Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 окт 2015, 13:54, 2748 прочитания

Тоyota Auris прибави карати

При фейслифта освен външни моделът получи и технологични подобрения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да продаваш модели в "Голф" сегмента не е лесна задача. От една страна, клиентите намаляват, като се насочват към колите с по-компактни размери или кросовърите, а от друга, конкуренцията е все по-жестока. В този смисъл не е достатъчно колата ти да е добра, нужно е поне да е много добра. От Toyota са наясно с този факт и след фейслифта на хечбека си Auris предлагат не просто по-добре изглеждащ автомобил, но и много по-убедителен като технически характеристики.

Даунсайзинг по японски
Голямата революция е включването на Toyota в даунсайзинг вълната, като моделът вече се предлага с 1.2-литров бензинов мотор. Противно на очакванията, той не е продукт на групата PSA Peugeot Citroen, с която Toyota си сътрудничи от години, а собствена разработка.


Компактният четирицилиндров двигател е с работен обем 1.2 литра, като генерира 116 конски сили и 185 Нм въртящ момент. След като навъртях над 800 километра с този мотор, го препоръчвам горещо. От една страна, двигателят е изключително гъвкав, като поема при много ниски обороти и се развърта до доста високи нива.

От друга, с него Auris е приятно пъргав, като ускорението до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди. Изненадва и икономичността не само на хартия, но и в нормални условия. В своеобразен смесен цикъл консумацията се оказа 6.1 л/100 км, или само с 400 милилитра повече от заводските данни.

Шестепенната механична трансмисия превключва прецизно и с лекота, като предавателните числа са добре изчислени. Моторът може да се комбинира и с вариатор, с който консумацията е дори по-ниска. Поне за мен двигателят е най-добрият с подобен обем на пазара.



Тишина и комфорт
Първите километри зад волана на обновения Auris навъртях по магистрала, където веднага ми направи впечатление много по-голямата тишина на борда. Намалени са както шумовете от мотора, така и неприятните аеродинамични звуци. Бързо се усеща и разликата във возията, постигната с подмяна на ключови компоненти по окачването. В резултат Auris вози по-комфортно, филтрира неравностите по-добре, като при това стои доста прилично и в завой. И по този показател обновеният модел е сред най-добрите в сегмента.

Прецизирана е и работата на волана, който е по-тежък и почти напълно се е отървал от известната синтетичност, усещаща се при излизането на второто поколение на модела през 2012 г.

Стил и безопасност
Сериозна работа е свършена и в салона на Auris, където се използват по-приятни на вид и допир материали. Променената централна конзола включва по-голям реагиращ на допир дисплей (вече 7-инчов), а мултимедийната система има повече функции. Чрез Wi-fi модула, които се предлага като комплимент с всяка нова "Тойота", устройството има достъп до полезни уеб базирани приложения като Google street view, Panoramio, навигацията Here, прогноза за времето и т.н.

Променени са и бутоните за настройки на климатика, които са по-големи и удобни. В най-високото ниво на оборудване присъстват нови системи за сигурност и комфорт, обединени под името Toyota Sense. Сред тях са сигнализация за напускане на избраната лента на движение, функция за разпознаване на пътните знаци, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство и др. Автомобилът може да бъде снабден и с изцяло светодиодни фарове.

Що се отнася до мястото в салона и багажния обем, Auris се намира в златната среда. Мястото на задните седалки е достатъчно, а при сгъване на облегалките им се образува товарна зона с равен под и обем 1190 литра. На разположение са достатъчно ниши, джобове и държачи за чаши, като в предните врати се събират дори бутилки с 1.5-литра обем.

Toyota Auris се предлага в десет цвята, сред които и нови. Нивата на оборудване са осем. Голямото предимство на модела е, че е сред малкото в сегмента с хибридна версия. Ценово Auris е позициониран добре.
 
Това е Toyota Auris      
дължина широчина височина междуосие
4.28 м. 1.76 м. 1.46 м. 2.60 м.
двигател ускорение 0-100 км/ч макс.скорост среден разход
1.4 бензин (100 к.с.) 12.6 сек. 175 км/ч 5.5 л/100 км.
1.2 бензин турбо (116 к.с.) 10.1, 10.5* сек. 200, 195* км/ч 5.7, 4.6* л/100 км.
1.6 бензин (132 к.с.) 10.0, 11.1* сек. 200, 190* км/ч 5.9, 5.6* л/100 км.
1.4 дизел (90 к.с.) 12.5 сек. 180 км/ч 4.0 л/100 км.
1.6 дизел (112 к.с.) 10.9 сек. 190 км/ч 4.2 л/100 км.
* с автоматична трансмисия      
Конкурентите*    
Ford Focus 24 990  
Volkswagen Golf 26 944  
Kia Cee'd 26 994  
Opel Astra 27 580  
Citroen C4 29 117  
Peugeot 308 28 946  
Nissan Pulsar 29 500  
Hyundai i30 29 990  
Toyota Auris 29 990  
Mazda 3 30 980  
Honda Civic 33 990  
в лева с ДДС за версиите с пет врати    

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо лекарите и фармацевтите влязоха в конфликт за генеричното заместване на лекарства 2 Защо лекарите и фармацевтите влязоха в конфликт за генеричното заместване на лекарства

Първата причина беше липсата на медикаменти в аптеките, след това към нея се насложиха и допълнителни мотиви

6 апр 2020, 2102 прочитания

Повече търговия или превключване към вътрешно производство Повече търговия или превключване към вътрешно производство

ЕС и САЩ опитват да намерят спасение за икономиката по време на пандемията

6 апр 2020, 1155 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Най-добрата Astra на всички времена

Новият модел на Opel изненадва с технологии от по-високите класове

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10