С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 юни 2015, 16:19, 4008 прочитания

Големите търговски вериги в Германия са уличени във фиксиране на цени

Антимонополният регулатор в страната глоби седем ритейлъра и четири производителя с общо 152 млн. евро.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският антимонополен регулатор наложи санкции за общо 151.6 млн. евро на седем вериги за търговия на дребно с хранителни стоки и на четири производителя на храни и козметика, предава Reuters. Всички те са уличени във фиксиране на цените на някои продукти, сред които захарни изделия, кафе, бира, храни за домашни любимци и продукти за грижа за тялото.

През 2010 г. служители на антимонополния орган са извършили изненадващи проверки в 15 офиса в търсене на доказателства, че търговските вериги се договарят с производителите за установяване на долни граници на цените, така че конкуренцията между супермаркетите да не изтрие печалбите им, предава DPA.


Нарушителите

Санкционирани са веригите за търговия на дребно Metro, Kaufland, Rewe (собственик на Billa в България), Edeka, Aldi, Das Futterhaus и Fressnapf, производителите на желираните бонбони Haribo – Edmund Münster, компанията Alfred Ritter, която произвежда едноименните шоколадови блокчета, американският производител на козметика Johnson & Johnson, а също и доставчикът на шампоани Dr. Kurt Wolff. От регулатора посочват, че всички дружества са приели глобите.

Германската компания за кафе Melitta не е била санкционирана, тъй като е оказвала съдействие на властите за разкриването на нарушенията.



От Bundeskartellamt съобщават, че разследванията срещу производители и търговци за фиксиране на цените на храни за домашни любимци и продукти за грижа за тялото са приключили. Проверките срещу производителите и търговците на захарни изделия, кафе и бира ще бъдат завършени в следващите месеци.

"В търговията на дребно, както и във всички останали сектори търговците и производителите не трябва да сключват споразумения за цените в магазините, които да са в ущърб на потребителите", коментира председателят на регулатора Андреас Мундт в изявление, цитирано от Reuters. "Производителите не трябва да оказват натиск върху търговците или да им предоставят парични стимули за поддържането на определени цени на дребно", допълва той. По думите му поради големия брой замесени компании и бизнес отношения, които антимонополният орган е трябвало да разследва, проверката е била фокусирана върху определени продуктови категории и практики.

Гарантирани цени

В случая са замесени не само производители, които са постигали договорки за установени цени – самите търговци на дребно също са изисквали производителите да гарантират еднакви цени при конкурентните ритейлъри, уточняват от Bundeskartellamt. По думите на Мундт регулаторът е наказвал само ценовите практики, при които е било налице явно ограничаване на конкуренцията и нарушаване на законодателството в сферата.

Размерът на индивидуалните санкции, наложени на всяка от компаниите, не се уточнява. От антимонополния орган посочват, че глобите варират в зависимост от степента на участие на всяка от компаниите в нерегламентираните споразумения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 3081 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Свръхпредлагането потиска цените на желязната руда

Анализаторите очакват цената отново да спадне под 50 долара за тон

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма