С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
16 8 юни 2015, 18:39, 36875 прочитания

"Фантастико" започва онлайн продажби чрез eксклузивен партньор

Електронният супермаркет еbag.bg е ориентиран към седмичните покупки на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламата на новия онлайн супермаркет еbаg.bg, която може би сте забелязали във Facebook, се появи в брошурата на "Фантастико", на сайта и на FB страницата на търговската верига, макар да не се посочва изрично връзка между тях. А сред продуктите от 11 категории, които предлага електронният магазин, има и собствени марки на "Фантастико", което потвърждава наличието на такава.

"Еbag.bg официално започна да работи на 15 май и в момента предлага над 5000 артикула бързооборотни стоки за клиентите в София. Покриваме около 95% от основните хранителни категории", казва Иван Александров, управител на еbag.bg. Снимали още нови 2000, които предстои да бъдат качени на сайта. Така продуктите ще станат 7000 – толкова, колкото е асортиментът на един малък магазин на "Фантастико" (големите предлагат около 15 000 артикула).


"Определено може да се каже, че "Фантастико" започна онлайн продажби ексклузивно чрез своя партньор www.ebag.bg. Гледаме на този онлайн магазин като на съвместен партньорски проект", казаха от веригата в отговор на въпрос на "Регал". Досега те не правили опити за интернет продажби, тъй като "не сме смятали, че моментът е бил подходящ, както и не сме имали подходящ партньор като Иван Александров от ebag.bg", казват те.

Идея от година

Иван Александров, управителят на еbag.bg, идва от дигиталния маркетинг. Шест години той е управляващ директор на дигиталната агенция ilyan.com. После решава, че е време за нещо ново и различно, и около година работи по този проект. "Основното беше, че аз лично мразя да пазарувам, да отделям два-три часа за тази рутинна дейност през уикенда, вместо да правя нещо интересно", обяснява той. Еbag.bg се опитва "да хване" планираните седмични поръчки и така да освободи време на хората.



Александров потърсил "Фантастико" за партньор, "защото са българска верига, гъвкави са, достатъчно са напреднали технологично и с надеждата, че ще оценят перспективността на проекта". Както и се случило.

Начинът на доставка

"Фантастико" е седмата по големина верига в страната по приходи, сочи редовната секторна класация на "Капитал 100". Общите продажби на осемте компании в групата са около 350 млн. лв. "Фантастико" има 36 магазина в София. До края на 2015 г. предстои да бъдат открити още два супермаркета - през септември в кв. "Младост 4" и през декември втори в кв. "Овча купел". На този етап около 6% от покупките в магазините на търговската верига имат характер на седмични.

Сега продуктите на сайта са от асортимента на "Фантастико". Клиентите поръчват като минималната цена на поръчка 30 лева. Избират часови слот между 12 и 21 часа, в който искат стоките да им бъдат доставени. Служителите на сайта окомплектоват в помещения и с хладилни коли ги закарват до адресите. Ако поръчката е направена до 11 часа, доставката е в рамките на същия ден. Цените за доставка са такива, че стимулират плащанията с карти, противно на масовата практика на наложен платеж.

Дистрибуцията се осъществява от онлайн магазина. Екипът е разработил и софтуера за разпределение на доставките. За сайта са ползвали готов шаблон – с цел да останат ресурси за по-важни неща.

Анализът на партньорите показал, че съществуващите проекти в България работят на принципа "ако нещо ви липсва, ние можем да ви го доставим експресно, но на цена с 20-30% над тази в магазина". Те обаче искали да обхванат планираните седмични покупки и затова избрали цената в онлайн магазина да е еднаква с тази във физическия "Фантастико", както и да се следват промоциите в него.

"Решението цените да са аналогични на тези в супермаркетите ни е съвместно - между нас и партньора ни ebag.bg - така разбираме честния подход към клиента. Нашето първоначално проучване на онлайн търговията с хранителни продукти показа, че в много от случаите се работи със значителна надценка", казват от веригата.

За първите три седмици от съществуването си онлайн магазинът е изпълнил около 100 поръчки. "Таргетът ни е чрез еbag.bg онлайн продажбите ни да достигнат 5% от всички продажби "офлайн" за срок от година и половина - две", казват от веригата. Това би трябвало да означава цел от 18 млн. лв.

От компанията също така се надяват така да достигнат до нови клиенти, които поради отдалеченост от обектите нямат възможността често да пазаруват от тях. "Ще се стараем постоянно да допълваме асортимента и да подобряваме цялостната услуга", казаха от "Фантастико".
Другите храни в интернет

Играчите в сегмента на онлайн продажбите на храни в България засега се броят на пръсти. Един от пионерите - enoti.bg, сега предлага около 9000 артикула. На пазара са shop24.bg, supermag.bg. Отделни малки квартални магазини в София и във Варна също предлагат такава услуга.

Голямото очакване е обаче кога търговските вериги ще навлязат в този сегмент. Първият опит на Ramstorе преди десетина години беше изпреварил времето си и претърпя неуспех. Опити правиха и от "Пикадили", но честите смени на собствеността там "накъсаха" процеса. Миналата година от КООП обявиха, че отварят онлайн магазин за храни. Сега той предлага изцяло бебешки продукти. В cash&carry сегмента "Метро" отвори онлайн платформа за работа с професионалните си клиенти.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 812 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Потреблението и износът движат растежа в еврозоната

Забавянето на световната икономика може да се отрази негативно на региона

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов