Повече автомобил, но с функционалност на смартфон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Повече автомобил, но с функционалност на смартфон

Opel Astraще е на автомобилно изложение във Франкфурт (17 - 27 септември).

Повече автомобил, но с функционалност на смартфон

Оpel Astra прибави комфорт, динамика и ефективност

Георги Пауновски
1839 прочитания

Opel Astraще е на автомобилно изложение във Франкфурт (17 - 27 септември).

© Opel


Opel произвежда компактни модели вече почти 80 години, като началото е поставено с Kadett през 1936 и продължава с Astra. Единадесет поколения и 24 милиона коли по-късно марката представи новата генерация на бестселъра си Astra. Автомобилът е качен на изцяло нова платформа и използва последно поколение бензинови и дизелови мотори. Колата е с до 200 кг по-лека, което наред с подобрената аеродинамика се е отразило на разхода на гориво.

За енергийната ефективност сериозна роля имат и новите двигатели. Те са бензинови и дизелови с мощности от 95 дo 200 к.с. Новият базов агрегат е трицилиндров еднолитров бензин с турбокомпресор, директно впръскване и мощност 105 конски сили.

Компактна отвън, широка отвътре

При оформянето на визията на новата Astra дизайнерите са се постарали автомобилът да има едновременно по-леко, но и по-атлетично излъчване. С дължината си от 4.37 метра колата е с почти пет сантиметра по-къса от предшественика си, като същевременно е с 2.6 см по-ниска (до 1.46 метра). Междуосието също е редуцирано с два сантиметра. Въпреки по-компактни външни размери вътрешното пространство е увеличено, което наред с новата конструкция на седалките осигурява на пътниците в задната част повече място в областта на краката.

Съвместима с Android Auto и Apple CarPlay

Opel Astra е снабден с новото поколение на инфоразвлекателна система IntelliLink, която е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay и осигурява възможност за пренасянето на света на смартфона в автомобила. Мултимедията, с осеминчов сензоренз екран, е изградена на базата на функциите и приложенията, които потребителите използват най-много, като при Android Auto това са Google Maps, Google Now и възможността за разговори с Google, както и популярните WhatsApp, Skype, Google Play Music и Spotify. Apple CarPlay пък осигурява възможност за достъп до желаните функционалности на iPhone по време на шофиране. Това позволява на водачите да управляват телефона си директно чрез сензорния екран или с глас с помощта на Siri и да ползват всичките си приложения.

Вече със светодиодни фарове

Опционално новият Opel Astra може да се оборудва с матрични светодиодни фарове от ново поколение, позволяващи шофирането на дълги светлини без заслепяване на другите водачи. Проучванията показват, че с тях при скорост на движение от 80 км/ч водачите установяват наличието на обекти встрани от пътя с 30 до 40 метра по-рано.

Очаквано новата Astra може да се екипира с всички най-съвременни системи за сигурност като поддържане на лентата, предупреждение за непреднамерено напускане на пътното платно, сигнализация за опасност от удар в предното превозно средство, аварийно задействане на спирачките при опасност от катастрофа и т.н. Сред опциите са също системи за автономно паркиране и разпознаване на пътните знаци.

България се очаква предпремиерно представяне през август.
Фотограф: Opel

Opel произвежда компактни модели вече почти 80 години, като началото е поставено с Kadett през 1936 и продължава с Astra. Единадесет поколения и 24 милиона коли по-късно марката представи новата генерация на бестселъра си Astra. Автомобилът е качен на изцяло нова платформа и използва последно поколение бензинови и дизелови мотори. Колата е с до 200 кг по-лека, което наред с подобрената аеродинамика се е отразило на разхода на гориво.

За енергийната ефективност сериозна роля имат и новите двигатели. Те са бензинови и дизелови с мощности от 95 дo 200 к.с. Новият базов агрегат е трицилиндров еднолитров бензин с турбокомпресор, директно впръскване и мощност 105 конски сили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK