С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
16 8 юни 2015, 18:39, 30721 прочитания

"Фантастико" започва онлайн продажби чрез eксклузивен партньор

Електронният супермаркет еbag.bg е ориентиран към седмичните покупки на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Фантастико" с нов магазин за 12 млн. лв.

Освен обекта до Бизнес парка компанията планира още един голям обект до края на годината

20 авг 2015

Шопинг като на друга планета

Иновации, мобилни устройства и преживяване са новите тенденции в световната търговия според годишната класация на Deloitte

29 май 2015

Decathlon пусна онлайн магазина си в България

Клиентите на веригата вече могат да поръчват директно от сайта й

1 апр 2015

Най-големите вериги: Обороти нагоре, печалби надолу

Магазините за храни растат скромно, при техниката има по-голямо възстановяване

20 авг 2014
Рекламата на новия онлайн супермаркет еbаg.bg, която може би сте забелязали във Facebook, се появи в брошурата на "Фантастико", на сайта и на FB страницата на търговската верига, макар да не се посочва изрично връзка между тях. А сред продуктите от 11 категории, които предлага електронният магазин, има и собствени марки на "Фантастико", което потвърждава наличието на такава.

"Еbag.bg официално започна да работи на 15 май и в момента предлага над 5000 артикула бързооборотни стоки за клиентите в София. Покриваме около 95% от основните хранителни категории", казва Иван Александров, управител на еbag.bg. Снимали още нови 2000, които предстои да бъдат качени на сайта. Така продуктите ще станат 7000 – толкова, колкото е асортиментът на един малък магазин на "Фантастико" (големите предлагат около 15 000 артикула).

"Определено може да се каже, че "Фантастико" започна онлайн продажби ексклузивно чрез своя партньор www.ebag.bg. Гледаме на този онлайн магазин като на съвместен партньорски проект", казаха от веригата в отговор на въпрос на "Регал". Досега те не правили опити за интернет продажби, тъй като "не сме смятали, че моментът е бил подходящ, както и не сме имали подходящ партньор като Иван Александров от ebag.bg", казват те.

Идея от година

Иван Александров, управителят на еbag.bg, идва от дигиталния маркетинг. Шест години той е управляващ директор на дигиталната агенция ilyan.com. После решава, че е време за нещо ново и различно, и около година работи по този проект. "Основното беше, че аз лично мразя да пазарувам, да отделям два-три часа за тази рутинна дейност през уикенда, вместо да правя нещо интересно", обяснява той. Еbag.bg се опитва "да хване" планираните седмични поръчки и така да освободи време на хората.



Александров потърсил "Фантастико" за партньор, "защото са българска верига, гъвкави са, достатъчно са напреднали технологично и с надеждата, че ще оценят перспективността на проекта". Както и се случило.

Начинът на доставка

"Фантастико" е седмата по големина верига в страната по приходи, сочи редовната секторна класация на "Капитал 100". Общите продажби на осемте компании в групата са около 350 млн. лв. "Фантастико" има 36 магазина в София. До края на 2015 г. предстои да бъдат открити още два супермаркета - през септември в кв. "Младост 4" и през декември втори в кв. "Овча купел". На този етап около 6% от покупките в магазините на търговската верига имат характер на седмични.

Сега продуктите на сайта са от асортимента на "Фантастико". Клиентите поръчват като минималната цена на поръчка 30 лева. Избират часови слот между 12 и 21 часа, в който искат стоките да им бъдат доставени. Служителите на сайта окомплектоват в помещения и с хладилни коли ги закарват до адресите. Ако поръчката е направена до 11 часа, доставката е в рамките на същия ден. Цените за доставка са такива, че стимулират плащанията с карти, противно на масовата практика на наложен платеж.

Дистрибуцията се осъществява от онлайн магазина. Екипът е разработил и софтуера за разпределение на доставките. За сайта са ползвали готов шаблон – с цел да останат ресурси за по-важни неща.

Анализът на партньорите показал, че съществуващите проекти в България работят на принципа "ако нещо ви липсва, ние можем да ви го доставим експресно, но на цена с 20-30% над тази в магазина". Те обаче искали да обхванат планираните седмични покупки и затова избрали цената в онлайн магазина да е еднаква с тази във физическия "Фантастико", както и да се следват промоциите в него.

"Решението цените да са аналогични на тези в супермаркетите ни е съвместно - между нас и партньора ни ebag.bg - така разбираме честния подход към клиента. Нашето първоначално проучване на онлайн търговията с хранителни продукти показа, че в много от случаите се работи със значителна надценка", казват от веригата.

За първите три седмици от съществуването си онлайн магазинът е изпълнил около 100 поръчки. "Таргетът ни е чрез еbag.bg онлайн продажбите ни да достигнат 5% от всички продажби "офлайн" за срок от година и половина - две", казват от веригата. Това би трябвало да означава цел от 18 млн. лв.

От компанията също така се надяват така да достигнат до нови клиенти, които поради отдалеченост от обектите нямат възможността често да пазаруват от тях. "Ще се стараем постоянно да допълваме асортимента и да подобряваме цялостната услуга", казаха от "Фантастико".
Другите храни в интернет

Играчите в сегмента на онлайн продажбите на храни в България засега се броят на пръсти. Един от пионерите - enoti.bg, сега предлага около 9000 артикула. На пазара са shop24.bg, supermag.bg. Отделни малки квартални магазини в София и във Варна също предлагат такава услуга.

Голямото очакване е обаче кога търговските вериги ще навлязат в този сегмент. Първият опит на Ramstorе преди десетина години беше изпреварил времето си и претърпя неуспех. Опити правиха и от "Пикадили", но честите смени на собствеността там "накъсаха" процеса. Миналата година от КООП обявиха, че отварят онлайн магазин за храни. Сега той предлага изцяло бебешки продукти. В cash&carry сегмента "Метро" отвори онлайн платформа за работа с професионалните си клиенти.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 май 2018г.
Sofia Event Center

www.capital.bg/fintech/

The First Annual FinTech Summit will present how the fintech industry will reshape the future of financial services



Book your seat to learn:


  • What are the key trends for 2018: banking and fintech overview
  • What are the domestic challenges towards a performing fintech scene
  • How can Sofia become a regional fintech hub
  • How to be successful: lessons and case studies from tope performing market professionals

For more information about the program and speakers please visit: capital.bg/fintech.

Прочетете и това

Плодовете на суровата зима 1 Плодовете на суровата зима

Резките промени в температурите през март доведоха до сериозни поражения в овощарството

13 апр 2018, 7494 прочитания

Реколтата от слънчоглед и царевица е по-висока, но цените спадат Реколтата от слънчоглед и царевица е по-висока, но цените спадат

Очаква се увеличение на преработката в България и при двете култури

27 мар 2018, 3649 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

На стаж в ЕС: къде, кога, как

Няколко по-малко известни институции на Европейския съюз и възможностите за стаж, които предлагат

Ела в клуба на Next Generation бизнес лидерите (видео)

Членове на журито на конкурса и финалисти през годините споделят защо и как

Как да накараш шефа да те слуша?

"Кариери" и Шефийлдският университет организират практически уебинар за ефективно представяне на бизнес казуси, предназначен за хора, които искат да "продадат" идеите си на своите ръководители, колеги или клиенти

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Потреблението и износът движат растежа в еврозоната

Забавянето на световната икономика може да се отрази негативно на региона

Хартиен поздрав с добавена реалност

Българската компания iGreet разработва поздравителни картички, към които има добавени виртуални изображения

Когато проблемите миришат

Екологичните протести срещу сметищата в Подмосковието започват да се превръщат в политически проблем за Кремъл

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Берлин, народе възродени

Тридневна серия събития Cyrillic sounds отбелязва 24 май в града

Световен театър в София и Варна

Акцентите от театралния юни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как мишката не изяде книжката

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 25.05.2018 Прочетете