Най-големият прешлен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-големият прешлен

Първите ванове на Ford в Европа се появяват през 1953 година, а моделът Transit се ражда през 1965 година. Оттогава до днес от него са произведени над 7 млн. бройки. <br/><br/>

Най-големият прешлен

Новият Ford Transit идва с амбициите, че е по-добър във всичко

Георги Пауновски
4074 прочитания

Първите ванове на Ford в Европа се появяват през 1953 година, а моделът Transit се ражда през 1965 година. Оттогава до днес от него са произведени над 7 млн. бройки. <br/><br/>

© Георги Пауновски


Над 325 комбинации, това предлага обновената гама на Ford Transit. От нея тествах една от най-големите версии – удължена до 5.98 м и с по-голямата от двете височини (2.79 м). Товарният обем е 12.4 кубични метра, а товароносимостта почти тон и половина. Ако използвам слогана на модела "Гръбнакът на вашия бизнес", това е един от най-големите прешлени в него.

Като в лек автомобил

Червеното чудовище, което се простира пред мен, респектира с размери, но със сядането зад волана притесненията ми изчезват почти напълно. Работата е там, че салонът е много сходен с този на леките автомобили Ford. Разбира се не липсват типичните за един работен автомобил лавици, жабки, нижи, джобове, до импровизирано бюро, получаващо се след сгъване на средната от трите седалки в кабината. Приятната изненада е аудиосистемата с възможност за свързване на телефон, предното стъкло с реотани, автоматични фарове и чистачки и т.н.

Намирането на оптимална позиция на седене дори в най-големия Transit е улеснено от регулиращата се и по-височина седалка, както и местещата се нагоре и надолу, и напред и назад кормилна колона. Огромните странични огледала с две секции дават отличен обзор, а сигурността на автомобила се гарантира от стабилизиращата система, спирачките с ABS и спирачен асистент. За увереното потегляне при всякакви пътни условия пък се грижи контролът на сцеплението.

Пъргав исполин

Задвижването на червената грамада е поверено на 2.2-литров турбодизел с мощност 125 к.с., комбиниран с механична трансмисия. Същият мотор го има също със 100 и 155 коня. Карах Transit само празен и бях изненадан колко пъргав може да е подобен автомобил. Шумовете от вятъра дори при 130 км/ч са на учудващо ниски нива. Заради височината си обаче автомобилът е податлив на влиянията на страничния вятър, така че високите скорости не са препоръчителни. При поддържане на 100 км/ч с помощта на круизконтрола усещането е съвсем като в лек автомобил, а разходът се задържа под 9 л/100 км в смесен цикъл.

Що се отнася до товарното пространство, то предлага лесен достъп през двете задни и страничната врата, като в тестовия автомобил беше с лесно почистващо се покритие. На разположение са достатъчно халки за укрепване на товара, светодиодно осветление и т.н.

Симпатичен работяга

Макар и автомобил за работа, Transit може да се похвали с доста атрактивен външен вид. Той е издържан в актуалния и при леките автомобили на Ford кинетичен дизайн. И все пак, тъй като кола за работа не се избира по красота, от компанията дават и някои практични предимства. Сервизните интервали например са удължени до 50 000 км, или две години за Transit. Намалено е и времето за замяна на ключови компоненти.

Според разчетите на вносителя, като се сметнат всички разходи, съпътстващи експлоатацията на един лекотоварен автомобил - цена, разход на гориво, гаранция, сервизни обслужвания и остатъчна стойност, моделите на Ford са с между 7 и 16% по-изгодни за покупка от преките им конкуренти.

Гамата

Новият Transit е на пазара като ван, шаси кабина, двойна кабина или минибус, както и с избор на предно, задно или задвижване на четирите колела 4х4. Налични са три дължини и две височини, както и множество варианти на товарния обем от 9.6 до 15.1 куб.м и брутна маса от 2900 до 4700 кг.

Воланът и много от елементите в салона са взети от леките автомобили Ford
Фотограф: Георги Пауновски

Над 325 комбинации, това предлага обновената гама на Ford Transit. От нея тествах една от най-големите версии – удължена до 5.98 м и с по-голямата от двете височини (2.79 м). Товарният обем е 12.4 кубични метра, а товароносимостта почти тон и половина. Ако използвам слогана на модела "Гръбнакът на вашия бизнес", това е един от най-големите прешлени в него.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    balyk avatar :-|
    batak

    Всички марки направиха добри салони за шофиране при лекотоварните си серии, но за съжаление като стане дума за товарене окапват.Дойде време в което максимата "вземай най евтиното и не мисли" важи с пълна сила.
    :(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK