Toyota Prius прибави тръпка към икономията на гориво
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota Prius прибави тръпка към икономията на гориво

<span>Toyota Prius</span><span> излиза на пазара през 1992 г. и до момента има 3.5 милиона продажби </span><br/><br/>

Toyota Prius прибави тръпка към икономията на гориво

Консумацията на бензин е свалена с 10%

3257 прочитания

<span>Toyota Prius</span><span> излиза на пазара през 1992 г. и до момента има 3.5 милиона продажби </span><br/><br/>

© Toyota


Пионерът сред хибридните автомобили Toyota Prius дебютира със своето четвърто поколение на автосалона във Франкфурт. Колата изглежда коренно различно, като е издържана в стилистиката на водородния модел Murai. Най-сериозната новост обаче не се забелязва с просто око – Prius e първият глобален модел на Toyota, който използва платформа Toyota New Global Architecture - TNGA.

Тя предлага по-добро пътно поведение заради снижения център на тежестта, по-високо ниво на комфорт и безопасност, а в добавка позволява и по-бързо проектиране на нови модели. Новата платформа позволява и да се оформи по-просторен салон, както и да се осигури повече място за багаж.

Prius използва по-компактна, лека и ефективна хибридна система. Конкретни данни за мощност и разход на гориво обаче не бяха дадени. Посочва се, че консумацията на бензин е свалена с 10%, което би означавало, че автомобилът се задоволява с доста под 3 литра/100 км. Освен това ускорението е по-гладко, с по-бърза реакция. Обещанията на Toyota са, че към пословичната си икономичност, особено в градски условия, Prius вече е и много по-приятен за каране.

Изцяло преоформеният интериор предлага стилно и много функционално арматурно табло. Въпреки че в средата му присъства реагиращ на допир екран, най-често използваните настройки по колата (на аудиото, климатика) и т.н. се правят с логично разположени стилни бутони.

Prius е снабден с основните системи са сигурност, обединени под името Toyota Safety Sense (TSS). Сред тях са предупреждение за опасност от сблъсък и аварийно спиране с реакция и на пешеходци, сигнализация за напускане на избраната лента на движение с коригиране на траекторията и адаптивен круиз контрол.

Моделът ще се предлага в България от началото на 2016 година в 4 нива на оборудване

Фотограф: Toyota

Пионерът сред хибридните автомобили Toyota Prius дебютира със своето четвърто поколение на автосалона във Франкфурт. Колата изглежда коренно различно, като е издържана в стилистиката на водородния модел Murai. Най-сериозната новост обаче не се забелязва с просто око – Prius e първият глобален модел на Toyota, който използва платформа Toyota New Global Architecture - TNGA.

Тя предлага по-добро пътно поведение заради снижения център на тежестта, по-високо ниво на комфорт и безопасност, а в добавка позволява и по-бързо проектиране на нови модели. Новата платформа позволява и да се оформи по-просторен салон, както и да се осигури повече място за багаж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK