Автомобилният сектор обръща поглед към по-възрастните шофьори
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният сектор обръща поглед към по-възрастните шофьори

Chrysler

Автомобилният сектор обръща поглед към по-възрастните шофьори

Производителите адаптират колите си, за да отговорят на потребностите на т.нар. сребърно поколение

7024 прочитания

Chrysler

© Chrysler


Индустриални компании, технологични групи и строителни предприемачи също адаптират продуктите си и приспособяват работните си практики, за да обслужват този сегмент от пазара.

Голям, набит и със задница като катафалка – миниванът Town & Country на Chrysler едва ли би спечелил много награди за красота. Той обаче е безспорният победител в доста по-доходоносно състезание – за привличането на парите на по-възрастните американци, пише Financial Times.

Според Американската автомобилна асоциация (AAA) скромният миниван се представя най-добре в посрещането на потребностите на по-възрастните шофьори, като се оказва лидер на разрастващото се бойно поле, на което технологията е с по-голямо значение от въртящия момент, а функционалността побеждава лъскавия външен вид.

Пренастройването на пазара

Представителите на поколението на т.нар. бейби бумъри, които сега навлизат в пенсионната възраст, живеят по-дълго, водят по-активен живот и - което е съществено - имат много повече средства за харчене от родителите си. Маркетолозите и търговците на дребно ги наричат "Сребърното поколение", а автомобилните производители съвсем не са единствените, които гледат към този пазар, на който демографските особености, покупателната способности и благосъстоянието повишават възрастовата граница. Индустриални компании, технологични групи и строителни предприемачи също адаптират продуктовата си гама и приспособяват работните си практики, за да обслужват този сегмент от пазара.

Хората на възраст над 50 години контролират 70% от общия разполагаем доход в САЩ, а тези на възраст над 55 години притежават 56% от нетното богатство в еврозоната, сочат данни на Lombard Odier, инвестиционен мениджър, управляващ фонд, който специално инвестира в дружества, насочени към сегмента. Според анализаторската група Oxford Economics, индустриалните компании откриват неочаквани ползи от обслужването на тези по-възрастни и по-заможни клиенти. В своя "Доклад за дълголетието" (Longevity report) групата цитира като пример производителя на кухненско оборудване Oxo, чиито продукти първоначално са предназначени за по-възрастните клиенти, които имат артрит на ръцете, но се оказват хит сред потребителите от всички възрастови групи.

Автомобилната индустрия също адаптира модела си към поколение, което е склонно да прекарва повече време в колите си. "Очарователно е да видим как автомобилната индустрия подобно на други стигна до осъзнаването на огромния потенциален пазар сред над 65-годишните", коментира Алисън Сандер от Boston Consulting Group.

По прогноза на Euromonitor хората на възраст над 65 години ще генерират над една четвърт от продажбите на автомобили в САЩ към 2020 г., което ще е с около 50% повече спрямо 2010 г.

Новите рекламни послания

Една от най-скандалните рекламни кампании за автомобили е "Това не е Oldsmobile-а на баща ти", излъчвана през 80-те години на миналия век от Oldsmobile – легендарното подразделение на General Motors, което беше закрито през 2004 г. Играта на думи – Oldsmobile може да се преведе както като "стария автомобил", така и като "автомобила за старци" – отблъсква по-възрастните клиенти, като така и не успява да привлече младежите. Брандът така и не успява да се възстанови от последвалия рязък спад в продажбите си, припомня FT.

Днес обаче автомобилните брандове активно обръщат посланието и продават модерни, младежки изглеждащи коли на по-възрастни шофьори, които предпочитат да не приемат напредналата си възраст. Рекламата на модела i20 на Hyundai във Великобритания например подчертава системите за сигурност, икономичността и дългия живот на колата – три аспекта, които според проучванията на AAA по-възрастните шофьори ценят високо. В клипа обаче е показана жена на около 35 години, която води активен живот, докато средната възраст на купувачите на i20 в страната е около 58 години.

Колите се произвеждат с по-ниски подове, които да позволят по-лесния достъп. Вграждането на електрически моторчета в предните седалки прави нагласянето на позицията им по-лесно за хората с намалена сръчност. Вратите, които се отварят и затварят автоматично, облекчават напрежението за по-слабите крайници.

"Някои се движат по-бързо и по-ефективно от други, но в цялата индустрия компаниите се настройват към нуждите им. За тях е необходимо да направят продуктите си адекватни", казва Сандер. "Ключът е в това да накарат новите технологии да работят за тях", допълва той.

Ролята на автономните автомобили

"По-възрастните хора заемат все по-голям пазарен дял от продажбите и тази тенденция ще се ускорява в бъдеще", казва говорител на автомобилния производител, цитиран от изданието. "Ще включим потребностите на тази група в бъдещото си планиране", допълва той.

Индустриални компании, технологични групи и строителни предприемачи също адаптират продуктите си и приспособяват работните си практики, за да обслужват този сегмент от пазара.

Голям, набит и със задница като катафалка – миниванът Town & Country на Chrysler едва ли би спечелил много награди за красота. Той обаче е безспорният победител в доста по-доходоносно състезание – за привличането на парите на по-възрастните американци, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    v_l avatar :-|
    v_l

    Населението застарява ... платежоспособното още повече.

  • 2
    val1320 avatar :-|
    val1320

    Разбира се,в нормалния свят хубавите коли като "Мерцедес",БМВ,Ауди и т.н. се карат от хора с посребрени коси,а не от пичлемета и кифли на 18-20 години,както е в БГ-то.Защото са го заслужили след десителетия труд,просперитет,платени данъци и натрупано благосъстояние!

  • 3
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Ако си сополанко няма как да оцениш този ван, ако обаче имаш две хлапета си е назаменима кола, защото побира всичко.

  • 4
    yws02375476 avatar :-|
    yws02375476

    На автомобилните производители им е голяма мъка, че младите вече не искат да купуват коли.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK