Renault Trucks направи революция за 2 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault Trucks направи революция за 2 млрд. евро

При създаването на новата гама сериозно внимание е обърнато и на атрактивния дизайн, който да кара шофьорите да се гордеят със своя автомобил.<br/><br/>

Renault Trucks направи революция за 2 млрд. евро

След седем години работа е подновена цялата гама

Георги Пауновски
11389 прочитания

При създаването на новата гама сериозно внимание е обърнато и на атрактивния дизайн, който да кара шофьорите да се гордеят със своя автомобил.<br/><br/>

© Renault Trucks


Инвестиция от 2 млрд. евро, седем години на разработване с ангажирането на 5000 души. 5 млн. часа тестове и над 10 млн. километра, навъртени от 350 тестови автомобила при температури от минус 40 до плюс 60 градуса. Това са впечатляващите цифри зад Р/Еволюцията на Renault Trucks, която беше представена на пищна церемония в Лион. Накратко, говорим за едновременно подмяна на цялата гама от камиони на компанията, нещо, което не е правено до момента от нито един производител, промяна в начина на дистрибуция и обслужване и предлагане на нови услуги. Целта е ясна - повишаване на продажбите на товарни автомобили и резервни части и повече приходи от сервизни дейности. Част от Р/Еволюцията е и нарастване на покритието на мрежата за обслужване с 40%. Renault Trucks предлага и нова програма за управление на парка, както и софтуер за анализ на стила на шофиране от гледна точка на икономията на гориво. С тях, ако се спазват фирмените съвети за икономично шофиране, консумацията може да бъде намалена с до 15%.

Легендата Magnum излезе в пенсия

Изцяло обновената гама на Renault Trucks включва камиони за международен превоз, строителството и дистрибуцията, като всички те са с нови имена. Дори легендата Magnum вече няма да фигурира като название сред продуктите, а наследяващите го камионите за превози на дълги разстояния вече ще носят означението "Т". Те използват изцяло нови двигатели, покриващи еконормата Евро 6. Моторите са 11- и 13-литрови с мощности между 380 и 520 конски сили, а в сравнение с предходните разходът на гориво е намален с 5%. Серийно цялата гама от товарни автомобили в този сегмент се оборудва с автоматични трансмисии.

Новите камиони от Т-серията предлагат по-широки кабини с повече удобства и места за съхранение. Седалките пък са проектирани съвместно с "Рекаро". При нужда с натискане на бутон водачът може да сигнализира денонощно къде се намира закъсалият камион, като получи помощ от един от 1600-те сервиза на марката.

Камиони за строителството с товароносимост до 50 тона

Гамата от камиони за строителството на Renault Trucks вече ще носи означението "К" за тези, експлоатирани в тежки условия, и "С" за всички останали. Камионите също са снабдени с по-комфортни и ергономични кабини. Тези за експлоатация в тежки условия предлагат най-добър в класа ъгъл на атака, повишен клиренс. Моторите тук са в същия мощностен диапазон (380 - 520 к.с.) и се комбинират серийно с автоматична скоростна кутия. Камионите от С-гамата могат да носят товар с тегло до 22.8 тона, а тези от К-гамата до 50 тона. Предлагат се и машини с повишена товароносимост - до 120 тона. Към камионите се предлага широка гама от надстройки.

Над 100 модела за дистрибуция

Камионите за дистрибуция на Renault Trucks са обединени в D-гамата. Тя се състои от три линии. D (товароносимост от 10 до 18 тона), D Wide (16-26 тона) и D Access (с по-близка до земята кабина и товар от 18 до 26 тона). Работи се и по товарни автомобили в най-леката гама (3.5 - 7 тона). Тук двигателите са с работни обеми между 5 и 8 литра, като разполагат с мощности между 210 и 320 конски сили. Комбинацията от мотори и настройки пък формира гама от над 100 модела само в този сегмент.

Първите демонстрационни камиони от новата гама на Renault Trucks се очакват в България в края на октомври и началото на ноември. Поръчки обаче вече се приемат, като от началото на тази година дистрибуцията и сервизното обслужване вече се извършва от "Volvo Trucks България".

35 млрд евро оборот за 2012 година

192 пазара

300 000 продадени камиона през миналата година

При разработването накамионите специално внимание е обърнатона повишаване на надеждността ииздръжливостта.

Фотограф: Renault Trucks
Подобренията в камионите Renault би трябвалода доведат и до увеличаване на приходите,които те носят на собствениците си.

Фотограф: Renault Trucks
Фотограф: Renault Trucks

Инвестиция от 2 млрд. евро, седем години на разработване с ангажирането на 5000 души. 5 млн. часа тестове и над 10 млн. километра, навъртени от 350 тестови автомобила при температури от минус 40 до плюс 60 градуса. Това са впечатляващите цифри зад Р/Еволюцията на Renault Trucks, която беше представена на пищна церемония в Лион. Накратко, говорим за едновременно подмяна на цялата гама от камиони на компанията, нещо, което не е правено до момента от нито един производител, промяна в начина на дистрибуция и обслужване и предлагане на нови услуги. Целта е ясна - повишаване на продажбите на товарни автомобили и резервни части и повече приходи от сервизни дейности. Част от Р/Еволюцията е и нарастване на покритието на мрежата за обслужване с 40%. Renault Trucks предлага и нова програма за управление на парка, както и софтуер за анализ на стила на шофиране от гледна точка на икономията на гориво. С тях, ако се спазват фирмените съвети за икономично шофиране, консумацията може да бъде намалена с до 15%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK