Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 16 яну 2014, 10:41, 3853 прочитания

Американски прелести от настоящето и бъдещето

Автосалон Детройт 2014 събра над 50 премиери, очаква близо 800 000 посетители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В потъналия в грижи и банкрутирал Детройт в събота за посетители врати отваря Северноамериканското автомобилно изложение. Настроението на салона е в пълен контраст с това на жителите и управниците на меката на американската автоиндустрия, като производителите очакват поредна силна година, след 2013 - най-добрата за бизнеса в САЩ от 2007 насам.

Вечните пикапи пак са на мода
Оказа се, че мениджмънтът на американските компании е успял да предвиди как ще се развият потребителските нагласи и година след като търсенето на огромните пикапи се възроди на пазари излизат две нови предложения - новите Ford F-150 и GMC Canyon. Те остават все така разточително големи, но вече могат да се поръчат и с далеч по-скромни и икономични мотори. F-150 например се надява да задържи титлата най-продаван модел в САЩ за 33-та поредна година, като предложи двигатели от серията Ecoboost с работни обеми 2.7 (310 к.с.) и 3.5 литра, заменящ пенсионирания 6.2 V8. За привържениците на твърдението, че размерът има значение, е на разположение и петлитров осемцилиндров агрегат.


Корейците с луксозни модели и "масъл кар"
Салонът демонстрира и интересни тенденции, като сериозните намерения на Hyundai да се намести и в луксозния сегмент. Това ще става с нов суббранд, кръстен на вече популярния модел Genesis. Колите, обединени от него, няма да носят познатото лого на Hyundai, а това на Genesis. В Детройт дебютира второто поколение на едноименния модел, което предлага лукс и технологии от най-висока класа, съчетани с впечатляващи визия. Genesis се лансира с най-мощния V8 мотор на Hyundai, генериращ 420 конски сили. За хората, за които броят на цилиндрите не е от значение, а държат на доброто съотношение между мощност и разход на гориво, се предлага 3.8-литров. И двата агрегата са комбинирани с осемстепенна автоматична трансмисия.

KIA пък имат намерение да посегнат на друг типично американски феномен, т.нар. масъл карс като Chevrolet Corvette и Ford Mustang. Прототипът на корейците GT4 Stinger Concept е с мускулесто излъчване, задно предаване и възможност да се поръча с мотори с 310 или 400, изстискани от четири цилиндъра и едва двулитров обем.

Спортен седан и амбиции по китайски
Колко спортно може да изглежда един седан? Отговор на този дават от Nissan с техния прототип Sport Sedan Concept. Автомобилът демонстрира как ще изглеждат моделите на японския концерн в бъдеще, а задвижването е в тон с агресивното излъчване - от V6 мотор с над 300 конски сили.



Амбициозните китайци от Geely методично следват целта си да променят максимално бързо облика на най-новата си придобивка - Volvo. Това е за добро, ако съдим по прототипа XC Coupe Concept. Автомобилът излъчва здравина, като същевременно е компактен и спортен. Естествено XC Coupe Concept като типично Volvo разполага и с най-ефективните системи за сигурност. По отношение на моторите и трансмисиите шведите за момента пазят пълна тайна.

Интересните и за европейците модели
Така или иначе в Детройт дебютират основно интересни са американската аудитория модели. Има обаче и такива, който ще се продават и в Европа и заслужават внимание. Типичен пример е новата Honda Jazz, лансирана в САЩ като Fit. Автомобилът е по-бърз и икономичен, като запазва изумителната за размерите си гъвкавост. Jazz e с 4 сантиметра по-къс от предшественика си, но пък има с 3 см по-голямо междуосие. Това решение е позволило пасажерите да разполагат с повече пространство и багажникът да побира по-голям по обем товар. В САЩ Honda Fit ще се предлага с нов 1.5-литров бензинов мотор с директно впръскване и 130 к.с., който предлага разход на гориво от 6.5 л/100 км в смесен цикъл. Европейската версия обаче със сигурност ще има по-скромен и икономичен агрегат.

Освен най-мощната версия на лимузината си A8 Audi представя и впечатляващ прототип. Allroad Shooting Brake Concept е зареждащ се от електрическата мрежа прототип със системна мощност 408 конски сили. Двата електродвигателя и бензинови мотор катапултират колата до 100 км/ч за 4.6 секунди при разход на гориво от 1.9 л/100 км. Той се постига благодарение на възможността на прототипа да измине 50 километра само на ток.

BMW запознава американците с вече представените на страниците "Скорост" M3 купе и седан. Те предлагат много по-добра динамика и пътно поведение от предшествениците си при намален с една четвърт разход на гориво. Британската легенда MINI, която е под шапката на BMW Group, представя прототип, от който ще се роди John Cooper Works версията на култовия мъник. Очакванията са най-спортното MINI в историята на марката да е е значително по-леко, по-мощно и по-икономично от предшественика си.

Акцентът при Mercedes e новата С-класа, която също вече представихме. Автомобилът е луксозен и високотехнологичен почти колкото S-класата, като е по-голям, но по-лек и по-ефективен от предходния модел. Дебют в Детройт направи и купе версия на S-класата, но все още само като прототип.

Легендата Porsche 911 Targa се завръща
Запазване на излъчването на легендарното Porsche 911 Targa от 1965 г. и използване на всички най-съвременни технологии предлага новото поколение на модела със същото име. Отличителната черта е състоящият се от три части покрив - текстилен, сгъващ се автоматично над главите на пасажерите отпред и стъклен в задната част с метална арка между тях. Porsche 911 Targa ще се предлага само във версии с четири задвижващи колела. Моторите са два, с мощности 350 и 400 конски сили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 3151 прочитания

Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса

Откажете се от хартията сега и работете безопасно и ефективно, съветват експертите на ComАrch и "Елтрейд"

27 май 2020, 1542 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Вносът на плодовете и зеленчуци се увеличава

Износът на българска продукция е в обратна посока - намаление

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10