Юбилеен и стилен

Volkswagen Caddy Edition 30 събира всички силни страни на модела

С Cady Edition30 Volkswagen показва, че лимитираните серии не са запазена територия само за леките автомобили<br>
С Cady Edition30 Volkswagen показва, че лимитираните серии не са запазена територия само за леките автомобили<br>    ©  Volkswagen
С Cady Edition30 Volkswagen показва, че лимитираните серии не са запазена територия само за леките автомобили<br>
С Cady Edition30 Volkswagen показва, че лимитираните серии не са запазена територия само за леките автомобили<br>    ©  Volkswagen

Високо качество, интелигентно оползотворяване на пространството и пример за ефективност - тази слава успя да си спечели Volkswagen Caddy за 30 години на пазара. Първата генерация на модела се появява през 1982 година и е конструирана на базата на Golf I. До днес от всички модификации на Caddy са продадени над 1.6 млн. автомобила, а 30-годишният юбилей е повод на пазара да излезе специално издание.

Поглед отблизо

Edition 30 впечатлява със стилни промени в дизайна и ексклузивно оборудване. Отвън окото хващат лакираният в черно покрив, двуцветните 17-цолови лети джанти и силно затъмнени стъкла на пътническата зона. Надписите Caddy Edition 30 изтъкват ексклузивния характер на модела.

Хит в салона са седалките, серийно тапицирани в кожа Alcantara в цвят Classic Grey. Серийно е и частичното кожено облекло на волана, ръкохватката на скоростния лост и дръжката на ръчната спирачка. Удобството на борда се гарантира от автоматичен климатик, радиосистема, бордови компютър и мултифункционален волан.

Моторната гама обхваща 4 дизелови агрегата с мощност от 102 до 170 к.с., както и бензинов двигател със 105 к.с. Caddy Edition 30 се предлага като пет- и седемместен, с къса (2.68 м) или с дълга (3.01 м) колесна база. Наред с пътническата версия юбилейният модел може да се поръча и в товарно изпълнение Kasten. Има и версия със задвижване на четирите колела.

Дизелова изненада

Тестовото Caddy Edition 30 беше оборудвано с най-скромния дизелов агрегат (1.6, 102 к.с.), но забелязах това чак след като разгледах спецификацията в края на общуването ни. Допреди този момент бях убеден, че автомобилът ползва някой от по-мощните дизели. В комбинация с автоматичната седемстепенна трансмисия с двоен съединител двигателят ускоряваше вана динамично, без да създава усещане от липса на мощ дори при катерене на баири. Въпреки доста динамичното каране разходът на гориво едва надвиши 6 л/100 км.

Това, което изненадва, е, че въпреки височината на автомобила аеродинамичните шумове не са неприятни силни дори при максимално разрешената на магистрала скорост. Нещо повече, липсва и неприятен наклон в завой и усещане за нестабилност, като Caddy Edition 30 има твърде близко пътно поведение до стандартен Golf. В същото време трите реда седалки (с възможност за сгъване и демонтиране на задните) предлагат гъвкавост, каквато лек автомобил няма как да даде.

Цената на ексклузивността

Цените за България на Volkswagen Caddy Edition 30 започват от 34 675 лева (с включен ДДС) за товарната модификация Kasten. Пътническата версия струва поне 38 825 лева. Тестовият автомобил, който разполагаше с почти всичко, предлагано с модела, беше с цена 49 919 лв.