Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 мар 2015, 18:58, 4160 прочитания

Туризмът и луксозният бизнес страдат от рецесията в Русия

Поевтиняването на рублата намали покупателната способност на руснаците и ги принуди да свият разходите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
20%
спад на продажбите в Русия през тази година очаква модната група Roberto Cavalli.
Изпадането на руската икономика в рецесия засегна сериозно много туристически фирми и компании за луксозни стоки, като ги принуди да намалят цените и съответно да свият разходите в опит да ограничат щетите, пише Reuters. Сигналите, че нещата скоро ще се оправят, пък са малобройни, а временното примирие в Украйна не помага особено за успокояването на международното напрежение заради подкрепата на Москва за проруските сепаратисти в региона.

Миналата година рублата загуби близо половината от стойността си спрямо долара, след като цените на петрола се сринаха, а Западът наложи санкции срещу Москва. Това удари сериозно  покупателната способност на руснаците, като ги принуди да свият разходите си и да отложат скъпите ваканционни пътувания, отбелязва агенцията.


По-малко разходи

По данни на Световната туристическа организация към ООН през миналата година разходите на руснаците за международни пътувания са се свили с 6% - осезаем спад на фона на отчитаните предишни години ръстове от 20%. От това пострада и българският туризъм, тъй като през летните месеци гостите от Русия бяха по-малко.

Руските туристи са сред основните купувачи на луксозни стоки, особено в европейски столици като Милано, където са редовни клиенти на марки като Ferragamo, Moncler и италианската модна къща Brioni, която е част от групата на Kering. Според служители в отдела за мъжка мода на луксозния милански магазин Rinascente, руските клиенти буквално са изчезнали, пише Reuters.



От компанията за възстановяване на данъци Global Blue пък отчитат, че потреблението от руските туристи е намаляло със 17% през миналата година, като през януари се свива с 51% след спад от 44% през декември. Така въпреки неочаквания ръст на продажбите за някои търговци през декември в резултат на опитите на руснаците да се отърват от бързо обезценяващите се рубли и да ги заменят с по-трайни луксозни стоки като часовници Cartier много марки се подготвят за тежка 2015 г.

Модната група Roberto Cavalli очаква продажбите й в Русия да намалеят с 20% тази година, а брандът часовници Hublot на LVMH вече отчете свиване на продажбите си в страната с 20% от януари насам, коментира пред агенцията близък до компанията източник.

Опити за реакция

В опит да запазят отношенията с клиентите си някои марки ограничават цените си в Русия за сметка на печалбите от местния пазар. От швейцарската луксозна марка Tag Heuer, също част от LVMH, чийто бутик в Екатеринбург отчете рекордни продажби през декември, посочват, че са запазили цените си в Русия сравнително непроменени миналата година, въпреки че сега възнамерява да ги увеличи с около 20% този месец. Други са принудени да свият разходите си, за да се справят. Така например френският производител на среден клас бельо Maison LeJaby, който разчита на Русия за около 30% от оборота си, е съкратил персонала си с 27%, или 50 души, този месец, пише Reuters.

Авиокомпаниите, туроператорите и хотелите с голяма експозиция към Русия също са засегнати. Някои авиокомпании, като Emirates например, отговарят на намаляващите руски пътувания в чужбина с предлагането на по-малко полети до страната.  

Някои хотели в Турция пък понижиха цените, за да запълнят капацитета си, след като руските туристи намаляха с над 21% през 2014 г. и с 22% през януари. В Египет, където 30% от приходите в туристическия сектор идват от Русия, посещенията на руснаци са се свили с 50% през декември и с още 20% през януари 2015 г. Страната премахна таксата от 25 долара за издаване на виза на руските туристи до края на април 2015 г., като възнамерява и да пусне мащабна кампания в Русия в следващите месеци, за да спечели обратно клиентите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 3170 прочитания

Парите ваши, схемите наши 12 Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

22 май 2020, 13333 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Фонд "Земеделие" финансира застраховки и загуби от природни бедствия

За подпомагането са отделени 1.2 млн. лв. от държавния бюджет

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10