Пазарът на автомобили в Европа продължава да се възстановява
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пазарът на автомобили в Европа продължава да се възстановява

Най-сериозен ръст на продажбите през първите два месеца на годината отчитат Daimler и BMW Group.

Пазарът на автомобили в Европа продължава да се възстановява

Продажбите в България са се свили с 2.6% през февруари на годишна база

3459 прочитания

Най-сериозен ръст на продажбите през първите два месеца на годината отчитат Daimler и BMW Group.

© MICHAELA REHLE


Най-голям ръст (в %)

Испания - 26.1

Италия - 13.2

Великобритания - 12

Германия - 6.6

Продажбите на нови автомобили в страните от Европейския съюз (ЕС) са нараснали през февруари за 18-и пореден месец. Повишението е било със 7.3% спрямо същия период на миналата година. В България сделките са намалели с 2.6% и са се свили до 1481 бройки. Във всички страни от ЕС продажбите са 924 440. Ръст има на всички големи пазари, като най-сериозен е той в Испания, Италия и Великобритания. В Германия, където се продават най-много нови коли в Европа, търсенето е нараснало с 6.6%. Като цяло в десет от 27 страни, обхванати от статистиката на Европейската асоциация на производителите на автомобили, продажбите са намалели, а най-драматично е отстъплението в Австрия с над една четвърт.

За първите два месеца на годината в европейските държави са купени почти 2 млн. нови коли, което е ръст от 7%. Отново съживяването е най-сериозно в Испания, Италия и Великобритания.

Трябва да се има предвид, че въпреки повишените продажби в Европа все още трудно може да се говори за истинско възстановяване на потребителското доверие, тъй като този ръст идва в резултат на специални инициативи на компаниите и правителствата да стимулират продажбите.

България присъства в статистиката за първите два месеца с ръст от 0.6%, формиран от 2900 продажби. За момента обаче не може да се каже колко от колите реално са останали в страната и колко са изнесени. Такава информация липсва и за миналата година, тъй като новото ръководство на МВР отказва да даде данни за регистрациите и дерегистрациите, оплакаха се през миналия месец от Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България.

Поглед към данните за представянето на отделните марки на европейския пазар показват най-сериозен ръст при Daimler (14.2% за януари и февруари) и BMW Group (12.6%). Добре започва годината също за Rеnault Group (ръст от 10%), Fiat Crysler (9.8%) и Volkswagen Group (8.8%).

Като отделни марки най-сериозно от началото на годината е нараснало търсенето на моделите на Jeep (192%) и Mitsubishi (96%).

Най-голям ръст (в %)

Испания - 26.1

Италия - 13.2

Великобритания - 12

Германия - 6.6

Продажбите на нови автомобили в страните от Европейския съюз (ЕС) са нараснали през февруари за 18-и пореден месец. Повишението е било със 7.3% спрямо същия период на миналата година. В България сделките са намалели с 2.6% и са се свили до 1481 бройки. Във всички страни от ЕС продажбите са 924 440. Ръст има на всички големи пазари, като най-сериозен е той в Испания, Италия и Великобритания. В Германия, където се продават най-много нови коли в Европа, търсенето е нараснало с 6.6%. Като цяло в десет от 27 страни, обхванати от статистиката на Европейската асоциация на производителите на автомобили, продажбите са намалели, а най-драматично е отстъплението в Австрия с над една четвърт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK