С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 20 авг 2013, 11:01, 6886 прочитания

Нискоалкохолно вино на хоризонта

Продажбите на вина от този клас в глобален мащаб нарастват, но базата е ниска

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За бум на продажбите на нискоалкохолни напитки в световен мащаб не може да се говори, поне не на този етап. Най-малкото защото ефектите от кризата още се усещат и несгодите на засегнатия потребител трябва да бъдат "удавени". Извън кръга на шегата обаче една ниша от нискоалкохолния сегмент намира все по-голямо приложение. Продажбите на вина от този клас в глобален мащаб нарастват със 70% за година, по данни на базираната в Лондон Kantar World Panel, цитирани от CNBC.

За мен един Summer Light


Скокът при продажбите може да са обясни с разширяването на ценовата пропаст между популярните трапезни вина и нискоалкохолните. Спорно е доколко вкусовите качества на последните може да се противопоставят и на качествените регионални вина. Разбира се, нежеланието на един сомелиер да замени квалитетното Château Cabrières например с един Summer Light не влияе на продуктовите предпочитания на масовия потребител. Една от възможните причини за повишеното търсене може да се крие в по-малките здравни рискове за консумиращите по-леката форма на напитката на Дионис.

Практически рискът от развиване на алкохолна зависимост е сведен до нула. Калориите в 125 мл. чаша вино с 5.5% съдържание на алкохол варират между 45-60. За сравнение показателят при стандартните 13-процентови напитки достига 90 калории за същото количество. Продажбата на нискоалкохолни напитки среща правителствена подкрепа в страни като Великобритания, която се бори със зависимостта сред населението чрез поддържането на минимални ценови прагове на алкохолни продукти. Най-големите супермаркети на Острова се включиха в кампании за опазване общественото здраве. Освен положителен публичен имидж, естествено има и финансови ползи. Третата най-голяма верига от супермаркети Sainsbury's очаква двукратен ръст на продажбите на леки алкохолни напитки до края на десетилетието.

Малко е горчиво



Според анализатори перспективите пред нискоалкохолните вина не са съвсем безоблачни. През 2012 г. са продадени 11.4 млн. бутилки, което е твърде малък процент от общото количество вино, реализирано на световния пазар, за да се правят солидни заключения за бъдещо доминантно положение на този вид напитка. Български изби също успяха да уловят световния тренд и започнаха производството на нискоалкохолни вина. "Домейн Бойар" спечели търг на шведския държавен монополист Systembolaget през тази година за производство на този тип напитки. Българската компания пусна на пазара продукти от серията Whisper (розе и бяло вино), които са леко газирани винени напитки с ниско алкохолно съдържание. Факт е, че винопроизводители от Бордо, през Шанхай, до Сидни отчитат ръст на продажбите. Времето ще покаже дали този ръст е устойчив и доколко е зависим от сезонния характер на бизнеса, както и от променящите се предпочитания на потребителите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1343 прочитания

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април 1 Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 3944 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Поевтиняването на металите подкопа печалбата на минните гиганти

Glencore Xtrata и BHP Billiton обявиха спад на финансовите си резултати

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10