Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 12 сеп 2013, 15:24, 5865 прочитания

Автосалон Франкфурт: Новата цел: Независимо от мощността разходът е 3 л/100 км

Производителите на спортни коли намериха спасение в плъгин хибридите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителите на мощни спортни и луксозни автомобили почти бяха притиснати до стената от ставащите все по-строги екоизисквания към новите модели. Но напълно в тон с максимата, че с пари всичко се постига, намериха изход. Това показа продължаващото до 22 септември автомобилно изложение във Франкфурт. Спасението се оказаха зареждащите се от електрическата мрежа хибриди. Изминаващи между 30 и 50 километра само на ток, те позволяват средният разход на гориво да падне до неподозирани за коли с над 500 конски сили стойности - около 3 л/100 км. Включването на подобен модел в гамата освен имиджов ефекти има и един далеч по-важен - намаляване на средното количество въглероден диоксид, отделяно от всички коли на даден производител, а в Европа, пък и в САЩ, в тази посока са основните рестрикции и изисквания.

Porsche за 645 000 евро
В най-пълна степен новата тенденция личи по готовото за серийно производство Porsche 918 Spyder. Автомобилът разполага с 887 конски сили и се ускорява до 100 км/ч за 2.8 секунди. 22 секунди пък са достатъчни да бъдат достигнати 300 км/ч. Разходът на гориво е точно 3 л/100 км. Само на електричество 918 Spyder може да измине до 32 километра със скорост до 150 км/ч. Цената на това технологично чудо обаче е солена - 645 000 евро, а от колата ще бъдат произведени само 900 бройки. Технологиите, вкарани в 918 Spyder, ще намерят приложение и в други модели на Porsche.


Същия подход имат и Ferrari с техния прототип 458 Specialе, технологиите от които ще бъдат постепенно внедрявани и в други модели. Разработена на базата на 458 Italia и 458 Spyder, колата разполага с 28 конски сили повече от тях (вече 605). При тегло от 1290 килограма моделът се ускорява до 100 км/ч за 3 секунди, а с 200 км/ч се движи 9 секунди след старта. Специално внимание в модела е обърнато на аеродинамичните елементи, като отпред и отзад част от тях са подвижни и работата им се управлява от компютър.

Суперавтомобил с три цилиндъра
За разлика от Ferrari, чийто модел все още е само концептуална разработка, от BMW представиха сериен суперавтомобил, при това далеч по достъпен от 918 Spyder. Срещу само 112 500 евро можете да станете собственик на плъгин хибрида i8. Той използва революционен трицилиндров бензинов мотор, който благодарение на турбокомпресорите от своите 1500 кубика извлича 231 конски сили и електромотор, прибавящ още 131 коня. Общата мощност е 362 к.с, достатъчни колата да спринтира до 100 км/ч за 4.5 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а разходът на гориво е около два литра и половина на сто. Това става възможно благодарение на изминаването в чисто електрически режим на до 35 километра (с до 120 км/ч) и изключително лекото купе на i8, изработено от подсилена с въглеродни влакна пластмаса. Прототипът X5 eDrive пък показва, че плъгин хибридите ще влязат и в други модели на BMW. В случая луксозният всъдеход се нуждае само от 3.8 л/100 км, въпреки че се ускорява до 100 км/ч за впечатляващите 7 секунди.

V8 бензин и електромотор е тайната на Audi
Суперавтомобил с бензинов двигател и електромотор готвят и от Audi, демонстрира показаният във Франкфурт прототип Sport quattro Concept. Посветен на 30-годишния юбилей на система за двойно задвижване на марката (куатро), моделът е зареждащ се от електрическата мрежа хибрид.



Хибридната система има обща мощност от 700 конски сили, а максималният въртящ момент стига 800 Нм, като тези показатели се осигуряват от осемцилиндров бензинов двигател и електромотор. Sport quattro Concept има ускорение до 100 км/ч за 3.7 секунди, достига максимална скорост от 305 км/ч при комбиниран разход на гориво от 2.5 л/100 км. Използвайки само електромотора, предлагащ мощност от 110 киловата и въртящ момент от 400 Нм, "Ауди спорт куатро концепт" може да измине 50 километра.

Почитателите на лимузините, загрижени за околната среда, също имат своя трилитров модел. Става дума за Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID, който използва трилитров V6 турбодвигател с 328 к.с. и електромотор със 107 коня. Тази комбинация гарантира достигане на максимална скорост от 250 км/ч и ускорение до 100 км/ч за 5.2 секунди.

Yaris с 400 конски сили
Toyota, която за мнозина си остава синоним на хибрид, също демонстрира интересен прототип във Франкфурт. Неговата цел е да покаже потенциала на колите, използващи бензинов двигател и електромотор. Yaris Hybrid-R concept разполага с 1.6-литров бензинов мотор с мощност 300 к.с., свързан с предните колела, и два електродвигателя с по 60 коня, взети директно от серийния Yaris Hybrid, за всяка от задните гуми. Общата мощност е 400 конски сили, като регенерираната при спиране енергия се събира в кондензатор, поставен под задните седалки, и при нужда се изпраща към електромоторите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 3239 прочитания

Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса

Откажете се от хартията сега и работете безопасно и ефективно, съветват експертите на ComАrch и "Елтрейд"

27 май 2020, 1573 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Ниските изкупни цени на меда създават проблеми на пчеларите

В последните три години стойността му на едро почти не се е променяла

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10