Българска компания произведе линейка по европейски стандарт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска компания произведе линейка по европейски стандарт

Българска компания произведе линейка по европейски стандарт

Линейката е един от първите проекти на новооткрития център за трансформации на лекотоварни автомобили

8982 прочитания

© София франс ауто


Вносителят на Peugeot "София франс ауто" и фирмата "Трансформа" направиха първата "Линейка тип В" по европейски стандарт, сертифицирана в България. Специалният автомобил е подходящ за оказване на спешна медицинска помощ, при която се извършват основен обем от медицински действия и наблюдения на пациента до транспортирането му в лечебното заведение.

Линейката е изградена на базата на Peugeot Boxer, като специално внимание е обърнато на светлинната и звуковата сигнализация, които да я правят лесно забележима в условията на натоварен пътен трафик. Специализираният автомобил е снабден с носилка и седалки за превоза на медицинския персонал и пациентите. Окачването е пневматично, с възможност за управление от водача. Функционирането на цялото оборудване се осигурява от допълнителни батерии, гарантиращи автономност дори при липса на достъп до външни източници на захранване с електричество.

Линейката е един от първите проекти на новооткрития център за трансформации на лекотоварни автомобили, открит на територията на комплекса на Peugeot на бул. "Ботевградско шосе". Той предлага изработка на градските и туристическите автобуси за къси и средни разстояния, както и различни варианти на училищни автобуси. Карго автомобилите са представени от полуостъклени товарни фургони с разширен пътнически сектор, бордови алуминиеви надстройки, надстройки с PVC платнище, алуминиеви контейнери, самосвали и т.н. Предлагат се и модификации с термоизолирани фургони.

Вносителят на Peugeot "София франс ауто" и фирмата "Трансформа" направиха първата "Линейка тип В" по европейски стандарт, сертифицирана в България. Специалният автомобил е подходящ за оказване на спешна медицинска помощ, при която се извършват основен обем от медицински действия и наблюдения на пациента до транспортирането му в лечебното заведение.

Линейката е изградена на базата на Peugeot Boxer, като специално внимание е обърнато на светлинната и звуковата сигнализация, които да я правят лесно забележима в условията на натоварен пътен трафик. Специализираният автомобил е снабден с носилка и седалки за превоза на медицинския персонал и пациентите. Окачването е пневматично, с възможност за управление от водача. Функционирането на цялото оборудване се осигурява от допълнителни батерии, гарантиращи автономност дори при липса на достъп до външни източници на захранване с електричество.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    Чудесно начинание! Успех!

  • 2
    _tsiki_ avatar :-|
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)

    На модификацията на микробус за линейка пройзводство на линейки ли му казват вече?

  • 3
    matz avatar :-|
    matz

    До коментар [#2] от "_tsiki_":

    А ти от къде мислиш се пръкват линейките? Да не ги носят щъркелите?

  • 4
    kireto avatar :-|
    Кирето

    Браво.
    "Трансформа" точно това им е бизнеса - трансформация на стандартни автомобили/бусове в специализирани.
    Преди време, когато беше бума на маршрутките, те ги "правеха"...

  • 5
    today avatar :-|
    today

    "като специално внимание е обърнато на светлинната и звуковата сигнализация, които да я правят лесно забележима в условията на натоварен пътен трафик. "

    Това вече е чудо невиждано, върхово постижение на техниката! Явно фирмата има някакъв лиценз от ДАИ, и сега се чудят каква глупост да пробутат на обществото като оправдание.

  • 6
    rumenb avatar :-|
    Румен Б

    Чисто и просто, до сега продаваха линейки на държавата без да са лицензирани (модификациите по тях), сега тече новата поръчка и най-вероятно (не съм го проверил, просто предполагам), има промяна която им пречи пак да го направят без да имат лиценз. Справка, предната доставка на голям брой линейки пак бяха най-вече Пежо Боксер (и малко WV, бяха 4х4 за Айтоския балкан) модифицирани, в някой цех за мебели на линейка. Малка инвестиция 20 000 за бус, 5000 за "Модифициране" и продаваш на държавата за 50 000 - 60 000. 200 линейки = 20 депутата в парламента.

    П.С. през 2008 (може би беше и 2009) същата схема беше направена, но не им трябваше лиценз. Сигурно ще да е по "евро рома" проект този път.

  • 7
    plamenhristov5 avatar :-?
    plamenhristov5

    поздравления

  • 8
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    БРАВО!

  • 9
    jtk avatar :-|
    Йордан

    Нито надпис линейка, нито бърза помощ или спешна - само надпис на английски. И това е "сертификация" от "трансвормираща" фирма щото журналистите в българия не са чували за преработвам и за одобрявам. Преди много години Паисий беше питал съвремениците си защо се срамували да говорят български, ама сега няма кой и да пита . . .

  • 10
    gorskiq1 avatar :-|
    gorskiq1

    Въпроса е ако излизат по евтини от стандартните линейки, то с колко


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.