С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 май 2015, 8:35, 3919 прочитания

Корейски лукс в атрактивна опаковка

Новата KIA Sorento вече не е толкова фокусирана върху офроуда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До не много отдавна, ако търсехте луксозен SUV, можехте да избирате между пет-шест марки. Днес това вече не е така. Поредното доказателство идва от третото поколение на KIA Sorento. В най-високото ниво на оборудване отвън моделът загатва луксозната си природа с изобилие от хром, светодиодни светлини и големи и красиви алуминиеви джанти.

В царството на лукса



С отварянето на вратата едвам се сдържам да не отида до предницата, за да проверя, че наистина са ми дали KIA. Веднага се усеща миризмата на лукс, идваща от качествената кожа и останалите използвани материали. В купето не липсват дървени и алуминиеви акценти, а със сядането зад волана ми трябват няколко минути, за да се ориентирам сред всички бутони, свързани с различни системи за сигурност и комфорт. Екипиран с всичко предлагано, Sorento разполага с подгряване и охлаждане на седалките, загряващ се волан, информация за последния "видян" знак, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, или движещ се обект зад маневриращия автомобил, асистент за поддържане на избраната лента на движение и какво ли още не. В мрачния априлски ден обаче овациите ми обира огромният стъклен покрив с люк.

Още при маневрата за излизане от паркинга оценявам и набора от камери, които дават цялостна картина на зоната около автомобила, като водачът може да избере и приоритетна област, която да се появи в по-едър план. За по-неопитните полезна ще е и работещата доста прецизно система за търсене на свободно паркомясто и автоматично влизане в него.

Макар бутоните в салона да са доста, те са добре групирани, така че най-използваните са лесни за намиране и управление. В това отношение помага и тъчскрийнът на мултимедийната система, също изключително лесна и удобна за употреба. Хареса ми и комбинацията от дигитални и аналогови скали на приборното табло, като на екрана в километража излиза различна полезна сервизна информация.



Багажник, отвори се!

Увеличената почти с десет сантиметра дължина на автомобила (до 4.78 метра) не се усеща при шофирането му, но осигурява на возещите се на третия ред седалки по-приятно пътуване. Благодарение на подвижните кресла на втория ред в Sorento при доста високо ниво на комфорт могат да пътуват петима възрастни и две деца, като при това остава и място за прилично количество багаж. Трите сгъващи се поотделно облегалки на задните седалки увеличават гъвкавостта на вътрешното пространство, а ако се ползват само предните кресла, отзад се получава равна повърхност с размерите на спалня персон и половина.

Силно препоръчвам системата за безключов достъп в комбинация с електрическа пета врата, при която сензор засича приближаването на човека с ключа и секунди след като той застане зад автомобила, багажникът се отваря автоматично.

Дизелът с мощност 200 конски сили в тестовия автомобил се оказа напълно достатъчен, за да тегли дори пълната кола при приемливи динамични характеристики. Автоматикът работи доста прилично, но явно дори в KIA смятат, че могат да предложат и нещо по-добро, като готвят замяната му с трансмисия с двоен съединител. Въпреки наличието на бутона "Спорт" Sorento не е модел за спортно каране. Работата е там, че въпросното копче променя настройките на волана (приятно директен, между другото), мотора, педала на газта и трансмисия, но не и на окачването. То си остава с по-скоро комфортни, отколкото с динамични характеристики, но въпреки това кренът в завой е по-малък от очаквания. За сметка на това много от неравностите изобщо не се усещат от пасажерите, а сътресенията от по-големите се намаляват значително. При шофиране на път със завои за предвидимото пътно поведение и стабилността спомага и системата Advanced Traction Cornering Control, която прехвърля тяга между колелата, така че да се осигури следване на зададената с волана траектория дори при хлъзгава настилка. Като елемент от премиум усещането е и сериозното обезшумяване на купето, като дори при висока скорост външните шумове почти не проникват в салона.

Сам спира, тръгва и следва темпото на колоната

Ако трябва да обобщя, КIA Sorento си е като круизен кораб на колела и един от най-приятните автомобили за дълго пътуване, които съм карал напоследък. При шофиране по магистрала работата на водача се улеснява от адаптивния круиз контрол, който прецизно следва темпото на колоната. Електрониката се грижи дори до спиране на автомобила до покой, като потеглянето и поддържането на скороста на движещия се отпред става само със задействането на един бутон. Това се оказа най-харесаната от мен екстра в автомобила, след като попаднах в гигантско задръстване, в което 7 километра бяха изминати за един час. Уплътних това време със сърфиране в интернет, като в момента, в който видех с периферното си зрение, че колоната тръгва, просто цъквах копчето за потегляне. Влаченето след останалите и спирането ставаше автономно.

От KIA не крият, че новото Sorento е доста по-асфалтово, отколкото офроуд ориентирано. Това е и причината задвижването 4Х4 да е с изцяло електронно управление и да липсват бавни предавки. Присъства обаче бутон за заключване на централния диференциал, което да помогне при по-тежки преходи извън пътя. Водачът обаче трябва да се съобразява с намаления клиренс на автомобила, който е скромните за SUV 18.5 сантиметра и не особено подходящите за катерене и спускане форми на колата.

Респектираща цена

Безспорно много коментари ще предизвика и ценовото препозициониране на Sorentо. Най-достъпната модификация вече е с цена 66 980 лева с ДДС, или с над 7000 лева повече от предишното поколение. Екипиран като тестовата кола, моделът пък струва респектиращите 96 900 лева с ДДС. Като се огледа човек обаче, SUV с размери на Sorento на по-добра цена и с такова оборудване трудно ще се намери. Така или иначе времето ще покаже дали потребителите приемат, че модел на KIA заслужава толкова пари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 2435 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 1060 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
BMW 3 Series стана на 40 и получи поредните подобрения

За пръв път модел в сегмента ще се предлага и с трицилиндров мотор

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10