Мини Aston Martin с мотор образец
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мини Aston Martin с мотор образец

Основните промени в автомобила са отпред<br>

Мини Aston Martin с мотор образец

След фейслифта Ford Fiesta създава усещане за по-висок клас автомобил

Георги Пауновски
2779 прочитания

Основните промени в автомобила са отпред<br>

© Ford


Най-приличащият на Aston Martin малък автомобил - това име си спечели Ford Fiesta, след като мина през фейслифт през миналата година. Приликата отпред с култовите спортни машини наистина е удивителна благодарение на трапецовидната радиаторна решетка, изпъкналия преден капак и формата на фаровете. Отзад промените са доста по-малко - основно в цветовото оформление на стоповете.

Подобрена ергономия

Освен отвън новости при Fiesta има и вътре, като с цел по-добра ергономия дръжките на вратите и бутоните за електрическите стъкла са преместени на нови места. В салона се използват и по-висококачествени материали, като вече се предлага и изцяло тапициран с кожа волан. Голяма изненада за мен беше приглушената червена светлина на ключови места - държачите за чаши и бутилки, над жабката и т.н., нещо нетипично за сегмента. Същото може да се каже и за лампите в страничните огледала, които осветяват зоната около колата. С тапицерията на тестовия автомобил обаче е свързана една от малкото ми забележки към колата – създава изненадващо много статично електричество.

Седем икономични мотора

Голямата новост при Fiesta са новите двигатели - общо седем на брой, всички с емисии под 100 г/км въглероден диоксид, които в страна от ЕС с обвързани с екологията данъци биха спестели много пари на собствениците на модела. Най-интересните сред тях са двете версии на еднолитровия трицилиндров EcoBoost мотор (100 и 125 кс.). Две поредни години (2012 и 2013 г.) той става световен двигател на годината в едноименния конкурс и най-добър агрегат в своята категория. Моторът е истинско бижу, като в зависимост от нуждите предлага еластичност или пъргавина, съчетани с нисък разход на гориво. Е, не успях да постигна посочените от производителя стойности, но 4.6 л/100 км извънградско и 5.7 в смесен цикъл (при 4.5 л/100 км по книжка) също са отлични резултати.

Маргаритки възнаграждават шофиращите икономично

Търсещите максимална икономичност могат да разчитат и на екосъветника, който оценява с венчелистчета на виртуални маргаритки стила на шофиране на база смяната на предавките, скоростта и съобразяването с пътната обстановка. На разположение са и полезни съвети за това как да караме природо- и финансово съобразно. Според изчисленията на Ford миналите през "обучението" шофьори могат да намалят с до 10% консумацията на гориво.

Макар и трицилиндров моторът не поражда неприятни вибрации, а най-впечатляваща е тягата, която осигурява при катерене на нагорнища. На такъв терен двигателят се представи толкова добре, че до последно си мислих, че карам неговата по-мощна версия, а се оказа, че съм с "базовата" със 100 к.с. Fiesta изненадва приятно и с отличното обезшумяване, като дори при поддържане на 140 км/ч неприятни звуци откъм мотора или от вятъра не се чуват. Спокойно може да се каже, че шумовият комфорт, както и приятната возия са по-добри дори от някои модели в по-високия Golf клас.

Спортната стойка не е поза

Направи ми впечатление и фактът, че преработената петстепенна механична трансмисия поддържа 3000 об./мин. дори при поддържане на 140 км/ч. Заслужава отбелязване и фактът, че агресивната визия ала Aston Martin не е само поза и колата стои много добре на пътя. Воланът е приятно директен и прецизен, като Fiesta държи отлично завоя. Е, наклонът на каросерията е една идея по-голям от приятното, но това по никакъв начин не се отразява на стабилността.

В заключение остава да се каже, че цените на Ford Fiesta в България започват от 19 990 лева с ДДС, а автомобил като тестовия, с всичко необходимо като оборудване и мотор, се предлага за 27 000 лева.

До 15 декември моделът е и в промоция, като колата се получава срещу вноска от 1200 лева, включваща всички разходи за придобиването й, а лизингът е за срок между 12 и 60 месеца. В добавка застраховките "Каско" и "Гражданска отговорност" са безплатни за една година.

Фотограф: Ford

Най-приличащият на Aston Martin малък автомобил - това име си спечели Ford Fiesta, след като мина през фейслифт през миналата година. Приликата отпред с култовите спортни машини наистина е удивителна благодарение на трапецовидната радиаторна решетка, изпъкналия преден капак и формата на фаровете. Отзад промените са доста по-малко - основно в цветовото оформление на стоповете.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    shristov avatar :-|
    shristov

    Изглежда чудесно, браво.

    Не прочетох обаче нищо по отношение на безопасността...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK