Land Cruiser се научи да пълзи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Land Cruiser се научи да пълзи

Новите радиаторна решетка и фарове, както и повечето хром, променят цялостното излъчване на Land Cruiser<br>

Land Cruiser се научи да пълзи

Обновеният модел предлага повече комфорт и лукс, и подобрена проходимост

Георги Пауновски
9478 прочитания

Новите радиаторна решетка и фарове, както и повечето хром, променят цялостното излъчване на Land Cruiser<br>

© Toyota


Над 60 години наследство в 4х4 задвижването и офроуд технологиите. Повече от 5 млн. продажби в 154 страни по света. Пословично качество, здравина и надеждност. Това са фактите зад Land Cruiser 150, който наскоро мина през фейслифт.

Отвън впечатление правят новите брони, радиаторната решетка, добавените дневни LED светлини и джанти с актуализиран дизайн. Цветовете вече са 10, като 4 са нови. В салона луксът е на много по-високо ниво, на разположение са и най-новите разработки, що се отнася до системи за забавление и навигация. Новото приборно табло е по-красиво и лесно четимо, като между оборотомера и километража има дисплей, на който може да се изведе различна полезна информация. Спорт или комфорт

За проверка на качествата на Land Cruiser 150 избирам маршрут, който ще представлява най-голямо предизвикателство за автомобил с подобни размери - планински път със завои и къси прави. Още с потеглянето ми прави впечатление, че новото окачване с променливи характеристики осигурява много приятна возия при избор на комфортния режим.

Същевременно при Sport накланянето на каросерията е учудващо малко дори при шофиране с висока скорост, като тук заслугата е на новата система кинетично динамично окачване (KDSS).

Новият Land Cruiser 150 се предлага с два познати двигателя, обновени, за да покриват екологична норма Euro 5+ - 3-литров, 4-цилиндров турбодизел с мощност 190 к.с. и 4-литров V6 атмосферен бензинов двигател, с 282 к.с. 190-те конски сили на трилитровия дизел няма как да превърнат всъдехода в особено пъргав, но заради отличната видимост напред изпреварванията са лесни и приятни.

Постепенният автоматик, макар и стара разработка, работи рафинирано и доста интелигентно, като печели точки заради спортния режим и възможността за ръчна смяна на предавките. Land Cruiser 150 е много по-добре обезшумен от предшественика си, като в същото време басовото ръмжене на мотора на моменти е една идея по-силно от приятното. Разходът от около 10 л/100 км при не особено динамично каране също търпи критики.

Още по-категоричен извън пътя

Изключителните офроуд способности на модела са допълнително подобрени в резултат от комбинация между изключително здрава конструкция на носеща рама и уникални технологии за подпомагане на водача. Някои от функциите на Land Cruiser не само подпомагат опитни водачи по изключително тежки терени, но и асистират на начинаещите в изграждането на определен стил на шофиране извън пътя.

Моделът стандартно е оборудван с постоянно задвижване на четирите колела с понижаващи предавки (демултипликатор) за бавни скорости, централен диференциал с ограничено приплъзване, блокиране на централния диференциал в движение и блокиране на задния диференциал.

От второто ниво на оборудване с Land Cruiser се предлага системата Multi-terrain Select с пет настройки за различни терени (кал/пясък, чакъл, бабуни, камъни/пръст и скали). С включването на понижаващите предавки се активира и Multi-Terrain Monitor, която осигурява пълен обзор на зоната около колата, показва накъде сочат предните колела и информира са страничния и вертикалния наклон.

Най-голямото предизвикателство

Истинският специалист в офроуда е системата за контрол на пълзенето (Crawl Control). При нея с въртящ се селектор водачът избира скоростта на изкачване или спускане, като зададените скорости са пет (най-високата е 25 км/ч.). За шофьора остава само да определи посоката чрез волана, като електрониката прехвърля въртящ момент поотделно за всяко от колелата, за да осигури максимална проходимост.

В крайна сметка всъдеходът може да изкачва и спуска баир с наклон до 42 градуса, толкова е и максималният страничен крен. Автомобилът минава през водно препятствие с дълбочина 70 см, като клиренсът е минимум 22 сантиметра, като може да стане 25 за версиите с въздушно окачване с три височини (ниско - 2 см, нормално и високо + 3 см).

Цените на Land Cruiser 150 тръгват от 82 900 лв. с ДДС за версията с три врати и стигат до 143 900 лв. с най-високото от четирите нива на оборудване и бензинов мотор. Фабричните седем места позволяват на версиите с пет врати да ползват данъчен кредит.

дължинависочинаширинамеждуосие
4.34 (3 врати), 4.51, 4.78* м.1.88 м.1.89 м.2.45, 2.79* м.
двигателиускорение 0-100 км/чмаксимална скоросткомбиниран разход
къса база   
3.0 D-4D (190 к.с.)10.6, 10.2** сек175 км/ч.8.1, 7.9** л/100 км.
дълга база   
3.0 D-4D (190 к.с.)11.4, 11.0** сек175 км/ч.8.2, 8.1** л/100 км.
4.0 V6 (282 к.с.)10.9** сек.180 км/ч.10.8** л/100 км.
* дълга база   
** - автоматик   

Както и до сега вратата на багажника се отваря настрани. Има и възможност да се отвори и само стъклото.
Фотограф: Toyota
В салона виждаме повече лукс, нова навигация и приборно табло
Фотограф: Toyota

Над 60 години наследство в 4х4 задвижването и офроуд технологиите. Повече от 5 млн. продажби в 154 страни по света. Пословично качество, здравина и надеждност. Това са фактите зад Land Cruiser 150, който наскоро мина през фейслифт.

Отвън впечатление правят новите брони, радиаторната решетка, добавените дневни LED светлини и джанти с актуализиран дизайн. Цветовете вече са 10, като 4 са нови. В салона луксът е на много по-високо ниво, на разположение са и най-новите разработки, що се отнася до системи за забавление и навигация. Новото приборно табло е по-красиво и лесно четимо, като между оборотомера и километража има дисплей, на който може да се изведе различна полезна информация. Спорт или комфорт


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    sha16312238 avatar :-|
    sha16312238

    Фен съм на тойота ,обаче с тоя круизър японците се излагат двигателя и трансмисията са меко казано морално деградирали... Като не могат да ги осъвременят ,да вземат от бмв нали уж ще си разменят технологии...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    crusible avatar :-|
    crusible

    До коментар [#1] от "sha16312238":

    Остарели като концепция - може би, но това са изпитани във времето агрегати, които са направени да векуват. Това, че немските паркетници вече слагат 8 степенни ЗФ кутии е хубаво, но не е задължително условие за един добър офроудър, Ленд Крузера.

  • 3
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#2] от "crusible":

    Съгласен, дори талибаните и подобните им в Авганистан ползват по-стари модели (купени нови) Ланд Крузери а не БМВ. Не съм чул за БМВ оф роуд машини с над 300 000 км а Тойоти дал господ.

  • 4
    tonio26 avatar :-|
    tonio26

    Тойота е най-добрата марка за офроуд!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK