С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 май 2015, 8:35, 3790 прочитания

Корейски лукс в атрактивна опаковка

Новата KIA Sorento вече не е толкова фокусирана върху офроуда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До не много отдавна, ако търсехте луксозен SUV, можехте да избирате между пет-шест марки. Днес това вече не е така. Поредното доказателство идва от третото поколение на KIA Sorento. В най-високото ниво на оборудване отвън моделът загатва луксозната си природа с изобилие от хром, светодиодни светлини и големи и красиви алуминиеви джанти.

В царството на лукса



С отварянето на вратата едвам се сдържам да не отида до предницата, за да проверя, че наистина са ми дали KIA. Веднага се усеща миризмата на лукс, идваща от качествената кожа и останалите използвани материали. В купето не липсват дървени и алуминиеви акценти, а със сядането зад волана ми трябват няколко минути, за да се ориентирам сред всички бутони, свързани с различни системи за сигурност и комфорт. Екипиран с всичко предлагано, Sorento разполага с подгряване и охлаждане на седалките, загряващ се волан, информация за последния "видян" знак, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, или движещ се обект зад маневриращия автомобил, асистент за поддържане на избраната лента на движение и какво ли още не. В мрачния априлски ден обаче овациите ми обира огромният стъклен покрив с люк.

Още при маневрата за излизане от паркинга оценявам и набора от камери, които дават цялостна картина на зоната около автомобила, като водачът може да избере и приоритетна област, която да се появи в по-едър план. За по-неопитните полезна ще е и работещата доста прецизно система за търсене на свободно паркомясто и автоматично влизане в него.

Макар бутоните в салона да са доста, те са добре групирани, така че най-използваните са лесни за намиране и управление. В това отношение помага и тъчскрийнът на мултимедийната система, също изключително лесна и удобна за употреба. Хареса ми и комбинацията от дигитални и аналогови скали на приборното табло, като на екрана в километража излиза различна полезна сервизна информация.



Багажник, отвори се!

Увеличената почти с десет сантиметра дължина на автомобила (до 4.78 метра) не се усеща при шофирането му, но осигурява на возещите се на третия ред седалки по-приятно пътуване. Благодарение на подвижните кресла на втория ред в Sorento при доста високо ниво на комфорт могат да пътуват петима възрастни и две деца, като при това остава и място за прилично количество багаж. Трите сгъващи се поотделно облегалки на задните седалки увеличават гъвкавостта на вътрешното пространство, а ако се ползват само предните кресла, отзад се получава равна повърхност с размерите на спалня персон и половина.

Силно препоръчвам системата за безключов достъп в комбинация с електрическа пета врата, при която сензор засича приближаването на човека с ключа и секунди след като той застане зад автомобила, багажникът се отваря автоматично.

Дизелът с мощност 200 конски сили в тестовия автомобил се оказа напълно достатъчен, за да тегли дори пълната кола при приемливи динамични характеристики. Автоматикът работи доста прилично, но явно дори в KIA смятат, че могат да предложат и нещо по-добро, като готвят замяната му с трансмисия с двоен съединител. Въпреки наличието на бутона "Спорт" Sorento не е модел за спортно каране. Работата е там, че въпросното копче променя настройките на волана (приятно директен, между другото), мотора, педала на газта и трансмисия, но не и на окачването. То си остава с по-скоро комфортни, отколкото с динамични характеристики, но въпреки това кренът в завой е по-малък от очаквания. За сметка на това много от неравностите изобщо не се усещат от пасажерите, а сътресенията от по-големите се намаляват значително. При шофиране на път със завои за предвидимото пътно поведение и стабилността спомага и системата Advanced Traction Cornering Control, която прехвърля тяга между колелата, така че да се осигури следване на зададената с волана траектория дори при хлъзгава настилка. Като елемент от премиум усещането е и сериозното обезшумяване на купето, като дори при висока скорост външните шумове почти не проникват в салона.

Сам спира, тръгва и следва темпото на колоната

Ако трябва да обобщя, КIA Sorento си е като круизен кораб на колела и един от най-приятните автомобили за дълго пътуване, които съм карал напоследък. При шофиране по магистрала работата на водача се улеснява от адаптивния круиз контрол, който прецизно следва темпото на колоната. Електрониката се грижи дори до спиране на автомобила до покой, като потеглянето и поддържането на скороста на движещия се отпред става само със задействането на един бутон. Това се оказа най-харесаната от мен екстра в автомобила, след като попаднах в гигантско задръстване, в което 7 километра бяха изминати за един час. Уплътних това време със сърфиране в интернет, като в момента, в който видех с периферното си зрение, че колоната тръгва, просто цъквах копчето за потегляне. Влаченето след останалите и спирането ставаше автономно.

От KIA не крият, че новото Sorento е доста по-асфалтово, отколкото офроуд ориентирано. Това е и причината задвижването 4Х4 да е с изцяло електронно управление и да липсват бавни предавки. Присъства обаче бутон за заключване на централния диференциал, което да помогне при по-тежки преходи извън пътя. Водачът обаче трябва да се съобразява с намаления клиренс на автомобила, който е скромните за SUV 18.5 сантиметра и не особено подходящите за катерене и спускане форми на колата.

Респектираща цена

Безспорно много коментари ще предизвика и ценовото препозициониране на Sorentо. Най-достъпната модификация вече е с цена 66 980 лева с ДДС, или с над 7000 лева повече от предишното поколение. Екипиран като тестовата кола, моделът пък струва респектиращите 96 900 лева с ДДС. Като се огледа човек обаче, SUV с размери на Sorento на по-добра цена и с такова оборудване трудно ще се намери. Така или иначе времето ще покаже дали потребителите приемат, че модел на KIA заслужава толкова пари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 2769 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2773 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 3144 прочитания

23 авг 2019, 2544 прочитания

23 авг 2019, 2453 прочитания

23 авг 2019, 2227 прочитания

23 авг 2019, 2082 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
BMW 3 Series стана на 40 и получи поредните подобрения

За пръв път модел в сегмента ще се предлага и с трицилиндров мотор

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ