С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 апр 2015, 13:11, 11997 прочитания

Малката голяма Vitara

Най-популярният модел на Suzuki стана по-универсален

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дядовата ръкавичка на Suzuki

Celerio е идеалният градски автомобил, но не е само това

25 юни 2015

Премиера БГ:

Новото Suzuki SX4 S-Cross е готово да посрещне зимата

Автомобилът е по-просторен и икономичен

28 ное 2013
За много купувачи Vitara e равнозначно на Suzuki. Първото поколение идва през 1988 година и бързо печели фенове, тъй като е първият SUV, което е подходящ и приятен за шофиране и по асфалтова настилка. Все пак през годините Vitara и появилата се през 1988 г. Grand версия се лансират като Off-Road Animals. Четвъртото поколение на модела обаче вече не е толкова фокусирано към способностите извън пътя, а по-скоро набляга на качествата на нормална настилка, където така или иначе автомобилът ще се шофира през повечето време. Промяната на фокуса по отношение на качествата на Vitara се отразява и на външния вид, който е много по-динамичен и красив, отколкото груб и ръбест. Плавните линии отвън са се отразили и на аеродинамиката, което наред с намаленото тегло се отразява благотворно на разхода на гориво. В търсенето на нови целеви групи се предлагат и редица варианти за персонализация, включително двуцветни комбинации отвън.

Простор в компактна опаковка


На пръв поглед почитателите на Vitara сигурно ще се шокират от размерите - дължината е 4.18 метра, или с 12.5 сантиметра по-малко от досегашната Grand версия. За търсещите по-голям кросоувър от Suziki предлагат SX4 S-Cross. В същото време обаче в салона на новата Vitara е изненадващо просторно, като дори отзад двама възрастни се чувстват отлично. Мястото за багаж пък е съвсем малко свито, като минималният обем е 330 литра, а максималният достига 1120 литра. Усещането в купето е като в автомобил от доста висок клас, а допълнителна щипка стил внася аналоговият часовник в средата на таблото. Предните седалки са удобни, а в салона има достатъчно места за всичко необходимо, което съпътства едно пътуване.

Приборите в салона на Vitara са лесно четими, а между тях е поставен голям дисплей, на който могат да се следят различни показания от бордовия компютър. В най-високите нива на оборудване присъстват мултимедия с реагиращ на допир седеминчов дисплей и пълна съвместимост със смартфон, която е една от най-лесните за управление, попадали ми в нов автомобил. Eдинствената ми забележка е, че усилването става не с нормален въртящ се бутон, а с реагиращ на допир контролер, което малко разсейва. Що се отнася до пластмасите в салона, те не са толкова приятни на допир, колкото в CX4 S-Cross например, но все пак изглеждат добре.

Два мотора - една мощност



Suzuki Vitara не е от автомобилите, които тормозят купувачите с огромен избор от мотори. На разположение са един дизелов и един бензинов двигател с еднакъв работен обем - 1.6-литра, и мощност 120 к.с. Дизелът естествено има предимство по отношение на въртящия момент (320 срещу 156 Нм) и разхода (5.3 срещу 4.0 л/100 км в смесен цикъл за най-икономичната модификация), като и двата са сред най-екологичните в сегмента. За момента двигателите се комбинират само с механична трансмисия с шест предавки. Към края на годината ще се появи и автоматик, като за първи път при Suzuki той няма да е СVT (вариатор). Така Suzuki ще стане един от малкото модели в сегмента, предлагащи дизел, автомат и 4Х4 задвижване.

Тестовите коли бяха дизелови, като още в първите километри зад волана по живописен планински път със завои усетих голямата разлика спрямо предишната Vitara - няма тромавост, плашещ наклон в завой, непрецизност на кормилното управление. Накратко кросоувърът доставя не по-малко удоволствие от добре балансиран пъргав хечбек.

Шосейно животно

Тестовата Vitara беше със задвижване на четирите колела чрез системата AllGrip 4WD. Бях изненадан колко се променя пътното поведение при избирането на режим Sport - воланът се втвърдява чувствително, педалът на газта реагира по-отзивчиво, а постоянното задвижване на четирите колела предлага много по-добра стабилност. Така конфигуриран, кросоувърът буквално "рисува" завоите, като сякаш не е подвластен на инерционните сили. Vitara поема неравностите смело, без неприятни вибрации и сътресения, като комфортът на возене е на неочаквано високо за SUV ниво. Аеродинамичните шумове и звуците откъм мотора и гумите са намалени до минимум.

След като се налудувах по безлюдните планински пътища, изминах и стотина километра в спокойно темпо по маршрут, включващ и немалко градско шофиране, като бордовият компютър отчете разход от 6.4 л/100 км.

Офроуд зверче

Макар че със сигурност отстъпва на предшественика си по отношение на възможностите извън пътя, новата Vitara е сред най-проходимите модели в сегмента. В това се убедих по време на сериозен преход, по какъвто едва ли някой собственик на колата ще мине. Той включваше стръмни изчаквания и спускания, преминаване през каменисти участъци, реки, доста разкаляни терени и дори спортно каране по чакъл. В тези условия Vitara трупаше точка след точка, като клиренсът от 18.5 см се оказа достатъчен, но все пак изискваше внимателно избягване на по-големи неравности и камъни. През повечето време шофирахме в режим Auto, при който електрониката решаваше кога да включи задните колела в помощ на предните. В най-тежките участъци заключвахме централния диференциал, така че въртящият момент да е поравно отпред и отзад. Неведнъж ползвах и системата за спускане по наклон, която поддържа избраната чрез волана траектория и скорост до 10 км/ч чрез намеси на спирачките и стабилизиращата програма. Сухата статистика сочи, че ъгълът на проходимост на Vitara отпред е 18.2 градуса, а отзад 28.2 градуса.

Безопасен преди всичко

Suzuki Vitara разполага с всички най-съвременни системи за сигурност. В по-високите нива на оборудване моделът предлага адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, а стабилизиращата програма е серийна. Дизайнът на предницата пък е направен така, че да минимализира травмите при евентуален контакт с пешеходец или велосипедист.

На пазара Vitara излиза в пет основни цвята и четири двуцветни решения. Нивата на оборудване са три, като още базовото е добре екипирано. Стартовата цена е доста атрактивна, като с предлагания green бонус за моделите на Suzuki е 29 990 лева.

дължина височина ширина междуосие
4.18 м. 1.61 м. 1.78 м. 2.50 м.
двигатели ускорение 0-100 км/ч максимална скорост комбиниран разход
1.6 (120 к.с.) 11.5, 12.0* сек 180, 180* км/ч. 5.3, 5.6* л/100 км.
1.6 дизел (120 к.с.) 11.5, 12.4** сек. 180 км/ч. 4.0, 4.2* л/100 км.
* - 4Х4      

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Реколтата от царевица е нараснала с над 30% Реколтата от царевица е нараснала с над 30%

Земеделците са прибрали и по-висока реколта от слънчоглед през 2018 г.

31 окт 2018, 1294 прочитания

Очаква се по-ниска реколта от грозде 1 Очаква се по-ниска реколта от грозде

Производството тази година ще е с между 5 и 10% по-малко

17 сеп 2018, 3781 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Цените на храните са най-ниските си нива от пет години

Единствено захарта е поскъпнала в световен мащаб през март

Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете