С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юли 2015, 13:53, 1852 прочитания

Шестото издание на една легенда

С над 500 варианта новият Volkswagen Transporter задоволява всички нужди

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всъщност един съвременен ван може да е идеалният семеен автомобил – просторен, комфортен, икономичен, снабден с всички системи за сигурност, които са нужни на човек. Тази еретична предвид досегашните ми автомобилни предпочитания мисъл ми мина през главата наскоро. Породи я тестът на шестото поколение на легендата Volkswagen Transporter. За 65 години на пазара моделът реализира повече от 12 млн. продажби, като се превърна в незаменим бизнес партньор или член на семейството на милиони хора по цял свят.

Ретро очарование и модерни технологии
Новият Transporter изглежда страхотно, като един поглед ми беше достатъчен, за да се влюбя в излъчващата ретро очарование версия Generation SIX, която ще се предлага до май догодина. Издържана в стила на първото поколение на модела, наричана с любов Bully, тя се отличава с двуцветното оформление на купето, затъмнени задни стъкла, изцяло LED фарове, хромирани акценти и 18-цолови алуминиеви джанти с ретро дизайн.


Ванът обаче изглежда добре и в останалите си версии. За начало решавам да събера впечатление от оборудван с всичко Multivan от нивото Highline, с най-мощния от шестте двигателя, предлагащ 204 конски сили и 350 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е автоматична с два съединителя, а задвижването 4Motion.

Още със заемането на позицията зад волана откривам екстри, които доскоро моделът не предлагаше – седалка с електрическо регулиране и памет. Озвучаването Dynaudio, доскоро запазена територия само за леките коли на Volkswagen, също е новост. Това може да се каже и за мултимедийната система Discover Media Plus, предлага пълна интеграция на смартфон, достъп до полезни уеб базирани приложения и собствен харддиск за съхраняване на музика.

Екстри от леките автомобили

С настъпването на педала на газта мултиванът достига с лекота максимално разрешената по магистралите в Швеция скорост от 110 км/ч. Предупреден съм изрично, че всеки километър отгоре може да ми донесе солена глоба на място и след като се убеждавам в дисциплинираността на шведските шофьори, оставям адаптивният круиз контрол да поддържа темпото на колоната. Тази екстра също е нова за Multivan, като когато е комбинирана с автоматична трансмисия като в моя случай, осигурява дори спиране до пълен покой на автомобила.

Новият микробус на Volkswagen може да бъде снабден със системи за предупреждение при риск от удар в предното превозно средство, аварийно спиране при движение с ниска скорост, сигнализация за умората на водача и т.н. При всички автомобили със задвижване на четирите колела е налице опция за дооборудване с асистент за спускане по наклон.



Спокойното шофиране при автоматичното поддържане на възможно най-безопасната дистанция ми даде възможност да поразгледам интериора, типичен за Volkswagen и Transporter като цяло - балансиран, ергономичен, с достатъчно отделения за съхранения на всичко, което трябва да ми е под ръка по време на път. В това се убеждавам моментално, като под дръжката на вратата намирам идеалното място за съхранение на телефон и портфейл. Впоследствие разбирам, че всъщност за смартфона има и две други специални места, където при поставянето му той безжично се свързва с външна антена, което увеличава значително силата на сигнала. Прави впечатление, че пътническите и товарните версии на буса имат различни приборни табла, за да се отговори на специфичните нужди на потребителите.

В спортен и комфортен режим
Прегледът на бутоните по таблото води до още едно откритие – тестовият Multivan е снабден с окачване с променливи характеристики - екстра, която почти никой в сегмента не предлага. Минавам от нормалния в комфортен режим и ванът предлага возия, каквато само лимузините от най-високия клас могат да осигурят. Повторното натискане на бутона и активирането на спортните настройки пък ми показва, че и по шведските магистрали има неравности, макар и дребни, които допреди секунда ми бяха спестени. Наред с приятно тежкия волан, отлично теглещия мотор и бързо превключващата трансмисия това откритие ме кара да съжалявам, че тестът не включва пусти планински пътища, където микробусът освен като комфортен превозвач може да се докаже и като зареждащ с адреналин автомобил.

Гъвкавост без конкуренция
С пристигането на мястото за смяна на колите имам време да разгледам подредбата на зоната зад двете предни седалки. По отношение на гъвкавостта и вариантите за трансформиране Multivan e без конкуренция не само сред леките коли, но и в сегмента на вановете. На разположение е триместно диванче, което се придвижва на релси, и две отделни седалки, също подвижни и с възможност да се завъртат по посока обратна на движението. Присъства също подвижна сгъваема масичка с куп удобни чекмедженца, индивидуална климатизация и ефективно осветление. По желание седалките може да образуват спалня с размер персон и половина, което превръща Multivan в мечтата на рибаря, да речем.

На паркинга откривам и версия на вана от нивото Bussines, в което отзад са на разположение четири индивидуални подвижни кресла, а част от оборудването е хладилник с обещаващи размери. Дори в пътническите си версии Тransporter позволява демонтирането на всички седалки, така че да се използват максималните товарни възможности на модела. За максимално удобство на разположение са електрически задвижвани странични и задна врати.

Минибус и товарни изпълнения
Организаторите на теста се бяха постарали да представят пълната гама на автомобила и определено бях затруднен при избора на кола за следващото шофиране. След като разбрах, че оборудваната линейка не се дава за каране, реших да заложа на Volkswagen Caravelle - пътническа версия с до три реда фиксирани седалки, даваща възможност за превоз на до седем пасажери плюс водача, ако автомобилът е в удължената версия (5.41 вместо 5.00 метра и междуосие от 3 вместо 3.40 метра). Нарочно избирам автомобил със сравнително слабичкия дизел със 102 конски сили, които обаче са достатъчни за спокойно пътуване. Скоростната кутия е петстепенна механична, отличаваща се с прецизно превключване и отлично изчислени предавателни числа.

Окачването, което е стандартно за модела, предлага много добър баланс между комфорт и пътно поведение, като дори празен ванът не друса неприятно. Времето напредва и ми остава да тествам само още една версия. Залагам на товарен Transporter с нормална база, но с увеличена височина - 2.18 вместо 1.99 метра. Дори той стои на пътя отлично, като по завоите направо изключвам колко високо превозно средство карам всъщност.

Вариантите
Най-общо Volkswagen T series се предлага в няколко варианта. Моделите за работа са ван без остъкление, пикап с двойна или единична кабина и товаро-пътнически. Товарният обем варира между 4.3 и 9.8 кубични метра. Пътническите изпълнения са Multivan (по-луксозно) и Caravelle, като има и версия с оборудване за къмпинг – California. Бусът е на пазара с две междуосия (3.00 и 3.40 метра), като дължината е съответно 5 и 5.41 метра. Височината на пътническите версии е 1.97 метра, а при товарните изборът е между три височини – 1.99, 2.18 и 2.48 м. Като цяло възможните комбинации са над 500.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 2564 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 1095 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Мъник с характер

Nissan Juke Nismo RS изглежда като избягал от писата и няма да се посрами, ако се върне там

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10