С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 10 ное 2014, 19:22, 6812 прочитания

Автомобилният сектор обръща поглед към по-възрастните шофьори

Производителите адаптират колите си, за да отговорят на потребностите на т.нар. сребърно поколение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Индустриални компании, технологични групи и строителни предприемачи също адаптират продуктите си и приспособяват работните си практики, за да обслужват този сегмент от пазара.
Голям, набит и със задница като катафалка – миниванът Town & Country на Chrysler едва ли би спечелил много награди за красота. Той обаче е безспорният победител в доста по-доходоносно състезание – за привличането на парите на по-възрастните американци, пише Financial Times.

Според Американската автомобилна асоциация (AAA) скромният миниван се представя най-добре в посрещането на потребностите на по-възрастните шофьори, като се оказва лидер на разрастващото се бойно поле, на което технологията е с по-голямо значение от въртящия момент, а функционалността побеждава лъскавия външен вид.


Пренастройването на пазара

Представителите на поколението на т.нар. бейби бумъри, които сега навлизат в пенсионната възраст, живеят по-дълго, водят по-активен живот и - което е съществено - имат много повече средства за харчене от родителите си. Маркетолозите и търговците на дребно ги наричат "Сребърното поколение", а автомобилните производители съвсем не са единствените, които гледат към този пазар, на който демографските особености, покупателната способности и благосъстоянието повишават възрастовата граница. Индустриални компании, технологични групи и строителни предприемачи също адаптират продуктовата си гама и приспособяват работните си практики, за да обслужват този сегмент от пазара.

Хората на възраст над 50 години контролират 70% от общия разполагаем доход в САЩ, а тези на възраст над 55 години притежават 56% от нетното богатство в еврозоната, сочат данни на Lombard Odier, инвестиционен мениджър, управляващ фонд, който специално инвестира в дружества, насочени към сегмента. Според анализаторската група Oxford Economics, индустриалните компании откриват неочаквани ползи от обслужването на тези по-възрастни и по-заможни клиенти. В своя "Доклад за дълголетието" (Longevity report) групата цитира като пример производителя на кухненско оборудване Oxo, чиито продукти първоначално са предназначени за по-възрастните клиенти, които имат артрит на ръцете, но се оказват хит сред потребителите от всички възрастови групи.



Автомобилната индустрия също адаптира модела си към поколение, което е склонно да прекарва повече време в колите си. "Очарователно е да видим как автомобилната индустрия подобно на други стигна до осъзнаването на огромния потенциален пазар сред над 65-годишните", коментира Алисън Сандер от Boston Consulting Group.

По прогноза на Euromonitor хората на възраст над 65 години ще генерират над една четвърт от продажбите на автомобили в САЩ към 2020 г., което ще е с около 50% повече спрямо 2010 г.

Новите рекламни послания

Една от най-скандалните рекламни кампании за автомобили е "Това не е Oldsmobile-а на баща ти", излъчвана през 80-те години на миналия век от Oldsmobile – легендарното подразделение на General Motors, което беше закрито през 2004 г. Играта на думи – Oldsmobile може да се преведе както като "стария автомобил", така и като "автомобила за старци" – отблъсква по-възрастните клиенти, като така и не успява да привлече младежите. Брандът така и не успява да се възстанови от последвалия рязък спад в продажбите си, припомня FT.

Днес обаче автомобилните брандове активно обръщат посланието и продават модерни, младежки изглеждащи коли на по-възрастни шофьори, които предпочитат да не приемат напредналата си възраст. Рекламата на модела i20 на Hyundai във Великобритания например подчертава системите за сигурност, икономичността и дългия живот на колата – три аспекта, които според проучванията на AAA по-възрастните шофьори ценят високо. В клипа обаче е показана жена на около 35 години, която води активен живот, докато средната възраст на купувачите на i20 в страната е около 58 години.

Колите се произвеждат с по-ниски подове, които да позволят по-лесния достъп. Вграждането на електрически моторчета в предните седалки прави нагласянето на позицията им по-лесно за хората с намалена сръчност. Вратите, които се отварят и затварят автоматично, облекчават напрежението за по-слабите крайници.

"Някои се движат по-бързо и по-ефективно от други, но в цялата индустрия компаниите се настройват към нуждите им. За тях е необходимо да направят продуктите си адекватни", казва Сандер. "Ключът е в това да накарат новите технологии да работят за тях", допълва той.

Ролята на автономните автомобили

Технологиите обаче също правят колите по-адекватни за по-възрастните хора, тъй като по-напредналите системи за сигурност и съревнованието за произвеждане на самоуправляващи се автомобили разширяват привлекателността на масовите превозни средства сред по-възрастните, които искат да водят активен живот с остаряващите си тела.

"Възрастните хора са в по-добра физическа форма от всякога и живеят по-дълго, но въпреки това са принудени да се отказват от шофьорските си книжки", обяснява изпълнителният вицепрезидент на Nissan Анди Палмър. "Самоуправляващите се коли могат да удължат времето, в което могат да бъдат свободни и мобилни", допълва той. "Можете да бъдете мобилни до 85-годишна възраст, до 95-годишна възраст", изтъква мениджърът, който отговаря за продуктовото развитие в автомобилния производител.

Автономните автомобили на Nissan ще излязат от лабораториите и ще се появят по пътищата към края на следващата година. Но дори и преди самоуправляващите се коли да станат масови, автомобилните производители прилагат иновативни нови идеи за подпомагане на по-възрастните шофьори, отбелязва FT.

От европейското подразделение на GM – Opel, посочват, че нови функции като откриването на сляпото петно, системите за помощ при паркиране и вградения в колата спешен бутон, който позволява на органите на спешната помощ да разговарят шофьора в случай на инцидент, са съществени предимства при продажбите сред по-възрастните клиенти.

"По-възрастните хора заемат все по-голям пазарен дял от продажбите и тази тенденция ще се ускорява в бъдеще", казва говорител на автомобилния производител, цитиран от изданието. "Ще включим потребностите на тази група в бъдещото си планиране", допълва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 3201 прочитания

Любимата пица на София 2 Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

13 дек 2019, 16001 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Дебютира първият автомобил с еконакладки на спирачките

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10