"Волво" вдига летвата в SUV сегмента с новото XC90
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Волво" вдига летвата в SUV сегмента с новото XC90

Новото ХС90 наследява автомобил, задържал се на пазара повече от 12 години<br>

"Волво" вдига летвата в SUV сегмента с новото XC90

Собственикът Geely твърди, че предлага най-безопасният, комфортен и икономичен автомобил

6791 прочитания

Новото ХС90 наследява автомобил, задържал се на пазара повече от 12 години<br>

© Volvo


Подготвяно в продължение на три години и част от инвестиционна програма от 11 млрд. долара, новото Volvo XС 90, представено в сряда, демонстрира в най-пълна степен амбициите на Geely Holding за бъдещето на марката. За президента и главен изпълнителен директор на Volvo Car Group Хакан Самюелсон автомобилът бележи началото на нова ера за компанията и проправя пътя за портфолио от вълнуващи нови модели, които ще се появят в следващите години.

В XC90 дебютът си прави новата платформа на Volvo, която комбинира впечатляващо пътно поведение с комфортна возия и дава възможност да се изгради обширно вътрешно пространство. Моделът подсказва и как ще изглеждат колите на марката в бъдеще, като представя новата емблема и Т-образните дневни светлини, наречени "Чукът на Тор".

При излизането си на пазара през есента XC90 ще се предлага с гама от двулитрови четирицилиндрови двигатели, кръстени Drive-E. Гордостта на шведите е плъгин хибраданат технология Twin Engine, при която бензинов агрегат и електромотор генерират обща мощност 400 конски сили при въглеродни емисии от едва около 60 г/км.

Нова система пази от катастрофи на кръстовище

Безопасността от десетилетия е синоним за колите Volvo, като в XC90 се предлагат най-всеобхватният и технологично усъвършенстван стандартен пакет за безопасност, наличен в автомобилната индустрия. Той включва две технологии за безопасност, приложени за пръв път в света. Пакет за защита при внезапно напускане на платното затяга предпазните колани, за да бъдат пътниците в изправено положение, докато конструкцията на седалката е така направена, че да абсорбира енергията, която би могла да увреди гръбначния стълб.

Системата за автоматично спиране в кръстовище пък предотвратява един от кошмарите на шофьорите - удар от внезапно изскочил автомобил, който не е бил забелязан. Радарите в XC90 имат възможността да сканират всички превозни средства, идващи от посоката, към която колата се насочва, и автоматично задействат спирачките при риск от катастрофа. Част от серийното оборудване са и всички системи за безопасност, обединени под името "Безопасност в града" (City Safety). Те обхващат защитата на превозни средства, велосипедисти и пешеходци, минаващи пред автомобила - както през деня, така и през нощта.

"Тези нови технологии ще ни приближат значително повече до нашата идея, която планираме да постигнем до 2020 г. - никой да не загине или да не претърпи сериозно нараняване в нов Volvo автомобил", казват от компанията. В същото време новите технологии в XC90 правят първата стъпка към автомобили със самостоятелно управление. За момента от компанията работят по полуавтономен автомобил, който автоматично ще следва предното превозно средство, като сам спира, потегля и следва контурите на пътя.

Мека кожа, дърво и ръчно изработени детайли

В новия SUV на шведската марка сериозно внимание е обърнато и на интериора, за който се твърди, че е най-луксозният, проектиран досега за автомобил на Volvo. Той се характеризира с почти пълната липса на бутони, като всички настройки се правят през подобен на таблет сензорен екран, монтиран на централната конзола. В салона се съчетават мека кожа и дърво, присъстват и ръчно изработени детайли като скоростния лост от кристално стъкло Orrefors и шлифовани като диамант бутони за старт/стоп и регулиране на звука. Моделът XC90 има амбицията да предлага и една от най-добрите аудиосистеми в автомобилния свят, разработена съвместно от Volvo Cars и британската компания за аудиооборудване Bowers & Wilkins. Тя разполага с усилвател с мощност 1400 вата, 19 високоговорителя, като цялото вътрешно пространство на автомобила играе ролята на събуфер.

"Волво XC90" се представя като пълноценен седемместен автомобил, като новите седалки освобождават вътрешно пространство за пътниците на втория и третия ред седалки. В резултат дори най-отзад комфортно могат да се возят двама пасажери с ръст до 170 см.

Два външни пакета променят излъчването

Изцяло новото XC90 ще се предлага с два външни пакета. Urban Luxury е по-елегантният от двата, като включва полирани детайли от неръждаема стомана и 21-инчови полирани джанти. Комплектът Rugged Luxury подсилва усещането за здравина на модела с екстериори елементи от технологичен черен мат, защитни кори от неръждаема стомана, прагове с осветление и интегрирани ауспуси. Този вариант се допълва от уникални 22-инчови джанти.

КАРЕ

Volvo накратко

Volvo е действаща компания от 1927 г., като през миналата година Volvo Cars отчита 427 000 продадени автомобила в около 100 държави. Компанията е част от шведската Volvo Group до 1999 г., когато е придобита от Ford Motor Company, САЩ. От 2010 г. насам Volvo Cars е собственост на Zhejiang Geely Holding (Geely Holding), Китай. Към декември 2013 г. Volvo Cars има над 23 000 служители по целия свят. Седалището и отделите по разработване на продукти, маркетинг и административни функции на Volvo Cars се намират основно в Гьотеборг, Швеция. Основните заводи за производство на автомобили на компанията са разположени в Гьотеборг (Швеция), Гент (Белгия) и Ченгду (Китай), а двигателите се произвеждат в Скьовде (Швеция) и Жангжиаку (Китай).

Volvo XC90 в двата стилистични пакета UrbanLuxury (вдясно) и Rugged Luxury
Фотограф: Volvo
Интериорът се описва като изчистен и подреден, какъвто клиентите очакват от един луксозен SUV
Фотограф: Volvo
Фотограф: Капитал

Подготвяно в продължение на три години и част от инвестиционна програма от 11 млрд. долара, новото Volvo XС 90, представено в сряда, демонстрира в най-пълна степен амбициите на Geely Holding за бъдещето на марката. За президента и главен изпълнителен директор на Volvo Car Group Хакан Самюелсон автомобилът бележи началото на нова ера за компанията и проправя пътя за портфолио от вълнуващи нови модели, които ще се появят в следващите години.

В XC90 дебютът си прави новата платформа на Volvo, която комбинира впечатляващо пътно поведение с комфортна возия и дава възможност да се изгради обширно вътрешно пространство. Моделът подсказва и как ще изглеждат колите на марката в бъдеще, като представя новата емблема и Т-образните дневни светлини, наречени "Чукът на Тор".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK