Франкфурт задава световната автомобилна мода тази есен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Франкфурт задава световната автомобилна мода тази есен

Снимка от 2011 г. която ясно показва интереса към изложението във Франкфурт<br>

Франкфурт задава световната автомобилна мода тази есен

Автосалонът събира близо 200 премиери и очаква почти 1 млн. посетители

Георги Пауновски
4881 прочитания

Снимка от 2011 г. която ясно показва интереса към изложението във Франкфурт<br>

© Сайт на автосалона във Франкфурт


Световната столица на модата може да е Париж, но тази есен най-новите тенденции в автомобилната индустрия ще научим от Франкфурт, където във вторник с първия от двата пресдни отваря врати 65-ото издание на традиционния автосалон. Той се провежда през есен, като се редува с Париж.

Статистическите данни за тазгодишното издание още се обработват, но те едва ли ще отстъпват на тези от 2011 г. Тогава през залите на изложението минаха почти 930 000 посетители, то беше отразено от журналисти от 98 страни, а световните премиери бяха 189. Автосалонът във Франкфурт има 115-годишна история, като в първото издание през 1897 г. са били изложени едва 8 коли. Сега експонатите ще са хиляди, а компаниите, които ги представят, над 1000. Разбира се, освен автомобили ще могат да се видят аксесоари, сервизно и специално оборудване и всякакви други съпътстващите колите стоки.

Уплътняване на гамата

Поглед към известните към момента премиери показва няколко интересни тенденции. Ако говорим за луксозните марки, те определено търсят запълване на пазарни ниши, а защо не и създаването им. За целта уплътняват гамата си с нови модели.

BMW например лансират нова серия - четири. BMW 4 Series е триврат автомобил, който реално заменя трета серия купе. Концептуален автомобил пък подсказва, че се мисли за кросоувър, който да се позиционира под Х1.

Mercedes пък включва в гамата си от кросоувъри компактния GLA, който ще се намести под GLK, G-класата, ML и GL. Успехът на останалите луксозни марки при всъдеходите пък кара и Jaguar да се опита да вземе дял от този пазар, като за момента тяхното предложение все още е само концептуална разработка. От Volvo мислят за престижно луксозно купе, също взе още само прототип.

Поглед в бъдещето

Последните два модела демонстрират друга интересна тенденция, типична за всички съвременни автосалони. Поне половината от автомобилните премиери на тях са на концептуални модели и изложението във Франкфурт не прави изключение. Прототипите имат за цел да загатнат бъдещите форми и технологии, които ще залегнат в серийните модели, като се тестват и потребителските нагласи. Този подход освен от Volvo и Jaguar е избран още от Audi, BMW, KIA, Ford, Infiniti, Opel, Nissan и т.н.

Токът остава на мода

Макар броят на електромобилите да е по-малък от други автосалони, те остават на мода. BMW например показва първият сериен модел на ток - i3. Ще видим също и електрически Volkswagen Golf. Все повече автомобили се появяват и при т.нар. плъгин хибриди, които се зареждат от контакта и осигуряват доста приличен преход само на електричество (20 - 40 км), а след изчерпването му могат да се задвижат и от традиционен двигател с вътрешно горене.

Потенциалът на този тип коли доказва новата S-класа плъгин хибрид, която става първата пълноразмерна лимузина в света със среден разход на гориво от 3 л/100 км в смесен цикъл. BMW X5 също ще има такава версия, но за момента тя е само прототип. Свежи сили ще се влеят и в редиците на традиционните хибриди.

Премиерите*
Концептуални автомобили
Audi Quattro Concept
BMW Concept X5 eDrive
BMW Concept Active Tourer Outdoor
Citroen Cactus Concept
Ferrari 458 Speciale
Ford S-Max Concept
Infiniti Q30 Concept
Jaguar C-X17 Concept
Jeep Wrangler Polar
KIA Niro
Lexus concept
Nissan Friend-Me
Opel Monza Concept
Peugeot 308 R Concept
Peugeot 208 Hybrid FE Concept
Renault concept
Suzuki iV-4 Concept
Toyota Hybrid-R Concept
Volvo Coupe Concept
Серийни модели
Bentley Continental GT V8 S
Bentley Continental GTC V8 S
BMW i3
BMW i8
BMW X5
BMW 4 Series
Chevrolet Camaro Coupe
Chevrolet Camaro кабрио
Honda Civic Tourer
Hyundai i10
KIA Soul
Lamborghini Gallardo Squadra Corse
Lexus GS 300h
Mazda 3 (седан и хечбек)
Mercedes GLA
Mercedes S500 plug-in hybrid
Nissan нов сериен модел
Opel Insignia Country Tourer
Opel Adam Black/White Link
Peugeot 308
Porsche 911 50 Years Edition
Porsche 911 50 Blue Edition
Range Rover Hybrid
Range Rover Sport Hybrid
Skoda Rapid комби
Volkswagen Golf R
Volkswagen e-Golf
Фейслифт
Audi А8
Alfa Romeo Giulietta
BMW 5 Series
Dacia Duster
Land Rover Discovery
Opel Insignia OPC
Opel Insignia хечбек
Opel Insignia седан
Opel Insignia комби
Peugeot 5008
Peugeot 3008
Porsche Panamera
Skoda Yeti
* - известни към 4 септември

Световната столица на модата може да е Париж, но тази есен най-новите тенденции в автомобилната индустрия ще научим от Франкфурт, където във вторник с първия от двата пресдни отваря врати 65-ото издание на традиционния автосалон. Той се провежда през есен, като се редува с Париж.

Статистическите данни за тазгодишното издание още се обработват, но те едва ли ще отстъпват на тези от 2011 г. Тогава през залите на изложението минаха почти 930 000 посетители, то беше отразено от журналисти от 98 страни, а световните премиери бяха 189. Автосалонът във Франкфурт има 115-годишна история, като в първото издание през 1897 г. са били изложени едва 8 коли. Сега експонатите ще са хиляди, а компаниите, които ги представят, над 1000. Разбира се, освен автомобили ще могат да се видят аксесоари, сервизно и специално оборудване и всякакви други съпътстващите колите стоки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK