тези, които остават устойчиви и явно имат истински двигател. Това става ясно от доклада на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за състоянието на пощенския пазар през миналата година, одобрен от регулатора и вече публикуван на сайта му. Най-динамичната ниша в сектора остават куриерските услуги, показват данните в анализа. Приходите на целия пощенски пазар нарастват през 2012 г. спрямо 2011 г. с 6% до 245 млн. лв., а увеличението се дължи най-вече на т.нар. неуниверсална услуга, и по-специално на куриерския бизнес, спадащ в тази категория.
В основата на ръста и тази година стои електронната търговия, която става все по-популярна в България. Едновременно с това на пазара на пощенски услуги се забелязва намаляване на броя на пратките с 6% - или тенденцията от началото на кризата клиентите да окрупняват пратките си, за да икономисват средства, се запазва. Валидна остава и друга особеност - фирми, превозващи пътници, да подават уведомления в КРС и да се регистрират като оператори на куриерски услуги заради засиления контрол върху автобусните превози и сравнително по-слабо регулирания транспорт на пратки. Продължава и постепенната загуба на пазарен дял на държавните за сметка на частните им конкуренти в различните сегменти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.