Лъв с характер
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лъв с характер

Най-достъпната версия на 308 GT е с цена 53 690 лв. с ДДС, а с всички екстри колата струва 62 111 лева

Лъв с характер

Peugeot 308 GT обогати гамата от горещи хечбеци в Голф-класа

Георги Пауновски
1982 прочитания

Най-достъпната версия на 308 GT е с цена 53 690 лв. с ДДС, а с всички екстри колата струва 62 111 лева

© Георги Пауновски


Горещите хечбеци в Голф-сегмента имат твърд електорат и потенциал да разширят позициите си. Освен пазарен присъствието тук има и имиджов ефект, което е и причината модели да имат все повече производители. Към Golf GTI, Focus RS, Astra OPC и Megan RS се появи KIA GT, а най-новото предложение е Peugeot GT. Базирана на хечбека, който събра почти 220 000 поръчки за година, моделът разчита на променено окачване, кормилно управление и спирачки. Естествено и конските сили са повечко, като разработеният съвместно с БМВ 1.6-литров бензинов мотор е напомпан до 205 конски сили. Любопитна подробност е, че 308 GT е сред малкото горещи хечбеци и с дизелова версия, като само Volkswagen предлага нещо подобно - Golf GTD.

Визия на спортист

Тестовият автомобил обаче беше бензинов, а в цвета бяла перла изглеждаше великолепно. Ако говорим за външния вид, то разликите спрямо добре екипирана 308-ца идват основно от визията на радиаторната решетка и въздухозаборниците отпред, праговете отстрани, 18-цоловите джанти с уникален дизайн и двойните ауспуси отзад.

Спортната атмосфера в салона се предава от червени декоративни шевове на атрацитеночерната тапицерия, която може да е комбинация от кожа и напа, алуминиевите елементи на волана, топката на скоростния лост, педалите и на праговете на вратите. Опционалният стъклен покрив, минаващ почти над цялото купе, е страхотно решение, особено за мрачните дни.

Кончета с товар от под 6 килограма

Поглед към мощността и теглото показва, че 308 GT бензин предлага доста добро съотношение - 5.85 кг/к.с. В резултат колата скача като ужилена при настъпването на педала на газта, а ускорението до 100 км/ч отнема 7.5 секунди. В интерес на истината на прави отсечки и плавни завои 308 GT доставя огромно удоволствие, освен с динамика колата печели точки и с невероятния звук. Той обаче се издава от високоговорителите на аудиосистемата при активиране на спортния режим. За съжаление спортни настройки имат само моторът, изпускателната система, воланът и стабилизиращата програма, но не и окачването. В резултат при динамично каране по път с по-остри завои то е прекалено меко и колата се накланя неприятно, което те кара инстинктивно да отнемеш от газта. Предимството на тези настройки на окачването е, че колата вози доста по-меко от конкурентите си по лоша настилка.

Безкомпромисни спирачки

Спирането е безкомпромисно благодарение на спирачна система с предни дискове с диаметър от 330 мм и задни 268 мм. С активирането на спортния режим уредите минават от бяла в червена подсветка, на екранчето между оборотомера и километража излизат данни за използваната мощност, налягане на турбокомпресора, надлъжното и напречното ускорение.

Макар 308 GT да стана първият автомобил на Peugeot, в който най-накрая оцених решението приборите да се гледат над волана, а не през него, дизайнерското решение оборотомерът да расте наопаки (от дясно на ляво) е твърде неподходящо за спортен автомобил. Проблемът е, че с периферното зрение просто не осъзнаваш, че влизаш в граничните за предавките обороти. При шофиране в спортен режим ситуацията се влошава допълнително от факта, че целият оборотомер е червен и няма цветово отграничаване на опасно високите стойности. В резултат на няколко пъти сработи ограничителят, което в определени случаи, при изпреварване например, може и да е опасно.

Иначе воланът е приятно директен, а превключването на ръчната скоростна кутия прецизно и с къс ход на лоста. При възможно най-спокойното каране, на което бях способен, разходът на гориво беше 7.4 л/100 км в своеобразен смесен цикъл. Иначе по книжка 308 GT се задоволява с 5.6 л/100 км в смесен цикъл.

Паркира сам и се пази от катастрофи

Макар и с амбиции на спортен автомобил, моделът предлага пълен набор системи за сигурност. Сред тях са активен круиз контрол, сигнализация при риск от сблъсък с автоматичното аварийно спиране, ако водачът не реагира, предупреждение за кола в мъртвата зона на огледалата и дори система за автономно паркиране.

Горещите хечбеци в Голф-сегмента имат твърд електорат и потенциал да разширят позициите си. Освен пазарен присъствието тук има и имиджов ефект, което е и причината модели да имат все повече производители. Към Golf GTI, Focus RS, Astra OPC и Megan RS се появи KIA GT, а най-новото предложение е Peugeot GT. Базирана на хечбека, който събра почти 220 000 поръчки за година, моделът разчита на променено окачване, кормилно управление и спирачки. Естествено и конските сили са повечко, като разработеният съвместно с БМВ 1.6-литров бензинов мотор е напомпан до 205 конски сили. Любопитна подробност е, че 308 GT е сред малкото горещи хечбеци и с дизелова версия, като само Volkswagen предлага нещо подобно - Golf GTD.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    mechodecho avatar :-|
    mechodecho

    За НОВИЯТ Пежо ли говорим? Ако имахме свястна правосъдна система щях да заведа дело за замърсяване на българския език. Лошото е, че и други компании трудно се справят с българската граматика и това напоследък не прави впечатление на хората, които поръчват и които правят рекламата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK