Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 2 яну 2014, 14:04, 7617 прочитания

Тест драйв: Сблъсъкът на кокетните японки

Nissan Micra и Mitsubishi Space Star в битка за идеалния градски автомобил

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Те са компактни, маневрени, с японски гени. Глобални модели, които трябва да се харесат на жителите на мегаполисите в цял свят. И все пак кой е по-добрият автомобил – Nissan Micra или Mitsubishi Space Star, това исках да разбера, тествайки ги една след друга. В началото ще призная, че има слабост към моделите в този сегмент, като и личният ми автомобил попада в него.

Фейслифт срещу нов модел
За да съм коректен, трябва да спомена, че докато Mitsubishi Space Star е изцяло нов модел, то Nissan Micra е минала през фейслифт. Той обаче е сериозен - промени отвън и отвътре, добавяне на най-съвременните технологични разработки в областта на двигателите, скоростните кутии и навигационните системи.


При Micra първо се забелязват новостите отвън - радиаторната решетка, броните, фаровете за мъгла и т.н. Прави впечатление по-масовото използване на хромирани елементи. Изцяло новите 15-инчови алуминиеви джанти и двата допълнителни цвята допълват промените във визията, като Micra е станала много по-шик.

Отвън Space Star изглежда по-скромно, като малко хром определено няма да му e излишен. Мицубишито е и по-късият от двата автомобила - 3.71 срещу 3.83 метра. Микрата е с три сантиметра по-висока (1.52 м). Ширината и междуосието на двата автомобила са идентични – съответно 1.67 и 2.45 м.

При Micra eволюцията отвън е съчетана с истинска революция в салона. Там нови са централната конзола и вентилационните отвори, а черният гланц контрастира стилно на сребристия скоростен лост. Подлакътниците на вратите са облицовани с текстил, седалките са нови и по-удобни, на удобни места вече са разположени Aux-in и USB входове, за свързване на външни музикални източници и 12-волтови контакти за зареждане на различни устройства. На разположение е и най-новата навигационна и комуникационна система NissanConnect.



Скромността на Space Star продължава и в салона, който е по-пестелив по отношение на лъскавите финтифлюшки. Като ергономия обаче мицубишито не отстъпва, всичко е логично подредено и лесно за употреба. В салона има достатъчно места за съхранение на дреболии и поставки за чаши и шишета, както и AUX и USB входове в жабката. Сред показанията на бордовия компютър няма външна температура (освен ако колата не е оборудвана с пакета ClearTec), липсват дръжки за задните места, в салона няма и закачалки. Още една лампа в средата на купето също нямаше да е излишна.  

Максимално усвоено вътрешно пространство
Що се отнася до вътрешното пространство, Space Star не отстъпва сериозно на Micra въпреки по-компактните си размери. Така се случи, че в колата пътувахме четирима възрастни и дете в детско столче, като преживяването не се оказа мъчително, както очаквах.

По отношение на багажния обем нисанът има малко предимство - 265 срещу 235 литра като минимум. Предвид по-големия салон обаче е нормално при максималната вместимост разликата да е по сериозна – 912 за Space Star и 1132 за Micra.

Градът е тяхната среда
И двата автомобила са в стихията си основно в града, където могат да се похвалят с почти идентичен диаметър на обратен завой – около 4.6 метра, което е отличен показател за класа. Както Micra, така и Space Star използват трицилиндрови бензинови мотори. При Nissan в най-мощната си версия той е с почти 100 конски сили, докато при Mitsubishi e 80 коня (за подробности виж таблиците в края на текста).

При тестовите коли обаче имаше разминаване при трансмисиите – автоматична вариаторна при нисана и механична за мицубишито. С автоматичната си скоростна кутия Micra e приятно пъргава, особено при активиран спортен режим. Вариаторът сменя предавките едва забележимо, а при поддържане на постоянна скорост непрекъснато сваля оборотите до достигане на най-икономичните според ситуацията нива. При спускането по наклон L-режимът на кутията помага убиването на скоростта да става със силата на мотора.

От своя страна механичната трансмисия на Space Star превключва с леко усилие, което ме изненада неприятно. При движение със скорост от 130 км/ч мицубишито поддържа по-високи обороти и не е толкова тихо, както нисана. При максимално натоварен автомобил на магистрала моторът издъхва и влизането в най-лявата лента трябва да става с прецизно планиране и много внимателно. Micra от своя страна е доста по-пъргава и дори на аутобана дава достатъчно мощност за динамично шофиране.

Удобства и глезотии
Динамичната натура на мъника обаче ме изкушаваше да настъпвам повече педала на газта и така в крайна сметка финиширах теста с разход от около 8 л/100 км, докато при по-скоро икономично каране на Space Star завърших с 4.6 л/100 км. Ако погледнем заводските стойности на двата модела обаче, виждаме, че там фигурира идентичен разход.

При спиране на светофар моделът на Nissan отчита колко вредни емисии сте спестили на природата благодарение на автоматичната старт/стоп система. В моя случай за малко над 100 км намалих въглеродния си отпечатък с 0.82 кг. Space Star също може да се снабди със старт-стоп система, но тестовият автомобил нямаше такава.

Заговорим ли за удобството при паркиране, Micra определено печели благодарение на системата Parking Slot Mesurement. Тя сигнализира за достатъчно големи за размерите на колата паркоместа. Водачът може сам да зададе кога да бъде известяван - за всяко място или само за подходящите, предвид уменията му. Изборът е между три опции - експерт, средняк или пълен аматьор. Вече паркирали, можете да отключите или заключите колата с натискане на един бутон, стига ключът с чип да е някъде у вас.

Безключовият достъп присъства и в Space Star. За съжаление обаче в този модел не се предлагат дори паркинг сензори, камо ли някакви по-сложни системи за асистенция.

Да поговорим за пари
Купувачите на Micra могат да избират между коли в четири нива на изпълнение. Още базовото включва централно заключване, предни ел. стъкла, електрически усилвател на волана, 14-инчови джанти, пълен набор от оборудване за безопасност, климатик, аудиосистема с Bluetooth свързване на телефон, борд компютър и други. Вариантите за персонализация включват различен цвят за капаците на болтовете на джантите, черупките на страничните огледала и дръжките на вратите. Отвътре различни могат да бъдат топката на скоростния лост и облицовката около него, вентилационните отвори и стелките.

От своя страна Mitsubishi Space Star може да се поръча в осем цвята и три нива на оборудване. В базовото оборудване фигурират всички основни системи за сигурност, четири въздушни възглавници, климатик и дори безключов достъп. Липсва обаче аудиосистема. Вариантите за персонализация също са по-малко.

Поглед към ценовите листи обаче показва ценово предимство от 2000 лева в полза на Space Star – 17 900 срещу 19 900 лева с ДДС. Сериозна разлика се формира при сравнение на най-скъпите версии на колите. При Mitsubishi цените спират на около 24 000 лева, докато моделът на Nissan има и модификация с цена 32 400 лв., наистина с доста повече екстри.

Space Star се предлага с новата програма 50%. При нея половината от цената се плаща сега, а през 2015 г. собственикът избира дали да плати останалата сума изцяло, да я разсрочи за период от 1 до 3 години или да върне автомобила. Nissan разчитат на гъвкави лизингови схеми. И двата модела се предлагат с пет години гаранция.
 
Mitsubishi Space Star      
дължина височина ширина междуосие
3.71 м. 1.49 м. 1.67 м. 2.45 м.
двигатели уск. 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
1.1 (70 к.с.) 13.6 сек 172 км/ч. 4.2, 4.0* л/100 км.
       
1.2 (80 к.с.) 11.7, 12.8** сек. 180, 173** км/ч. 4.3, 4.1*, 4.3** л/100 км.
* - със стоп/старт система      
** - CVT автоматик      
 
Nissan Micra      
визитка      
дължина височина ширина междуосие
3.83 м. 1.52 м. 1.67 м. 2.45 м.
       
двигатели уск. 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
1.2 (80 к.с.) 13.7, 14.5* сек 170, 161* км/ч. 5.0. 5.4* л/100 км.
       
1.2 (98 к.с.) 11.3, 11.8 сек. 180, 175* км/ч. 4.1, 5.0* л/100 км.
* - автоматик    

 
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките в Ozone.bg скачат с 55% заради извънредното положение Поръчките в Ozone.bg скачат с 55% заради извънредното положение

Новозакупеният от фирмата физически бизнес - магазините за видеоигри "Пулсар", е напълно блокиран

6 апр 2020, 533 прочитания

Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината

Плаща се наем само за времето, в което търговските центрове са били отворени, а сервизната такса остава дължима

6 апр 2020, 612 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Прогнози 2014: Строителството в капана на спада

Надеждите за леко раздвижване на пазара са свързани с търговете за пътна поддръжка и интегрираните планове на големите градове

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10