Брутален и вълнуващ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Брутален и вълнуващ

Външният вид на 370Z Nismo говори сам за себе си<br>

Брутален и вълнуващ

Nissan 370Z Nismo е чистокръвен спортен автомобил

Георги Пауновски
2971 прочитания

Външният вид на 370Z Nismo говори сам за себе си<br>

© Георги Пауновски


От появата си преди повече от седем години Nissan 370Z винаги е привличал погледите върху себе си. В изпълнението Nismo, което вече може да се поръча и от българските клиенти, колата не само изглежда още по-впечатляващо, но са подсилени и всичките й качества, която я правят жива легенда и една от най-желаните "жертви" за тунинговане.

Всъщност 370Z Nismo си е фабрично доработен автомобил. Отвън новата предна броня е с по-големи въздуховоди, добавени са и дневни светодиодни светлини.

Опасващите купето червени лайстни подсказват спортния характер, а 19-цоловите джанти в черно и сиво разкриват червените спирачни апарати. Задницата на 370Z Nismo най-недвусмислено подсказва, че сте задминати от расов спортист - компактен спойлер, дифузьор, хриле за оптимизиране на аеродинамиката и два огромни лъскави накрайника на ауспусите.

Кожа и алкантара в салона

Още със сядането в спортните седалки Recaro водачът усеща, че това не е случаен автомобил. Комбинацията от черна и червена кожа и алкантара ясно подчертават това. Приборното табло е семпло, но съдържащо най-важната информация - оборотомер в средата, по-малка скала на километража и символично екранче за данните от бордовия компютър. Температурата на маслото, напрежението в акумулатора и дигитален часовник са отделени в три кръгли циферблата в средата на арматурното табло.

Със семпли, но лесни за управление бутони се правят настройките на температурата и аудиосистемата, а по-пипкавите функции се нагласят през плетеница от малки и големи копчета, с които е добре да се оперира, когато колата е спряла. Иначе озвучаването е Bose, като на разположение са 9.8 GB памет за музика и още 40 за картите на навигацията.

Това, което липсва на 370Z, е приличен багажник, като посочените 270 литра намаляват драстично заради резервната гума. Все пак няколко дребни сакчета се събират, като има възможност за оползотворяване и на мястото на нишите зад седалките.

Класическа схема - мощен атмосферен мотор и ръчни скорости

Със запалването на мотора сте склонни да простите всички слабости на 370Z Nismo. Дори при работа на място буботенете възбужда. С първите превключвания на механичната трансмисия се влюбвате и в нея заради късия ход и прецизната работа. В хода на шофирането стигате до извода, че при нормално каране половината предавки са излишни, но като "подгоните" автомобила, разбирате, че всяка има своята функция. Педалът на съединителя е изключително стегнат и в градски условия шофирането на 370Z Nismo си е своеобразен фитнес.

Благодарение на стегнатото окачване бързо разбирате, че в София идеално гладка улица на практика липсва, като нямаше да е лошо, ако колата беше снабдена с ходова част с променливи характеристики. Дори и без нея обаче 370Z вози една идея по-приятно от преди фейслифта. Елиминирани са и неприятните шумове от търкалянето на гумите по асфалта.

Склонен към дрифт и с убийствен звук

Още с първото подаване на газ разбирате, че това е брутален автомобил. Само електронните системи спират неконтролируемото завъртане на задницата, което може да изненада всеки неподготвен водач. Когато 370Z е в опитни ръце, тази "слабост", се превръща в 100% адреналин, а дрифтовете са детска игра.

Ускорението, идващо от 3.7-литровия бензинов V6 мотор с 344 конски сили, е брутално. Съпроводено е от доста специфичен звук, при който към буботенето от изпускателната система се добавя свистенето от засмукването на въздуха от атмосферния агрегат. Ускорението до 100 км/ч става за 5.2 секунди, а устремът на колата спира при 250 км/ч. Нищо впечатляващо, като числа, но усещането при достигането им е трудно описуемо. Лично аз бях впечатлен от дългата трета предавка, на която предупредителната лампичка за достигане на критичните обороти светва чак при 160 км/ч.

Отлично балансиран

Със сигурност могат да се намерят не малко коли с по-добри динамични характеристики от 370Z Nismo поне на хартия, но в реални условия автомобилът би могъл да се справи с тях заради невероятната си стабилност. Малкият заден спойлер, работещ в тандем с новата предна броня, създават сериозна притискаща сила, при това равномерно разпределена между предния и задния мост. Оптималното оползотворяване на тягата се гарантира от спортния режим на трансмисията, с активирането на който автоматично се подава междинна газ при смяна на предавките надолу, за да се превключат те при най-подходящите обороти, за да се поддържа темпото.

Nissan 370Z е чистокръвен спортен автомобил, без компромиси, разбирате го и по страхотно тежкия волан, който не променя работата си при ниски скорости. При динамично шофиране това се отплаща с бърза и прецизна реакция и отлична обратна връзка откъм предните колела. Спирачките успяват да обуздаят звяра, като особено впечатляваща е работата им при едновременно агресивно намаляване и завиване.

Що се отнася до разхода на гориво, в рамките на теста успях да постигна както 8.6 л/100 км в смесен цикъл при максимално пестеливо каране, без крайности, така и 12 на сто при по-скоро динамично шофиране. Ако говорим за достъпност, 370Z е значително по-изгоден за покупка от моделите на Porsche, Jaguar и BMW в сегмента, особено при идентично оборудване. Крайната цена на версията Nismo е 101 600 лева с ДДС.

От появата си преди повече от седем години Nissan 370Z винаги е привличал погледите върху себе си. В изпълнението Nismo, което вече може да се поръча и от българските клиенти, колата не само изглежда още по-впечатляващо, но са подсилени и всичките й качества, която я правят жива легенда и една от най-желаните "жертви" за тунинговане.

Всъщност 370Z Nismo си е фабрично доработен автомобил. Отвън новата предна броня е с по-големи въздуховоди, добавени са и дневни светодиодни светлини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ajsayder avatar :-|
    sim4o

    Част от Нисаните,щели да се сглобяват и в Русия.,представяте ли си...

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.