Маска за плуване спечели наградата за иновации на Decathlon

Маската за плуване Easybreath

Маска за плуване спечели наградата за иновации на Decathlon

Призът се връчва за девети път от собственика на спортните магазини - френската група Oxylane

Радостина Маркова
18783 прочитания

Маската за плуване Easybreath

© oxylane


Залата избухва в овации когато генералният директор на групата Oxylane Ив Клод обявява победителя в тазгодишното състезание за иновативни продукти - маска за плуване под вода с вграден шнорхел. Маската под търговското наименование Easybreath е разработвана две години от екип на марката за водни спортове в групата - Tribord, и ще се появи в магазините Decathlon през пролетта-лятото на 2014 г.

От тази есен новината засяга и българския пазар, защото първите магазини за спортни продукти под френската марка вече са в София, а в близките месеци и години - и в големите градове на страната.

Първите девет

Присъждането на традиционните награди Oxylane Innovation Awards (OIA) е събитие не само за служителите във френската група за спортни продукти. Залата в центъра Zenith в град Лил е пълна до предела на своите 3500 места. Присъстват служители и партньори на Oxylane, но десетки хиляди потребители в различни държави следят двучасовата церемония от екраните на компютрите си.

Причината за този интерес е не само широкото пазарно покритие на френската компания за спортни стоки, чиито магазини под марката Decathlon вече са 679 в цял свят. Но също граденият с години имидж на производител на иновативни и в същото време ценово достъпни продукти за различни спортове.

Самите Oxylane Innovation Awards имат и практическо измерение - всеки от борещите се за наградата продукти се пуска в производство и в рамките на 6 месеца до година се появява и в магазините Decathlon.

В края на 2013 г. състезанието за иновации се проведе за девети път, а на финалната фаза чрез sms-гласуване бяха избрани три от общо девет състезаващи се помежду си разработки (повече за победителите - в карето). Малко по-рано през есента приключи предварителният подбор, при който водещи бяха три критерия: продуктът да решава реален практически проблем, да е революционна техология, да е полезен за максимално широк кръг потребители.

На финалната церемония на наградите на Oxylane гласуващите класираха на второ място също продукт на марката Tribord - спасителна жилетка под името Izeber, чиито дизайн и материя позволяват свобода на движенията на борда на лодка или яхта, а при инцидент държат тялото на повърхността на водата. Третата награда отиде при смартфон, разработен от марката за планински спортове Quechua, който издържа на прах, вода и удар и носи интересното от маркетингова гледна точка име Quechua Phone 5.

Пътят на идеите

Бизнес философията на Oxylane може да бъде обобщена чрез думите на генералния директор на групата Ив Клод, който дава кратко определение за иновация: разработка, чиято цел е да улесни живота на хората. Трудната част е не само да усетиш какво търсят потребителите и да им го поднесеш в подходяща форма, но и да направиш това на достъпна цена.

За целта в централата на Oxylane в Лил е разположен и голям изследователски и развоен център, където се разработват и тестват нови продукти. Идеите се раждат от контактите на екипи на компанията с потребители, практикуващи различни спортове. Хора от Tribord (водни спортове) например редовно обикалят плажовете по атлантическото крайбрежие на Югозападна Франция, където се намира централата на марката. Така се появила и идеята за Easybreath - от наблюдението, че много хора искат да виждат дъното докато плуват под вода, а в същото време трудно дишат през обикновен шнорхел. Спасителната жилетка Izeber била разработена, след като се оказало, че плаващите на лодки и яхти често не слагат стандартните жилетки на борда, за да не ограничават движенията им и на практика са незащитени, ако паднат във водата.

Следващият етап от създаването на иновативен продукт са изследвания на човешкото тяло и движения, за да се разработи ергономичен дизайн. В същото време екипи от инженери търсят подходяща технология и материали. Цялата тази дейност е концентрирана в изследователския и развоен център на Oxylane в Лил, като крайният етап е създаването на прототип и подготовката му за серийно производство. За вниманието, което отделят във френската група на новите разработки, говори и фактът, че само през 2012 г. тя е регистрирала 39 патента.

Самият изследователски и развоен център се намира в рамките на цяло спортно селище, разположено на десетки декари в покрайнините на Лил. В неговите рамки са разположени най-големият магазин Decathlon в света - 10 хил. кв. м търговска площ, спортни игрища, включително за популярната във Франция игра петанк, спортни зали, конферентна и административна част и голям паркинг. Комплексът е познат като селището на Oxylane (village d’Oxylane), а такива във Франция има общо 11. Най-голямото и единственото с изследователски център сред тях е това в Лил.

Комплексът има няколко функции. От една страна онагледява политиката на френската група да подкрепя масовия спорт не само чрез създаването на продукти за него, но и чрез изграждането на спортна инфраструктура и организирането на различни мероприятия. От друга е чисто маркетинговата функция - както развойният център, така и магазинът Decathlon и игрищата, служат за тестване и популяризиране на различни продукти на компанията.

Самата група Oxylane съществува от 2008 г., като обединява различни дейности - от разработка и производство на спортни продукти (под 21 търговски марки) до чисто търговската дейност (магазините Decathlon - познати още от 1976 г.). Годишният оборот на групата възлиза на повече от 7 млрд. евро, като за последните години бележи устойчив ръст.
Отличените иновации на Oxylane

- маската за плуване Easybreath
- разработена е така, че покрива плътно лицето и осигурява 180 градуса видимост под вода. Зоната около носа е отделена от тази около очите, а издишаният въздух се отвежда през система от тръби встрани и не замъглява стъклото. Има вграден шнорхел, който за разлика от стандартния позволява да се диша и през носа. Не става за водолазно гмуркане. Плановете са да бъде пусната за продажба през пролетта-лятото на 2014 г. Цената ще е 40 евро.

- спасителна жилетка Izeber - плавателните й свойства са 50 нютона (за защитени води близо до брега). Дължат се на вътрешен слой от въздух и полиетиленови нишки между външните непромокаеми пластове на жилетката. Това, заедно с ергономичния дизайн, позволява гъвкавост и свобода на движенията. Има две лица - сигнално оранжево за морето и друг цвят - черен, син, бял, червен и други, за сушата. Очаквана продажба в България - от август 2014 г. Цена 49 евро.

- смартфон Quechua Phone 5 - разработен е за преходи в планината, издържа на прах, вода, удар. Снабден е с всички необходими системи, като GPS, алтиметър, барометър и др. Екранът е конструиран така, че да може да се вижда под ъгъл и при силна слънчева светлина. Съвместим с мрежите на всички мобилни оператори в България. Цена 230 евро. Вече в продажба.

Залата избухва в овации когато генералният директор на групата Oxylane Ив Клод обявява победителя в тазгодишното състезание за иновативни продукти - маска за плуване под вода с вграден шнорхел. Маската под търговското наименование Easybreath е разработвана две години от екип на марката за водни спортове в групата - Tribord, и ще се появи в магазините Decathlon през пролетта-лятото на 2014 г.

От тази есен новината засяга и българския пазар, защото първите магазини за спортни продукти под френската марка вече са в София, а в близките месеци и години - и в големите градове на страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


6 коментара
  • 1
    alehandro77 avatar :-|
    alehandro77

    Чрез идеи към прогрес...кат Станишката и останалата паплач!

  • 2
    bluewater avatar :-P
    BlueWater

    Маската със шнорхел за плуване под вода е много добра като идея и изпълнение. Ето едно видео със субтитри на английски.
    http://youtu.be/lwf3SOiKo2g?t=1m6s

  • 3
    diego avatar :-?
    Diego

    Хубава статия, ама рекламна! Иначе съм фен на ДЕКАТЛОН. Собствените им марки са с добро качество/цена, но другите стоки са си скъпички. Примерно няма никакъв смисъл да си купите велосипед от там.

  • 4
    hm avatar :-|
    хм

    някои неща са им на добри цени (някои модели мъжки якета, обувки за сноуборд,детски обувки), но някои от стоките им са с бутикови цени.

    липсват номерации/наличности за най-изгодните им стоки.

    трябваше да заложат на по-ниски цени и работещ сайт тип интернет магазин.

  • 5
    the_16 avatar :-P
    the_16

    Да! Искам да пробвам тази маска!

  • 6
    superstar avatar :-|
    superstar

    Страхотно! Франсетата не си поплюват! Браво!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход