Още по-фокусиран
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още по-фокусиран

Цените на обновения Focus тръгват от 24 990 лева с ДДС<br>

Още по-фокусиран

Обновеният Ford Focus поема и родителския контрол

Георги Пауновски
4639 прочитания

Цените на обновения Focus тръгват от 24 990 лева с ДДС<br>

© Ford


Най-продаван автомобил света за 2012 и 2013 г., повече от 12 млн. купувачи от 1998 г. до сега, стотици награди от цялото земно кълбо, това е впечатляващата визитка на Ford Focus. За да продължи успешния си ход, от няколко месеца моделът разчита на фейслифт. Най-впечатляващата промяна във външния вид е радиаторна решетка в стил а ла Aston Martin, като по-стилното и динамично излъчване се засилва и от променените фарове, светлини за мъгла и стопове.

Избор от седем мотора

Напълно нормално след фейслифта колата разполага и нови двигатели - 1.5-литров бензинов EcoBoost и дизелов TDCi със същия работен обем. Тестовата кола обаче разчиташе на един познат мотор - печелилият три пъти титлата "Световен двигател на годината" еднолитров трицилиндров бензинов EcoBoost агрегат с мощност 125 конски сили. Общо Focus може да се поръча със седем бензинови мотора (от 85 до 180 к.с.) , от които четири екобууст и шест дизелови (95 - 150 коня).

С влизането в салона ми направи впечатление, че той е още по-добре структуриран. На централна конзола вече има по-малко бутони, като част от настройките стават през реагиращия на допир 7-инчов екран. Независимо от изобразеното на него в четирите му ъгъла постоянно има бутони за достъп до настройките на вентилацията, аудиосистемата, телефона и данните от бордовия компютър.

Навигацията се управлява с глас

Системата за свързаност в автомобила SYNC 2 предлага бърза свързаност със смартфон и много повече възможности за гласово управление. В купето са добавени черни сатенирани и хромирани детайли за по-изчистен и модерен вид. Удобството също е на по-високо ниво, като централна жабка е по-голяма, на разположение е плъзгащ се подлакътник, а държачът между предните седалки побира едновременно 1-литрова бутилка и 400-милилитрова чаша.

На пътя

Що се отнася до пътното поведение, Focus печели симпатии с по-комфортната си возия. Неравностите се преминават много по-спокойно, като по-дребните просто не се усещат. В същото време при рязка смяна на посоките колата реагира прецизно и без неприятни залюлявания, а в завой наклонът на каросерията остава в рамките на приятното. На магистрала Ford Focus демонстрира в най-пълна степен свършеното по отношение на обезшумяването, като скоростта просто не се усеща.

Еталонът EcoBoost

Моторът от поколението EcoBoost за пореден път ми хареса най-вече със своята еластичност и спокойна работа, нетипични за трицилиндров двигател. С него Focus e приятно пъргав, като дори пътуването в тежък трафик доставя удоволствие. Дори при динамично каране, какъвто беше моят случай, средно двигателят консумира около 7 л/100 км, а търсещите по-ефективно шофиране, спокойно могат да свалят два литра, като следват съветите на бордовия компютър.

Не е изненада, че обновеният Focus предлага още повече асистиращи системи. Със сигурност една от одобряваните сред тях ще е асистентът за автономно паркиране, който вече влиза както в успоредни, така и в перпендикулярни паркоместа. Новост е и че вече колата сама може да излезе от паркомястото, като при всички маневри водачът си служи само газта и спирачката, а електрониката движи волана.

Ключ-цензор

Системата за предотвратяване на удари с ниска скорост е подобрена, като автоматичното задействане на спирачките става при скорост до 50 км/ч (при до 30 км/ч сега). Тя е надградена и с асистент за избягване на сблъсъци при по-висока скорост, който издава предупредителени сигнали и ако е необходимо, задейства спирачките. Focus гарантира и спокойствието на родителите, като е първият модел на Ford в Европа с технологията MyKey. Тя позволява един от ключовете на колата да бъде програмиран с ограничение за максималната скорост, силата на звука на аудиосистемата и стартирането на двигателя само ако са поставени предпазните колани. Подходяща за контрол на младите или неопитни шофьори, системата не позволява изключването на системите за електронна стабилност и за предотвратяване на сблъсъци в града.

Най-продаван автомобил света за 2012 и 2013 г., повече от 12 млн. купувачи от 1998 г. до сега, стотици награди от цялото земно кълбо, това е впечатляващата визитка на Ford Focus. За да продължи успешния си ход, от няколко месеца моделът разчита на фейслифт. Най-впечатляващата промяна във външния вид е радиаторна решетка в стил а ла Aston Martin, като по-стилното и динамично излъчване се засилва и от променените фарове, светлини за мъгла и стопове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    simo87 avatar :-|
    simo87

    Карал съм малко по-стар Фокус, приятна машина, удобна за шофиране, пъргава, маневрена, икономична, но много уморяваща на дълъг път. Друсането и шумът бяха много силни като за съвременна кола. Ако са подобрили това, бих си купил Фокус, стига да имам парите за това.

  • 2
    naffoo avatar :-|
    naffoo

    Наскоро НАП закупи нови коли - Форд фокус... засега са добри, дано да се окажат и издържливи!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK