Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 окт 2013, 16:27, 2660 прочитания

Тест драйв: Мини Aston Martin с мотор образец

След фейслифта Ford Fiesta създава усещане за по-висок клас автомобил

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-приличащият на Aston Martin малък автомобил - това име си спечели Ford Fiesta, след като мина през фейслифт през миналата година. Приликата отпред с култовите спортни машини наистина е удивителна благодарение на трапецовидната радиаторна решетка, изпъкналия преден капак и формата на фаровете. Отзад промените са доста по-малко - основно в цветовото оформление на стоповете.

Подобрена ергономия
Освен отвън новости при Fiesta има и вътре, като с цел по-добра ергономия дръжките на вратите и бутоните за електрическите стъкла са преместени на нови места. В салона се използват и по-висококачествени материали, като вече се предлага и изцяло тапициран с кожа волан. Голяма изненада за мен беше приглушената червена светлина на ключови места - държачите за чаши и бутилки, над жабката и т.н., нещо нетипично за сегмента. Същото може да се каже и за лампите в страничните огледала, които осветяват зоната около колата. С тапицерията на тестовия автомобил обаче е свързана една от малкото ми забележки към колата – създава изненадващо много статично електричество.


Седем икономични мотора
Голямата новост при Fiesta са новите двигатели - общо седем на брой, всички с емисии под 100 г/км въглероден диоксид, които в страна от ЕС с обвързани с екологията данъци биха спестели много пари на собствениците на модела. Най-интересните сред тях са двете версии на еднолитровия трицилиндров EcoBoost мотор (100 и 125 кс.). Две поредни години (2012 и 2013 г.) той става световен двигател на годината в едноименния конкурс и най-добър агрегат в своята категория. Моторът е истинско бижу, като в зависимост от нуждите предлага еластичност или пъргавина, съчетани с нисък разход на гориво. Е, не успях да постигна посочените от производителя стойности, но 4.6 л/100 км извънградско и 5.7 в смесен цикъл (при 4.5 л/100 км по книжка) също са отлични резултати.

Маргаритки възнаграждават шофиращите икономично
Търсещите максимална икономичност могат да разчитат и на екосъветника, който оценява с венчелистчета на виртуални маргаритки стила на шофиране на база смяната на предавките, скоростта и съобразяването с пътната обстановка. На разположение са и полезни съвети за това как да караме природо- и финансово съобразно. Според изчисленията на Ford миналите през "обучението" шофьори могат да намалят с до 10% консумацията на гориво.

Макар и трицилиндров моторът не поражда неприятни вибрации, а най-впечатляваща е тягата, която осигурява при катерене на нагорнища. На такъв терен двигателят се представи толкова добре, че до последно си мислих, че карам неговата по-мощна версия, а се оказа, че съм с "базовата" със 100 к.с. Fiesta изненадва приятно и с отличното обезшумяване, като дори при поддържане на 140 км/ч неприятни звуци откъм мотора или от вятъра не се чуват. Спокойно може да се каже, че шумовият комфорт, както и приятната возия са по-добри дори от някои модели в по-високия Golf клас.



Спортната стойка не е поза
Направи ми впечатление и фактът, че преработената петстепенна механична трансмисия поддържа 3000 об./мин. дори при поддържане на 140 км/ч. Заслужава отбелязване и фактът, че агресивната визия ала Aston Martin не е само поза и колата стои много добре на пътя. Воланът е приятно директен и прецизен, като Fiesta държи отлично завоя. Е, наклонът на каросерията е една идея по-голям от приятното, но това по никакъв начин не се отразява на стабилността.

В заключение остава да се каже, че цените на Ford Fiesta в България започват от 19 990 лева с ДДС, а автомобил като тестовия, с всичко необходимо като оборудване и мотор, се предлага за 27 000 лева.

До 15 декември моделът е и в промоция, като колата се получава срещу вноска от 1200 лева, включваща всички разходи за придобиването й, а лизингът е за срок между 12 и 60 месеца. В добавка застраховките "Каско" и "Гражданска отговорност" са безплатни за една година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките в Ozone.bg скачат с 55% заради извънредното положение Поръчките в Ozone.bg скачат с 55% заради извънредното положение

Новозакупеният от фирмата физически бизнес - магазините за видеоигри "Пулсар", е напълно блокиран

6 апр 2020, 2042 прочитания

Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината

Плаща се наем само за времето, в което търговските центрове са били отворени, а сервизната такса остава дължима

6 апр 2020, 2778 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Срещу течението

Новата Mazda 3 стига до сърцата на клиентите, без да следва утъпканите пътеки

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10