Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 сеп 2013, 17:49, 5644 прочитания

Тест драйв: Един за всички

Кросоувърът 2008 е първият опит на Peugeot за истински глобален автомобил

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Създаването на един модел, който да намери радушен пример в цял свят, е тежка и амбициозна задача. Не случайно до момента от Peugeot така и нямаха един истински глобален модел, предлаган без сериозни промени по всички краища на Земята.

От пролетта обаче той е факт, носи името 2008 и съвсем отскоро е и на българския пазар. Както подсказва името, кросоувърът е създаден на базата на 208 - не по-малко амбициозен проект, целящ да върне загубените позиции на Peugeot при компактните автомобили. В сравнение с леката кола 2008 е прибавил почти 20 см към дължината си и близо 10 към височината (за техническите данни виж таблицата), използвани основно за повишаване на багажния обем и вътрешното пространство. Въпреки това в салона ми се стори малко тесничко, но пък мястото за багаж наистина е предостатъчно.


Дизайнерски закачки

Оформлението на интериора е почти идентично с това на хечбека, като присъстват воланът с неправилна форма, изнесеното нетипично над него приборно табло, малко сложната за управление мултимедийна система, стилни и лесни за работа контролери за климатика. Много усилия дизайнерите са хвърлили за оформлението на скоростния лост, но макар че изглежда добре, на мен поне не ми беше много удобен със странната си форма. Същото може да се каже и за ръчната спирачка, но със сигурност ще има хора, които ще оценят тези странности.

Гамата от двигатели включва четири представителя, три- и четирицилиндрови, на дизел и бензин (от 82 до 120 конски сили). Тестовият автомобил разчиташе на най-добрия сред тях, поне по моята преценка - 1.6 HDi със 115 конски сили. Моторът е достатъчно пъргав (0-100 км/ч за 10.2 сек.), динамичен и икономичен (среден разход 4 л/100 км), за да се влюбите бързо в него. В рамките на теста се наложи по-скоро да видя колко би горил максимално, ако спазвам скоростните ограничения.



Приятните изненади

При 800 километра преход, от които около 600 по магистрали, където поддържах почти постоянно 140 км/ч, бордовият компютър отчете 6.2 л/100 км, което беше приятна изненада за мен, при положение че колата беше на по-малко от 5000 километра, караше на климатик в адска жега и на темпомат.

Друг плюс на 2008 е нетипично комфортната возия за такъв тип автомобил, при това съчетана с много добра стабилност в завой. Въпреки че е кросоувър, новият модел на Peugeot е само с предно предаване. Има обаче една хитра система, която се грижи да осигури много по-добра проходимост извън пътя, спрямо традиционните автомобили с две задвижващи колела.

Проходим и без 4Х4

Нейното име е Grip control (или контрол на сцеплението), а водачът може да избира няколко различни настройки в зависимост от терена и пътните условия - асфалтов път, пясък, камъни, сняг и шофиране с изключена стабилизираща програма. Тайната на системата е прецизното прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното предно колело, така че да се гарантира максимално сцепление с настилката и съответно уверено напредване през терена. Не липсват скептични гласове, че един майстор шофьор би се справил по-добре от нея, но така или иначе много от купувачите на 2008 ще са благодарни за наличието на този електронен помощник.

Ценова война

Очаквано ценово 2008 е позициониран по-високо от 208, но достатъчно добре, за да създаде грижи на конкурентите си - основно Renault Captur, Opel Mokka и Chevrolet Trax (виж таблицата). Най-достъпната модификация струва 27 577 лева, а най-луксозното изпълнение, което разполага дори със система за автономно паркиране, се продава за почти 48 000 лева.

дължина височина ширина междуосие
4.16 м. 1.56 м. 1.83 м. 2.54 м.
двигатели уск. 0-100 км/ч макс скорост комб. разход
1.2 (82 к.с.) 13.5 сек. 169 км/ч. 4.9 л/100 км.
1.6 (120 к.с.) 9.5 сек. 196 км/ч. 5.9 л/100 км.
1.4 дизел (68 к.с.) 14.9 сек. 159 км/ч. 4.0 л/100 км.
1.6 дизел (92 к.с.) 11.5, 13.3* сек. 181 км/ч. 4.0, 3.8* л/100 км.
1.6 дизел (115 к.с.) 10.4 сек. 188 км/ч. 4.0 л/100 км.
* - с пилотирата скоростна кутия      
Конкурентите  
модел цена
Renault Captur 25 990
Peugeot 2008 27 577
Nissan Juke 29 590
Chevrolet Trax 30 706
Opel Mokka 31 880
в лева с ДДС  

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 6155 прочитания

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 5643 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Продажбите на дрехи и обувки са раздвижили търговията през юли

Промишленото производство се свива с 2.6% спрямо миналата година

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10