Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2015, 13:23, 10089 прочитания

Салон в София събира най-новите модели мотопеди и мотоциклети

Изложението ще е от 18 до 22 февруари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Традиционното официално откриване на мотосезона в София, което обикновено е през март, тази година ще подрани с месец и ще е на 18 февруари, когато в столицата се открива първият салон, на който ще бъдат показани само мотоциклети, мотопеди и всякакви стоки, свързани с тях. Организатор е браншовата организация на дилърите на нови моторни превозни средства в България ААП (Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България), а домакин е "Интер експо център" на булевард "Цариградско шосе" 147.

"Мотосалон София 2015" ще отвори врати на 18 февруари и ще продължи до 22 февруари. Работното време е от 10 до 18.30 часа, а влизането ще става с билет от 5 лева.


В зависимост от интереса към проявата тя може да стане ежегодна. На салона ще бъдат представени много нови модели мотоциклети, част от които ще направят своята официална премиера. Участие в "Мотосалон София" 2015 са потвърдили вносителите на 11 марки, сред които BMW, Honda, Harley Davidson, Kymko, МV Augusta, Peugeot, Piagio, Suzuki и други. Реално отсъстват само два от представените на българския пазар брандове, тъй като техните нови модели още не са дошли.

Естествено няма да липсват и аксесоари - дрехи, каски и всичко свързано с мотоциклетите, като участват три компании, предлагащи подобни продукти у нас. Щандове ще имат и няколко дистрибутора на велосипеди.

Първият специализиран мотосалон в София се открива на фона на ръст в продажбите на нови мотопеди и мотоциклети в страната с 2.5% до 432 бройки. Това са сделките на членовете на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България. Според председателя на УС на асоциацията Стоян Желев за миналата година има данни на КАТ за полугодието, които показват, че в страната са регистрирани 926 броя нови и 4987 употребявани мотопеди и мотоциклети.



Общият пазар за цялата година пък е около 1400 - 1600 нови двуколесни превозни средства, срещу 7000 – 8500 употребявани за цялата година. Данните на ААП показват, че най-много се купуват скутерите с обем на двигателя до 50 кубика. Това е обяснимо предвид факта, че те са на най-достъпна цена, могат да се ползват от 16-годишни и от водачи с категория В, която се получава "автоматично" заедно с книжката.

Стоян Желев, председател на УС на ААП: Липсата на традиции спъва пазара

Фокусирани върху пазара на нови автомобили, медиите почти не обръщат внимание на търговията с двуколесни моторни превозни средства. Как се развива той в годините на кризата?
- По данни на AAП в резултат на кризата пазарът на нови се сви с около 30%, след което от 2011 г. започна лека-полека да се възстановява и да расте. През 2014 регистрирахме ръст от 2.6%, а като абсолютни цифри през годината са били регистрирани около 1400 - 1600 нови мотопеда и мотоциклета и около 7000 - 8500 употребявани.

Какви са очакванията ви за търсеното на мотоциклети и мотопеди тази година?
- Очакваме тенденцията на растеж да се запази и през 2015. Надяваме се този ръст да е да е по-голям, отколкото през 2014. Като абсолютни цифри очакваме новите да достигнат 2000 бройки, а употребяваните – 10 000.

Кои според вас са основните пречки пред търговията с нови двуколесни превозни средства?
Основна бариера е липсата на подобна култура и традиции у нас. Все още масово като превозно средство се предпочитат автомобилите. Хората трудно могат да си позволят да притежават едновременно автомобил и мотор или скутер и затова в повечето случаи избират автомобила. Големите потребители на мотопедите и мотоциклетите в страните, където този тип превозни средства се използва масово, са селските райони, а в България най-платежоспособното население е концентрирано в големите градове. Друга пречка са климатичните условия в България. Страните, в които скутерите са наистина много масови, като Италия, Испания, Франция и др. нямат такава зима, каквато има у нас.

Кое е най-важното, което прави "Мотосалон София 2015" привлекателен за публиката?
Публиката ще може да види за първи път у нас събрани на едно място най-култовите марки с най-новите им модели, някои от които ще бъдат премиери за България. Това е уникална възможност за непосредствено сравнение на тези продукти с едно посещение за няколко часа. Освен мотори ще има изложени и няколко световноизвестни марки велосипеди. По време на изложението повечето фирми ще предложат специални условия и отстъпки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Моловете - в криза и след корона кризата 1 Моловете - в криза и след корона кризата

Дори и без вирус търговските центрове трябваше да преосмислят модела си

5 апр 2020, 2509 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1950 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
В Женева дебютират спортни модели за всеки вкус

Opel Corsa OPC и Ford Focus RS се борят за внимание наред с Porsche Cayman GT4 и Ferrari 488GTB

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10