Турската CMK Group търси български вина за износ към Китай

Интерес за износ към Китай се заявява често, но засега количествата са сравнително малки

Турската CMK Group търси български вина за износ към Китай

Предложението е за създаване на общо дружество с местни производители

Деница Ватева
9363 прочитания

Интерес за износ към Китай се заявява често, но засега количествата са сравнително малки

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Турската компания CMK Group е проявила интерес към износ на вина от България за китайския пазар. Предложението включва план за създаване на консорциум между групата и български производители, които да регистрират собствени търговски марки вино. Идеята е разпратена до българските винопроизводители чрез министерството на земеделието, като в началото на седмицата е проведена и среща с фирми от сектора. В началото на февруари предстои и втора работна среща, когато ще стане ясно дали има желаещи за участие в евентуалния износ.

Какво е предложението

В Агенцията по лозата и виното е получено предложение от компанията CMK Group към българските винопроизводители за износ на вина за Китай. Става въпрос за около 100 хил. бутилки месечно първоначално с опция за увеличение. Търсените вина са основно червени - те трябва да представляват около 70% от износа. Планира се да бъдат продавани в различни търговски обекти в Китай по основните транспортни центрове - летища, гари и т.н.

Ново дружество

Идеята на CMK Group е износът да се реализира от консорциум, в който да участват и български производители. За целта се планира учредяване на дружество с работно име Bulgarian Wine Corporation, чиято дейност е да организира износа. Самата компания ще има регистрирани собствени марки вино, под които да се произвежда продукцията, както и клон в Китай. Идеята е CMK Group да организира продажбите, включително доставките, изваждане на необходими лицензии за внос и др., а винопроизводителите да предоставят количеството продукция. Предложението е всеки от участващите български производители да има равен дял в компанията, както и да предоставя равен дял продукти, които ще се изкупуват на фиксирани цени. Според предложението CMK Group ще работи със свои собствени марки вина, под които ще се произвежда българската продукция. Неофициално източници обявиха, че българските производители няма да могат да изнасят вина с техните марки чрез общото дружество. 

На този етап разговорите на CMK Group са на начален етап. Според производители, до които "Капитал Daily" се допита, ако има проявен интерес, реално към регистрация на евентуално съвместно дружество може да се пристъпи най-рано в средата на годината.

Кои са CMK Group

Групата СМК е създадена с цел да реализира общи проекти между Турция, Китай, Русия и други държави от Балканите. Според информация от компанията тя си партнира с китайските държавни компании CNTIC, CBMSC, NCM, Zhongcai Huatai и др., които работят в сферата на транспорта, енергетиката, финансите, строителството и др.

Компанията казва, че е започнала работа през 2010 г. по няколко големи проекта между Турция, Китай и Русия, както и че представлява китайски дружества в Турция и съседни балкански държави.

 

Турската компания CMK Group е проявила интерес към износ на вина от България за китайския пазар. Предложението включва план за създаване на консорциум между групата и български производители, които да регистрират собствени търговски марки вино. Идеята е разпратена до българските винопроизводители чрез министерството на земеделието, като в началото на седмицата е проведена и среща с фирми от сектора. В началото на февруари предстои и втора работна среща, когато ще стане ясно дали има желаещи за участие в евентуалния износ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


10 коментара
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    Чудесна новина! Дано се получи!
    Също е интересно защо българските винопроизводители не могат сами да успеят в Китай без посредничеството на турци?!

  • 2
    k_ avatar :-|
    k_

    До коментар [#1] от "pzashev":
    Ами защото вече си окакаха пътеките като се опитаха да лъжат по класическия начин. След като зарибиш пазара с една марка твариш колкото поеме с боклук.
    Всички от големите "винопроизводители" го правят.
    Китайчетата се видяха в чудо и затова предпочитат да работят с турци да им гарантират качеството.

  • 3
    yasto avatar :-(
    yasto

    Турска фирма прави Bulgarian Wine Corporation ВТФ? А на мен в Турция ще ми разрешат ли да направя Анадол имамбаялдъ ООД ?

  • yasto

    И как нашата татковина ще разреши на фирма(и то небългарска ) да носи българско име на глобален пазар?Аз не искам разни бургии да се казват Bulgarian Wine Corporation в държава в която реномето е много важно нещо и струва милиарди!

  • 5
    k_ avatar :-|
    k_

    До коментар [#4] от "yasto":
    След подвизите по световните пазари на един Маргарит забрави за реномето на българските вина по света.
    Той самият в интервю в този вестник преди време беше заявил, че няма значение какво ще сложиш в бутилката, а дизайна, етикета и той самият били най-важни за налагане на един пазар.
    Тоеа беше по времето когато т.н. български "винари" внасяха македонска блудкава шира и я продаваха за българско вино.
    За това сега да си налягат парцалите и който иска да продава в Китай, да се учи от турците как се постига и поддържа качество.
    Като се научат след 20г могат да се опитат пак.

  • 6
    truck avatar :-P
    Лимонетко

    Защо трябва турска фирма да препродава български вина?
    Да си продават турски вина!
    А, забравих ... Е, като не може да пият вино, не може и да го продават!

  • 7
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    До коментар [#2] от "k_": Благодаря! Това им изяде главата и на скандинавските пазари.
    Струва ми се, че една черта в нашия национален характер с която трябва всеки да се бори индивидуално е убеждението, че можем да надхитрим всекиго. Всъщност прецаканите сме ние.

  • 8
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Настрадин Ходжа и бай Ганьо ще продават вина в Китай... Екстра, дано само надлъгването да е по-малко...

  • 9
    k_ avatar :-|
    k_

    До коментар [#8] от "geordgeo":
    В България се навъдиха много малки винарни и хората са свестни не правят компомиси с качеството, но не могат да пробият на голям пазар защото нямат количества. Логично би било да се обединят, но реномето на българските вина е унищожен от простотиите на големите. За тва влизат турците - да съберат количества и гарантират качеството. Нищо повече.

  • 10
    bosev.asen avatar :-|
    bosev.asen

    ~ 200 хил. евро на мес. ~ 2.5 млн. евро на година ако успеят да продават по 2 евро бутилката, което май е много за нашите вина...

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал