Най-спортният сред вановете, най-странният сред баварците
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-спортният сред вановете, най-странният сред баварците

Предницата е сходна с повечето модели на BMW, но силуетът е нетипичен за марката<br>

Най-спортният сред вановете, най-странният сред баварците

BMW 2 Series Activ Tourer се цели в нови за марката групи клиенти

Георги Пауновски
3084 прочитания

Предницата е сходна с повечето модели на BMW, но силуетът е нетипичен за марката<br>

© BMW


Предно предаване, трицилиндров мотор, силует на ван... Нетипичните за BMW неща, събрани само в един модел, са твърде много, за да не му обърнем специално внимание. С BMW 2 Series Active Tourer баварците влизат в нов за тях сегмент. Събиращ предимствата на хечбек, комби и миниван, моделът вече печели нови за марката клиенти, които към момента не са открили това, което търсят, в гамата на концерна. В Западна Европа основната целева група са млади хора с активен начин на живот и семейства с едно или две деца.

Модулност от най-висш клас

Като размери Active Tourer e е с 9 см по-къс от Серия 2, но с 2 см по-дълъг от Серия 1. Височината от 1.55 метра гарантира простор за пътниците и повече място за багаж. Трите отделни задни седалки са на релси и имат ход от 11 см, което дава възможност за конфигуриране на вътрешното пространство според нуждите. Това решение позволява да се регулира и наклонът на облегалките. В крайна сметка на задната седалка е хем удобно, хем изненадващо просторно пред коленете.  

2 Series Active Tourer е отличник и в дисциплината превоз на товари. Облегалките на задните седалки се сгъват лесно с бутони в багажника, като образуват равен под. Така обемът му скача от стандартните 468 до максималните 1510 л. Търсещите още по-голяма гъвкавост могат да поръчат и предна дясна седалка със сгъваща се облегалка, което позволява превоз на товари с дължина до 2.65 метра.   

Запазена ергономия и повишена функционалност

Със сядането в салона на колата ми направи впечатление различната спрямо други модели на BMW централна конзола. Целта е била да се отворят повече места за съхранение на различни дреболии. Типичен пример е намиращата се между блоковете за управление на аудиосистемата и климатика дълбока ниша. За щастие въпреки далеч по-функционалното оформление на салона ерегономията не е пострадала изобщо.

Така се случи, че тествах новата баварка в един от достата снежни дни тази зима. В тези условия предното предаване определено се оказа предимство, като автомобилът хем потегля по-уверено от събратята си със задни задвижващи колела, хем е по-лесен за контролиране.

Предно предаване под прикритие

По пътя до Банско и обратно с изненада установих, че при 2 Series Active Tourer напълно липсва типичната за кола с предно предаване тежест в предницата. Напротив, при нормално шофиране трудно някой би усетил, че кара BMW с различно задвижване от задното. Кормилното управление е прецизно, липсва и каквато и да било склонност към недозавиване. Високата позиция на седене дава редица предимства, като изпреварвания са възможни на места, където другите водачи просто нямат видимост.

Семейната двойка на баварците вози подчертано комфортно, но и не докарва морска болест на пасажерите. Като опция се предлага системата за промяна на настройките по колата в няколко режима - комфортен, спортен и екологичен, които влияят на кормилното управление, волана и  амортисьорите. Трудно е да повярваш какво може в спортен режим този семеен автомобил със скромен трицилиндров мотор под предния капак. Сто тридесет и шестте жребеца дават всичко от себе си, за да осигурят прилично ускорение, като дори звукът е приятен за ухото. Освен палав, когато е развъртян над 4500 об./мин., двигателят може и да поддържа скоростта при нетипично ниски за бензинов агрегат обороти.

С умерен апетит

Превключването на скоростите става малко след като стрелката на оборотомера подмине цифрата 1, като при подобно шофиране консумацията може да падне под 4.9 л/100 км. При теста на BMW 2 Series Active Tourer обаче нямах намерение да проверявам този показател. По-скоро ми беше любопитно колко гори малкият мотор, сложен в сериозна по размер кола, при нормални условия. Резултатът ме изненада приятно – 6.4 л/100 км при своеобразен смесен цикъл на движение, включващ градско, магистрала, първокласен път и планински отсечки.

Версии за всеки вкус

Семейната версия на двойката на баварците е поредният модел, който предлага екстериорни и интериорни пакети, променящи излъчването на автомобила. Освен базовото ниво се предлагат и две допълнителни линии. Sport подчертава динамичните елементи, докато Luxury, какъвто беше тестовият автомобил, набляга на елегантността и ексклузивността. М спортният пакет пък осигурява не само външни промени, но и конструктивни доработки, отразяващи се на пътното поведение. Той включва аеродинамиечн пакет, спортното окачване, което намалява клиренса с 1 см, 17- или 18-цолови джанти, кожен волан, спортните седалки със специфична тапицерия, алуминиеви капачки на педалите и други приятни за окото акцента.

Ценово BMW 2 Series Active Tourer е позиционирана малко над eдиничката под стандартната двойка. В България базовата версия 218i, която е с вече споменатият трицилиндров мотор, струва 52 150 лева.

дължинависочинамеждуосиеширина
4.34 метра1.56 метра2.67 метра1.80 метра
версияускорение 0-100 км/чмаксимална скоростсреден разход
218i (136 к.с.)9.2, 9.2* секунди205, 205* км/ч4.9, 5.1* л/100 км
220i (192 к.с.)7.4, 7.4* секунди228, 228* км/ч5.6, 5.6* л/100 км
225i (231 к.с.)6.6*, 6.3** секунди240*, 237** км/ч5.8*, 6.4** л/100 км
216d (116 к.с.)10.6 секунди195 км/ч3.8, л/100 км
218d (150 к.с.)8.9, 8.9*, секунди208, 210* км/ч4.1, 4.1* л/100 км
220d (190 к.с.)7.5*, 7.3** секунди225*, 223** км/ч4.3*, 4.6** л/100 км
* - автоматик   
* - автоматик, xDrive   

Интериорът е преоформен според очакванията на новите клиентски групи
Фотограф: BMW

Предно предаване, трицилиндров мотор, силует на ван... Нетипичните за BMW неща, събрани само в един модел, са твърде много, за да не му обърнем специално внимание. С BMW 2 Series Active Tourer баварците влизат в нов за тях сегмент. Събиращ предимствата на хечбек, комби и миниван, моделът вече печели нови за марката клиенти, които към момента не са открили това, което търсят, в гамата на концерна. В Западна Европа основната целева група са млади хора с активен начин на живот и семейства с едно или две деца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK